Zo groeide AxFlow DC van 10.000 naar 50.000 orders per jaar
(Advertorial) AxFlow DC (Europees Distributie Centrum) heeft een waanzinnige groei doorgemaakt. Onder leiding van Pieter Molenaar, Managing Director van AxFlow in Lelystad, is het aantal orders in de afgelopen jaren verdrievoudigd. AxFlow, distributeur van pompen, reserveonderdelen en andere componenten voor de procesindustrie, heeft wereldwijd verkoopkantoren. Door de voorraad te centraliseren in Lelystad, heeft AxFlow aanzienlijke efficiëntiewinsten behaald in de logistieke processen.
Recente artikelen
Bonprix’ new store concept: the future of shopping is here
The Bonprix Next Generation Retail Store opened its doors on 14th February 2019 in the city centre of Hamburg, the result of 18 months of intense collaboration between Bonprix and Mieloo & Alexander. This pilot store delivers a brand new shopping experience to fashion lovers: an integration of the advantages of buying online and the experience of shopping in-store.
Outbound logistics re-invented!
Scania, the well-known Swedish truck manufacturer operates a Global Parts Distribution Center in Opglabbeek in Belgium. Measuring over 120.000 m2, the Global Parts Center stores more than 100.000 different parts, and the 600 co-workers process on average about 26.500 orderlines per day, which are shipped to regional parts centers and distributors around the world, as well as to European distributors and dealers of the brand.
ARaymond
Omdat de servicelevels onder target bleven en de druk op de activiteiten en de kosten te hoog werd, wilde ARaymond vaste processen implementeren voor een geïntegreerde supply chain planning.
BASF
Met begeleiding van Möbius heeft BASF deze initiatieven onder één visie samengebracht op weg naar operational excellence.
Air Liquide
Om een duidelijk beeld te krijgen van de huidige situatie liet Air Liquide een intensieve audit uitvoeren. Daarbij werden hoofdrolspelers uit het voorraadbeheerproces geïnterviewd en werd het huidige planningssysteem geanalyseerd.
Barco
In lijn met haar ambitie om duurzaamheid volledig te integreren in haar DNA, lanceerde Barco het programma 'Say. Do. Care.' om leadership te creëren op vlak van duurzaamheid. Barco is een wereldwijde leverancier van innovatieve visualisatieoplossingen, voornamelijk voor klanten in de gezondheidszorg en entertainmentsector.
Recente video's
Recente nieuwsberichten
DP World beveiligt containerafhaling in Antwerpen met vingerscantechnologie
Logistieke wereldspeler DP World past voor het eerst vingerscantechnologie toe op de Antwerp Gateway terminal om de containerafhaling beter te beveiligen. Geregistreerde vrachtwagenchauffeurs kunnen er voortaan hun container met behulp van hun vingerafdruk ophalen.
Crown stelt SP 1500 Serie van hoog heffende orderpickers voor
Leverancier van intern transportmaterieel Crown, lanceert in heel Europa de SP 1500 Serie van hoog heffende orderpickers. Met de SP Serie wil Crown een geschikt heftruckmodel bieden voor elke orderpickingtoepassing op hoogte. Zo zijn de modellen met vaste vorken geschikt om grote en moeilijk hanteerbare artikelen te heffen, terwijl trucks met extra heffunctie vooral geschikt zijn voor orderverzameltaken die grote aantallen kleine of zware artikelen omvatten.
Bedrijven ervaren barrières ondanks geloof in digitale transformatie
Nieuw onderzoek in opdracht van Panasonic Connect Europe toont aan dat bedrijven vertrouwen hebben in technologie om hun productiviteit te verhogen, maar tegelijkertijd met grote kennis- en vaardigheidsbarrières worden geconfronteerd om hun digitale transformatieprojecten te voltooien.
UPS Healthcare opent eerste DC voor gezondheidszorg in Duitsland
UPS Healthcare heeft zijn eerste speciale logistieke faciliteit voor gezondheidszorg geopend in het Duitse Giessen. Daarmee wil UPS Healthcare naar eigen zeggen meer zichtbaarheid en controle kunnen bieden om ervoor te zorgen dat de patiëntkritische producten van zijn klanten worden geleverd waar ze moeten zijn, op het juiste moment en bij de juiste temperatuur.
Warehouse automation, bespaar kosten en genereer meer herhaalaankopen
(Advertorial) De meest effectieve manier om het aantal herhaalaankopen te vergroten vind je gewoon in je warehouse zelf. Door processen te verbeteren bespaar je niet alleen op kosten, maar vergroot je vooral de klanttevredenheid. Onderzoek laat zien dat voor 94% van de consumenten een positieve klantervaring de reden is om een herhaalaankoop te doen.
Te Schalen Naar Uw Groei
(Advertorial) Ons modulaire systeem integreert perfect binnen uw magazijnarchitectuur, waardoor voorraaddichtheid toeneemt en beschikbare ruimte wordt geoptimaliseerd. Seizoenspieken of snelle groei? Voeg snel meer opslag, stations of robots toe, zodat u snel aan veranderende eisen kunt voldoen zonder uw activiteiten te onderbreken.
s.Oliver schakelt Ferag in voor coördinatie van nieuwe logistieke hub
s.Oliver is een Duitse multinationale mode- en textielgroep met hoofdzetel in Rottendorf nabij Würzburg. Tot de s.Oliver groep behoren de merken Comma, s.Oliver, QS by s.Oliver en Liebeskind Berlin. Het modeconcern zet een nieuwe grote stap in zijn groeistrategie en opent in 2024 een logistiek centrum in Dettelbach met een hubfunctie voor heel Europa.
Hardis Group lanceert Reflex in Google Cloud en kondigt meer nieuws aan
Leverancier van software en clouddiensten Hardis Group heeft zijn logistieke softwarepakket Reflex nu ook beschikbaar gemaakt als SaaS in de publieke cloud van Google. Daarnaast lanceert Hardis het Reflex Visibility-platform, een oplossing voor ‘supply chain collaboration’ en ‘real-time visibility’, die vanuit dezelfde Google Cloud is te gebruiken.
DB Schenker opent crossdock-warehouse op Prologis Fokker Logistics Park
DB Schenker heeft een nieuw warehouse geopend op Prologis Fokker Logistics Park in Oude Meer, nabij Schiphol. Met dit luchtvracht-crossdock-warehouse van 8.500m² verdubbelt de logistiek dienstverlener zijn capaciteit om bestaande klanten te blijven bedienen en ook nieuwe klanten aanvullende services aan te bieden, zoals korte termijn koelopslag bij 2-8 graden Celsius.
Lecot investeert in hoogtechnologisch distributiecentrum
Lecot belevert de bouwsector al sinds 1888 met ijzerwaren, bevestigingen, bouwbeslag, gereedschappen en persoonlijke beschermingsmiddelen. Met meer dan 110.000 bestelproducten, waarvan er 40.000 onmiddellijk beschikbaar zijn, zet Lecot in op een omnichannel klantenbeleving door de combinatie van digitale kanalen, een uitgebreid netwerk van filialen en leveringen op de werf.