Zo groeide AxFlow DC van 10.000 naar 50.000 orders per jaar
(Advertorial) AxFlow DC (Europees Distributie Centrum) heeft een waanzinnige groei doorgemaakt. Onder leiding van Pieter Molenaar, Managing Director van AxFlow in Lelystad, is het aantal orders in de afgelopen jaren verdrievoudigd. AxFlow, distributeur van pompen, reserveonderdelen en andere componenten voor de procesindustrie, heeft wereldwijd verkoopkantoren. Door de voorraad te centraliseren in Lelystad, heeft AxFlow aanzienlijke efficiëntiewinsten behaald in de logistieke processen.
Recente artikelen
Stabiliteit, maar ook grote uitdagingen in zicht
Locatie, locatie, locatie! Dat geldt zeker ook voor logistieke panden in Europa. Onlangs nam het onafhankelijke adviesbureau Buck Consultants International de Belgische logistieke vastgoedmarkt onder de loep, met twee Europese onderzoeken als basis. Vaststelling: het ziet er naar uit dat de markt na een flinke tik in 2023, in stabieler vaarwater terecht zal komen.
Pleidooi voor een gelaagde demand forecast
Voor een multinational als British American Tobacco vormt het luik demand forecasting een enorme uitdaging. Niet alleen moet de onderneming gezien haar wereldwijde aanwezigheid met verschillende culturen rekening houden, ook omvat het productgamma erg uiteenlopende artikelen. Terwijl de traditionele tabaksproducten een vrij voorspelbaar vraagpatroon kennen, is de vraag naar nieuwe categorieën artikelen veel moeilijker te voorspellen. Om het forecastingproces te optimaliseren, zette de organisatie een verregaand optimaliseringstraject in gang.
Recycleren en hergebruiken
Wellicht hebt u ook al vastgesteld dat tijdschriften steeds vaker in een papieren in plaats van een plastic wikkel in de bus vallen. En misschien denkt u dan wel dat dit een aardig, milieuvriendelijk alternatief van de uitgever is? Weet dan dat nieuwe Europese regelgeving eisen stelt aan hoe we wat moeten verpakken, met als ultieme doel de plastics zo veel mogelijk uit de logistieke keten te weren.
Deze dock leveller is geen dock leveller
(Advertorial) Voor we dit raadsel oplossen, staan we even stil bij het ontstaan en een omschrijving van dit veel toegepaste product . In de VS, zo rond het midden van de vorige eeuw, verdrong het wegvervoer de trein als voornaamste transportmiddel voor consumentengoederen, vooral door de opkomst van het moderne en uitgebreide Amerikaanse wegenstelsel. In plaats van goederen uit een wagon te lossen, moest een ‘opstap’ worden ontwikkeld, want het bleek niet altijd handig om zware goederen door middel van een schuine plaat naar het vloerniveau te rijden (sinds de jaren ’30 met een handpallettruck). Zo ontstonden de eerste laadperrons, die het niveauverschil een stuk kleiner maakten. Toch bleef het schipperen, aangezien vrachtwagens nog steeds allerlei verschillende afmetingen hadden. Begin jaren ’50 deed een nieuwe uitvinding zijn intrede: de dock leveller. In die dagen niet veel meer dan een scharnierende stalen oprit met een lip die de verbinding maakte tussen het laadperron en de laadvloer van de vrachtwagen. De dock leveller is werd een cruciaal hulpmiddel, met een tijdelijke en veilige overbrugging als hoofdtaak.
Het optimaliseren van je value chain met de Waardeketen van Porter: 5 tips
We willen allemaal efficiënter werken, maar het is soms moeilijk te zien wat beter kan en wat al goed gaat. De Waardeketen van Porter helpt hierbij. Dit model laat je zien hoe dingen binnen je bedrijf lopen en wat dat oplevert. Wat voor waarde brengen je afdelingen? En hoe kun je die verbeteren? In dit artikel bespreken we 5 tips waar je op moet letten en zullen we de focus leggen op bedrijven zoals PrintAbout die inktcartridges verkopen als voorbeeld.
Depalletizing takes a giant leap with AI
An artificial intelligence add-on to our Layer Picker has made it possible to automate steps that previously required time-consuming human intervention. Solving the practical issues leads to a magnificent number of additional benefits.
