Zo groeide AxFlow DC van 10.000 naar 50.000 orders per jaar
(Advertorial) AxFlow DC (Europees Distributie Centrum) heeft een waanzinnige groei doorgemaakt. Onder leiding van Pieter Molenaar, Managing Director van AxFlow in Lelystad, is het aantal orders in de afgelopen jaren verdrievoudigd. AxFlow, distributeur van pompen, reserveonderdelen en andere componenten voor de procesindustrie, heeft wereldwijd verkoopkantoren. Door de voorraad te centraliseren in Lelystad, heeft AxFlow aanzienlijke efficiëntiewinsten behaald in de logistieke processen.
Recente artikelen
Bottom-up forecasting bij Burger King
Ondernemingen die een forecastingproces implementeren, staan traditioneel voor een tweesprong: zoomen ze vanuit een algemene kijk in op detailniveau of gebruiken ze een detailanalyse om het totaalbeeld in ogenschouw te nemen? Aigul Mangibayeva, hoofd supply chain bij Burger King Kazachstan, legt uit in welke gevallen top-down, dan wel bottom-up forecasting het meest wenselijk is.
Evolutie van push- naar pullbenadering bij Dewulf
Dewulf uit Roeselare is een wereldspeler op het vlak van landbouwmachines voor de teelt van aardappelen en wortelgewassen. Het familiebedrijf van de derde generatie trekt een toekomstgerichte kaart. De interne supply chain bleef er evenwel lange tijd op klassieke leest geschoeid.
Iedereen wil groener worden
Vrachtverkeer van de weg afhalen en het water of het spoor opsturen, er is al veel inkt over gevloeid. Maar Eastman Chemical Company maakte de jongste jaren echt werk van die zogenoemde modal shift. De chemieproducent kon daarbij rekenen op de logistieke steun van Interface Terminal Gent (ITG).
Potentieel van artificiële intelligentie in de maaksector
Geleidelijk aan is artificiële intelligentie (AI) deel gaan uitmaken van bijna elk aspect van ons leven. Van medische wetenschappen en geologie, over klantenanalyse en zelfrijdende voertuigen, tot zelfs kunst, overal vinden we er toepassingen van.
Industrie 4.0 na de hype
De digitale transformatie schudt het businesslandschap grondig dooreen, zoveel is zeker. Intussen hebben heel wat bedrijven Industrie 4.0 al omarmd. Toch is de impact op processen, mensen en cultuur nog niet altijd even groot. Om na te gaan hoever Vlaamse bedrijven al in hun transitie staan, deed Flanders Make recent onderzoek bij productiebedrijven.
De toekomst van elektrisch rijden
Elektrisch rijden stijgt erg snel in populariteit door alle ontwikkelingen die spelen in deze markt. Het wordt vanuit alle kanten gepusht doordat dit het ‘rijden van de toekomst’ zou moeten zijn. Maar is dit terecht en welke kant gaan we op met elektrisch rijden?
Recente video's
Recente nieuwsberichten
Nieuw kantoor met Training & Experience Center voor SSI Schäfer Nederland
Onlangs heeft SSI Schäfer in Oosterhout officieel haar deuren voor het publiek geopend van het nieuwe Nederlandse hoofdkantoor met inhouse customer Training & Experience Center. Het nieuwe kantoor biedt plaats aan verschillende afdelingen voor de Belgische en Nederlandse medewerkers van SSI Schäfer.
Evonik gebruikt autonome robot voor onderhouds- en inspectietaken
In het kader van een innovatieproject maakt Evonik, actief in de gespecialiseerde chemische industrie, gebruik van een autonome robot bij het verrichten van onderhouds- en inspectietaken op kritieke locaties. Het project wordt geïmplementeerd in een van Evoniks chemische fabrieken, in samenwerking met drie partners van het bedrijf.
Rijnberg Transport automatiseert magazijn voor Elopak met Swisslog
Swisslog heeft de opdracht gekregen om het bijna 25 meter hoge magazijn van Rijnberg Transport in Terneuzen te automatiseren. Concreet zal Swisslog er automatische kranen van meer dan 20 meter hoog en transportbanen plaatsen voor de in- en uitvoer van het gereed product voor drankkartonfabrikant Elopak.
Klimaatneutraal goederentransport via het water uitgetest in Gent
Urban Waterway Logistics, POM Oost-Vlaanderen en Provincie Oost-Vlaanderen hebben in het centrum van Gent een testvaart met bouwmaterialen georganiseerd. Er werd gebruikgemaakt van een zero-emissie stadsboot, met een laadvermogen van 25 ton.
Contargo breidt containerterminal in de haven van Voerde-Emmelsum uit
Logistiek dienstverlener Contargo gaat zijn containerterminal in de haven van Voerde-Emmelsum met 11.000m² uitbreiden. Er wordt zo’n 15 miljoen euro geïnvesteerd in de uitbreiding van onze terminal en de overslagcapaciteit. Zo zal onder meer een tweede overslagkraan in gebruik worden genomen.
Uturn introduceert shipment notifier
Met de shipment notifier wil het platform voor containertransport Unifier ervoor zorgen dat elke containervervoerder in Europa zijn planning optimaal kan matchen met de vraag van opdrachtgevers. Zo krijgt de vervoerder voortaan automatisch ritten te zien die in de planning passen, waardoor hij niet meer door het platform hoeft te scrollen.
Drie kwart van de consumenten ervaart leveringsfouten bij online bestellingen
Maar liefst 77% van de Belgische en Nederlandse consumenten heeft de afgelopen drie maanden een leveringsfout ervaren. Dat blijkt uit een recent onderzoek van Descartes. Het onderzoek moet retailers en logistieke organisaties inzicht bieden in de voorkeuren en zorgen van consumenten over hun aankopen en bezorgingen.
VK architects+engineers is de nieuwe eigenaar van Van Looy Group
VK architects+engineers heeft Van Looy Group overgenomen. Via de acquisitie wil VK architects+engineers de toenemende vraag naar gespecialiseerde dienstverlening invullen. Het bedrijf ziet ook veel potentieel in de kruisbestuiving tussen de verschillende expertises.
Active Ants vergroot capaciteit van Autostore in Roosendaal
Active Ants, dochteronderneming van de Bpost Group, heeft de capaciteit van de Autostore in haar fulfilment center in Roosendaal vergroot naar ruim 98.000 opslagbakken. Bij de opening van dit warehouse eind december 2020 bestond de Autostore nog uit 51.000 opslagbakken.
Krachtige e-trucks met ergonomische sturing
Tijdens World of Material Handling in het Duitse Mannheim stelde Linde Material Handling zijn nieuwste producten en langverwachte innovaties voor. Blikvangers tijdens de reveal show waren de heftrucks 1252 E en 1252 X. De vorkheftrucks koppelen krachtige elektrische aandrijving aan een verbeterde ergonomie.