Kwaliteitsborging met AI in de autoproductie van BMW Group
Netwerkcamera's van Axis Communications voor innovatieve kwaliteitsinspectie
Als toonaangevend bedrijf in de auto-industrie is de BMW Group al vele jaren pionier op het gebied van innovatieve digitale ontwikkelingen. Een bijzondere focus ligt daarbij op kunstmatige intelligentie (AI) voor geautomatiseerde kwaliteitsborging tijdens productieprocessen. Netwerkcamera's van Axis Communications worden gebruikt in combinatie met in-house technologieën van de BMW Group - waaronder AIQX (Artificial Intelligence Quality Next).
Recente artikelen
Depalletizing takes a giant leap with AI
An artificial intelligence add-on to our Layer Picker has made it possible to automate steps that previously required time-consuming human intervention. Solving the practical issues leads to a magnificent number of additional benefits.
Onderhoudstips voor intern transport
Voor hun intern transport zijn veel bedrijven en magazijnen afhankelijk van voertuigen. Dat gaat van eenvoudige transpalletten tot complexe heftrucks. Die machines zijn niet alleen cruciaal voor een efficiënte werking van jouw onderneming. Ze herstellen of vervangen betekent ook een onaangename hap uit je budget. Deze tips voor een regelmatig onderhoud kunnen veel problemen voorkomen.
Jouw gids voor het huren van de juiste hoogwerker
Een eenmalige klus op een moeilijk bereikbare plaats op hoogte? Berg die trapladder weer op en durf zelfs geen halsbrekende toeren te overwegen. Een gespecialiseerde hoogwerker huren is namelijk de perfecte oplossing. Met zo’n toestel werk je als professional veilig en efficiënt. Maar hoe kies je de perfecte hoogwerker, mag je hem wel zelf bedienen en hoeveel kost dat? Je ontdekt het in deze blog.
Risicobeheer voor bedrijven: hoe brandverzekeringen beschermen
Risicobeheer is een van de belangrijkste punten van aandacht voor bedrijven. Want heb je een goede verzekering afgesloten? Dan kan jouw bedrijf zichzelf beter beschermen tegen potentiële gevaren die de dagelijkse activiteiten kunnen bedreigen. Een van de meest kritieke aspecten van risicobeheer? Dat is het hebben van de juiste verzekeringen.
PwC Global Digital Procurement Survey
Procurement leaders worldwide are gearing up for the future! Covering approximately 1,000 companies across nearly 60 countries, including Belgium, the 5th PwC Digital Procurement survey delves into strategic trends and sector-specific insights.
Navigeren door een uitdagend landschap
Dat de transportsector voor heel wat uitdagingen staat, daar hoeven we geen tekening bij te maken. Om het hoofd boven water te houden, komt het er dan ook aan op daar zo goed mogelijk mee om te gaan. Hoe Amazon Freight dat ziet, hoorden we van Chris Roe, EU managing director bij de toonaangevende speler in de sector.
Recente video's
Recente nieuwsberichten
Programma Smart Warehouse Knowledge 2021
Aanstaande donderdag 18 maart 2021 organiseert Value Chain Smart Warehouse Knowledge 2021 – The Online Summit for Warehouse Management. Download hier het programmaboekje waar u alle praktische informatie, het gedetailleerde programma en informatie van de deelnemende partners terugvindt.
Belgische CEO’s zijn optimistisch, maar hebben toch kopzorgen
Maar liefst 82% van de Belgische CEO’s denkt dat de globale economische groei in 2021 zal verbeteren, tegenover 22% in 2020. Dat blijkt uit de 24ste editie van de CEO Survey, een onderzoek dat PwC in januari en februari 2021 voerde bij ruim 5.050 CEO’s wereldwijd, onder wie 50 Belgische.
Avanos Medical implementeert integrated business planning met OMP op SAP S/4HANA
Avanos Medical, met hoofdzetel in Alpharetta, Georgia (VS), is als leverancier van medische apparatuur in 90 landen actief. De onderneming nam een belangrijke strategische beslissing door up te graden van SAP ECC naar SAP S/4HANA. Even belangrijk voor Avanos was dat hun supply chain planning oplossing compatibel zou zijn met het nieuwe SAP-platform.
DHL Express opent duurzame CityHub op Blue Gate Antwerp
DHL Express, de internationale expressdienst van Deutsche Post DHL Group, heeft op Blue Gate Antwerp een nieuwe CityHub voor de Antwerpse regio geopend. Dit stadsdistributiecentrum vervangt het service center nabij de Noorderlaan en zal wekelijks gemiddeld 50.000 pakjes ophalen en leveren in de Scheldestad en de randgemeenten.
Werkkledingspecialist Dassy breidt fulfilmentcenter uit met TGW
Dassy Europe is een Belgische leverancier van gespecialiseerde werkkleding, waaronder werkbroeken, jassen, beschermingsuitrusting en veiligheidsschoenen. Het bedrijf is in 20 landen actief en levert aan meer dan 1.000 gespecialiseerde handelaars.
Sorteercentrum van PostNL én toegangsweg vormen sluitstuk van MG Park De Hulst
Het bedrijvenpark MG Park De Hulst, aan het Kanaal in Willebroek, krijgt er de komende maanden een groot depot bij én een nieuwe toegangsweg, die zal aansluiten op de Koning Boudewijnlaan. Daarmee zit het hele bouwproject nu in de laatste rechte lijn: nog voor het einde van het jaar zal de volledige werf afgerond zijn.
Supply Chain Portal
(Advertorial) Maakt logistieke ketenprocessen efficiënter. Inbound controltower – Slotbooking – Outbound controltower Action, Bol.com, Carrefour, Colruyt, Jumbo supermarkten, Zeeman Cases op www.incore.be
Chep Benelux initieert transportsamenwerking tussen klanten
Chep biedt wereldwijd duurzame supply chain-oplossingen aan, met als basis palletpooling. Gezien zijn wereldwijde netwerk van klanten en transporteurs heeft de aanbieder een goede kijk op de goederenstromen van al zijn klanten. Op basis van die data zoekt Chep naar synergieën tussen transportstromen van klanten en stelt hen optimaliseringsmogelijkheden voor.
Onderzoek ABN Amro: Transportsector herstelt zich fors in 2021
Uit het rapport ‘Op weg naar het einde’ van ABN Amro blijkt dat de Nederlandse transportsector in 2021 met 2,5% zal groeien na een krimp (-4%) in 2020. Een andere opvallende bevinding in de sectorprognose Transport en Logistiek 2021-2022 is dat vooral de zee- en de kustvaart profiteren van het herstel van de industriële productie.
Jungheinrich richt zich met zijn Strategie 2025+ op winstgevende groei
Jungheinrich zal zich de komende jaren richten op het verhogen van de rendabiliteit, efficiëntie en duurzaamheid. Dat deelde het bedrijf in Hamburg mee op de voorstelling van zijn nieuwe strategie 2025+. Jungheinrich heeft zijn strategische groeidoelstelling voor 2020 al een jaar eerder bereikt dan gepland en wil zijn nieuwe strategie gebruiken om in de komende jaren nog meer waarde te creëren voor zijn stakeholders - klanten, medewerkers, aandeelhouders, handelspartners en de maatschappij.