Recente video's
Recente nieuwsberichten
UPTR confronteert ideologie rond professionele diesel met de cijfers
UPTR verdedigt al sinds 1937 de belangen van zelfstandigen en ondernemingen van de sector transport & logistiek. In haar lobbywerk hanteert de organisatie naar eigen zeggen “een onverbiddelijke juridische en mathematische nauwkeurigheid”.
Arvato zet palletiseerrobot in bij inbound proces
Supply chain management- en e-commerce-dienstverlener Arvato heeft in zijn distributiecentrum in het Nederlandse Venlo een nieuwe palletiseerrobot in gebruik genomen. De robot maakt deel uit van het inbound proces en palletiseert niet alleen dozen uit losse containers, maar wikkelt ook de pallet in en brengt het tracking label aan. Met deze robotoplossing vervult Arvato verder zijn strategie om zijn wereldwijde logistieke centra te automatiseren.
Fiege schakelt Savoye in voor realisatie distributiecentrum
De wens om verder te groeien én een nieuwe klant uit de beautysector deden wereldwijd opererend logistiek dienstverlener Fiege besluiten een nieuw distributiecentrum te realiseren in Castel San Giovanni in Noord-Italië. Daarvoor ging Fiege een samenwerking aan met Savoye, producent en integrator van intralogistieke systemen en software voor de supply chain
Ravas combineert wegen en ergonomisch transporteren in Ergo-Truck 2
Met de Ergo-Truck 2 lanceert Ravas een vernieuwde en verbeterde versie van zijn bestaande Ergo Truck. Volgens de producent en leverancier van mobiele weegoplossingen zet de Ergo-Truck 2 een nieuwe standaard in de wereld van mobiele weegsystemen en biedt hij bedrijven een handzame en ergonomische oplossing voor het efficiënt wegen en verplaatsen van goederen.
Op veiligheid mag u niet besparen… of toch?
(Advertorial) Momenteel alleszins wel, want tot 25 juni 2024 ontvangt u aantrekkelijke kortingen op een selectie veiligheidsopties bij aankoop van een nieuwe Linde heftruck.
Smart Vision-technologie maakt logistieke processen efficiënter
Smart Vision technologieën zoals geavanceerde camera’s en slimme brillen kunnen de productiviteit en efficiëntie van de logistieke operaties aantoonbaar verhogen. Ze kunnen ook bij kmo’s een meerwaarde betekenen bij de verdere digitalisering van manuele processen. Bovendien hebben ze een snelle ROI. Dat blijkt uit de resultaten van het project ‘Smart Vision’ van VIL.
Kellanova opent grootste logistieke site voor Europa in Mechelen
Kellanova, voorheen gekend als Kellogg’s, heeft in Mechelen een nagelnieuw magazijn van 65.000m² geopend. Deze Europese hub centraliseert de opslag- en copackingactiviteiten van vijf sites. Niet alleen is dit de belangrijkste Europese site van de voedingsproducent, het magazijn blinkt ook uit op het vlak van efficiëntie en duurzaamheid. Deze strategische uitbreiding bevindt zich net naast de bestaande fabriek van Pringles, die 650 medewerkers tewerkstelt en jaarlijks 104.000 ton aardappelchips maakt.
H.Essers neemt het Franse transportbedrijf TFMO over
Logistiek dienstverlener H.Essers heeft het Frans transportbedrijf TFMO (Transports Frigorifiques des Monts d’Or) overgenomen. TFMO, gevestigd in Lissieu, in de buurt van Lyon, is gespecialiseerd in temperatuurgecontroleerde transporten voor healthcare en voeding.
Postgraduaat Smart Logistics – nieuwe editie start 27 september 2024
(Advertorial) Het Postgraduaat Smart Logistics geeft je multidisciplinair inzicht in diverse aspecten van smart logistics zoals supply chain management, multimodaal transport en nieuwe technologieën. We laten je kennismaken met de nieuwste technologische omwentelingen en hebben aandacht voor zowel theorie als praktijk.
Datalogic stelt Magellan 900i scanner voor
Datalogic lanceert de nieuwe Magellan 900i scanner, een aanpasbaar instapmodel op basis van imaging dat de GPS44XX-serie zal vervangen. De Magellan 900i moet zorgen voor hoge prestaties bij het lezen van 1D- en 2D- barcodes, vooral bij weergave op smartphone-schermen. Door zijn aanpassingsvermogen is het toestel inzetbaar bij verschillende toepassingen, waaronder bemande kassa’s, zelfscankassa’s en kiosken die getrouwheids- en betaalopties verwerken.