Zo groeide AxFlow DC van 10.000 naar 50.000 orders per jaar
(Advertorial) AxFlow DC (Europees Distributie Centrum) heeft een waanzinnige groei doorgemaakt. Onder leiding van Pieter Molenaar, Managing Director van AxFlow in Lelystad, is het aantal orders in de afgelopen jaren verdrievoudigd. AxFlow, distributeur van pompen, reserveonderdelen en andere componenten voor de procesindustrie, heeft wereldwijd verkoopkantoren. Door de voorraad te centraliseren in Lelystad, heeft AxFlow aanzienlijke efficiëntiewinsten behaald in de logistieke processen.
Recente artikelen
Recycleren en hergebruiken
Wellicht hebt u ook al vastgesteld dat tijdschriften steeds vaker in een papieren in plaats van een plastic wikkel in de bus vallen. En misschien denkt u dan wel dat dit een aardig, milieuvriendelijk alternatief van de uitgever is? Weet dan dat nieuwe Europese regelgeving eisen stelt aan hoe we wat moeten verpakken, met als ultieme doel de plastics zo veel mogelijk uit de logistieke keten te weren.
Deze dock leveller is geen dock leveller
(Advertorial) Voor we dit raadsel oplossen, staan we even stil bij het ontstaan en een omschrijving van dit veel toegepaste product . In de VS, zo rond het midden van de vorige eeuw, verdrong het wegvervoer de trein als voornaamste transportmiddel voor consumentengoederen, vooral door de opkomst van het moderne en uitgebreide Amerikaanse wegenstelsel. In plaats van goederen uit een wagon te lossen, moest een ‘opstap’ worden ontwikkeld, want het bleek niet altijd handig om zware goederen door middel van een schuine plaat naar het vloerniveau te rijden (sinds de jaren ’30 met een handpallettruck). Zo ontstonden de eerste laadperrons, die het niveauverschil een stuk kleiner maakten. Toch bleef het schipperen, aangezien vrachtwagens nog steeds allerlei verschillende afmetingen hadden. Begin jaren ’50 deed een nieuwe uitvinding zijn intrede: de dock leveller. In die dagen niet veel meer dan een scharnierende stalen oprit met een lip die de verbinding maakte tussen het laadperron en de laadvloer van de vrachtwagen. De dock leveller is werd een cruciaal hulpmiddel, met een tijdelijke en veilige overbrugging als hoofdtaak.
Het optimaliseren van je value chain met de Waardeketen van Porter: 5 tips
We willen allemaal efficiënter werken, maar het is soms moeilijk te zien wat beter kan en wat al goed gaat. De Waardeketen van Porter helpt hierbij. Dit model laat je zien hoe dingen binnen je bedrijf lopen en wat dat oplevert. Wat voor waarde brengen je afdelingen? En hoe kun je die verbeteren? In dit artikel bespreken we 5 tips waar je op moet letten en zullen we de focus leggen op bedrijven zoals PrintAbout die inktcartridges verkopen als voorbeeld.
Depalletizing takes a giant leap with AI
An artificial intelligence add-on to our Layer Picker has made it possible to automate steps that previously required time-consuming human intervention. Solving the practical issues leads to a magnificent number of additional benefits.
Onderhoudstips voor intern transport
Voor hun intern transport zijn veel bedrijven en magazijnen afhankelijk van voertuigen. Dat gaat van eenvoudige transpalletten tot complexe heftrucks. Die machines zijn niet alleen cruciaal voor een efficiënte werking van jouw onderneming. Ze herstellen of vervangen betekent ook een onaangename hap uit je budget. Deze tips voor een regelmatig onderhoud kunnen veel problemen voorkomen.
Jouw gids voor het huren van de juiste hoogwerker
Een eenmalige klus op een moeilijk bereikbare plaats op hoogte? Berg die trapladder weer op en durf zelfs geen halsbrekende toeren te overwegen. Een gespecialiseerde hoogwerker huren is namelijk de perfecte oplossing. Met zo’n toestel werk je als professional veilig en efficiënt. Maar hoe kies je de perfecte hoogwerker, mag je hem wel zelf bedienen en hoeveel kost dat? Je ontdekt het in deze blog.
Recente video's
Recente nieuwsberichten
PackMyRide laadt pakketten automatisch in bezorgvoertuigen
Dematic stelt zijn PackMyRide automatiseringssysteem voor. Het systeem zorgt ervoor dat pakketten voor het eerst volledig geautomatiseerd in bezorgvoertuigen worden geladen. Momenteel wordt PackMyRide getest in een distributiecentrum van projectpartner DPD.
Prologis bouwt nieuw distributiecentrum voor Hema
Vastgoedbedrijf Prologis heeft op bedrijvenpark Het Klooster in Nieuwegein (NL) een terrein van ruim 57.000m² gekocht. Daarop bouwt het een pand met een oppervlakte van 34.000m² voor Hema. De winkelketen heeft naar eigen zeggen een nieuw distributiecentrum nodig vanwege de ambitie om (internationaal) door te groeien.
Volvo Trucks wil ontwikkeling van milieuvriendelijker transport versnellen
Op 18 februari ll. heeft de EU definitief besloten de CO2-emissies van zware voertuigen (die in of na 2019 zijn geproduceerd en geregistreerd) te reguleren. Zo moeten de gemiddelde emissies vanaf 2025 met 15% en vanaf 2030 met 30% worden verminderd, ten opzichte van waarden van 2019.
Dubbel zoveel goederenvervoer over het spoor moet klimaat redden
Europese en Belgische spoorvrachtbedrijven zetten zich in voor een verdubbeling van de spoorvolumes om de klimaatimpact van goederentransport drastisch te verminderen. Het vrachtvervoer is vandaag, met 275 miljoen ton CO2-uitstoot per jaar waarvan 11 miljoen in België, verantwoordelijk voor bijna 10% van de totale CO2-uitstoot.
Solidariteit voor het Gezin implementeert Quintiq met Ordina
Omdat zorgbedrijf Solidariteit voor het Gezin al zijn diensten centraliseert, heeft het in de eerste plaats nood aan een geïntegreerd platform voor personeelsplanning. Daarom nam het zorgbedrijf Ordina Belgium in de arm om er de Quintiq operations planning en scheduling oplossing te implementeren.
H.Essers en Lineas sporen rechtstreeks tussen Genk en Triëst
Logistiek dienstverlener H.Essers en de private spoorwegmaatschappij Lineas Intermodal starten samen een rechtstreekse treinverbinding voor goederenvervoer tussen Genk en Triëst, een van de drukste havens van Italië. De nieuwe lijn is de eerste rechtstreekse treinverbinding van België naar dit belangrijke knooppunt aan de Adriatische Zee.
Jungheinrich neemt meerderheidsbelang in ISI Automation
Jungheinrich staat op het punt het Duitse ISI Automation, een aanbieder van kant-en-klare automatiseringsoplossingen, over te nemen. De ISIPlus- en ISIPro-producten van het bedrijf zullen het assortiment van de groep uitbreiden in het gebied tussen ERP en de werkvloer.
Linde Roadster nu ook met brandstofcelaandrijving
In 2010 paste Linde Material Handling voor het eerst brandstofceltechnologie op zijn heftrucks en magazijntrucks toe. Ondertussen kan dat type aandrijving op zo’n 80% van het gamma worden toegepast. Ook de Linde Roadster, die vooral in magazijnen wordt ingezet, is voortaan met brandstofcelaandrijving beschikbaar.
Panalpina buigt zich over gewijzigd overnamebod van DSV
Panalpina bevestigt eerdere berichtgeving in de media dat er onderhandelingen lopen over een fusie met Agility Group uit Koeweit. Daarbij zou Panalpina de Koeweitse logistieke groep overnemen en zou Agility een participatie in Panalpina nemen.
Dematic levert nieuw automatisch hoogbouwmagazijn voor Agristo
Voor de uitbreiding van zijn site in Wielsbeke doet Agristo, producent van voorgebakken en diepgevroren aardappelproducten, voor de vierde keer op rij een beroep op zijn automatiseringspartner Dematic. Naast het bestaande volautomatische hoogbouw-diepvriesmagazijn van Agristo komt een nieuw hoogbouwmagazijn, uitgerust met een modern transportsysteem en acht kraangangen.