Zo groeide AxFlow DC van 10.000 naar 50.000 orders per jaar
(Advertorial) AxFlow DC (Europees Distributie Centrum) heeft een waanzinnige groei doorgemaakt. Onder leiding van Pieter Molenaar, Managing Director van AxFlow in Lelystad, is het aantal orders in de afgelopen jaren verdrievoudigd. AxFlow, distributeur van pompen, reserveonderdelen en andere componenten voor de procesindustrie, heeft wereldwijd verkoopkantoren. Door de voorraad te centraliseren in Lelystad, heeft AxFlow aanzienlijke efficiëntiewinsten behaald in de logistieke processen.
Recente artikelen
Social distancing alarms onder de loep
Anderhalve meter afstand, dat is de regel om het coronavirus uit de buurt te houden. Dat geldt uiteraard ook in logistieke omgevingen. En aangezien het coronavirus een hardnekkig beestje is, ziet het er niet naar uit dat daar binnenkort verandering in zal komen.
Netwerk in teken van transparantie
Ook Transporeon ging dit najaar volledig online met zijn Transport Insights Digital Conference, voorheen de Transporeon Summit. In de digitale schijnwerpers stond het real time visibility network, waar de organisatie momenteel hard aan timmert.
Wie wint de race in de elektrische heftruckmarkt?
De populariteit van elektrische heftrucks blijft sterk stijgen. Dat blijkt uit hun steeds toenemende voorsprong op de verbrandingstrucks. Volgens de cijfers van beroepsvereniging Sigma maakten elektrische heftrucks vorig jaar al 63% van de Belgische heftruckmarkt uit.
Supply chain als succesfactor
Pgb-Europe geldt als een mooi voorbeeld van hoe een efficiënte supply chain uitgroeit tot een verkoopargument. De aanbieder van bevestigingsmaterialen en gereedschappen wapent zich voor de toekomst met een gerobotiseerd palletmagazijn en een nieuw WMS en ERP-systeem.
Maximaal serviceniveau vormt drijfveer
Mondelēz International, de Amerikaanse voedingsmiddelenreus achter merken als Côte d'Or, Oreo en Lu, voerde drie jaar geleden een organisatie-optimalisering door. Dat leidde ook tot een verbeterslag binnen de supply chain van de Benelux-afdeling.
COVID-19 stimuleert adoptie van nieuwe technologieën
Hoewel de digitale transformatie al lang over de tongen rolt, is ze in veel productieomgevingen nog maar met mondjesmaat doorgedrongen. Maar het ziet ernaar uit dat de coronapandemie nu voor een stroomversnelling zal zorgen. Het virus stelt fabrieken immers voor nieuwe uitdagingen, waarbij nieuwe technologieën een belangrijke rol zullen spelen.
Recente video's
Recente nieuwsberichten
DHL Supply Chain en Monta boosten gezamenlijk internationale groeiambities voor e-commerce
DHL Supply Chain, onderdeel van de Deutsche Post DHL Group, heeft een meerderheidsbelang genomen in het Nederlandse Monta, een dienstverlener op het gebied van e-commerce en e-fulfilment. Met het partnership willen beide bedrijven kleine en middelgrote webshops op het gebied van e-fulfilment en online verkoop ondersteunen.
Management buy-out bij BD Media en BD Logistics
BD Media en BD Logistics hebben een nieuwe eigenaar; het managementteam wordt meerderheidsaandeelhouder. Daarnaast stapt NPM Capital uit de groep en komt het team van SPX als nieuwe privé-investeerder aan boord. BD Media en BD Logistics worden voortaan gebundeld onder de Belgian Distribution Group, kortweg BD Group.
Garvis bouwt AI-platform verder uit na investering van 3,5 miljoen euro
Een jaar na de lancering van zijn AI-platform voor vraag- en voorraadplanning haalt de Belgische start-up Garvis 3,5 miljoen euro op om het platform verder uit te bouwen. Investeerders zijn de Britse investeringsfondsen Superseed en Scalebridge Capital en de Duitse groep Bosch Ventures.
Webfleet brengt nieuwe modulaire oplossingen voor digitalisering in de transportsector
Webfleet, aanbieder van telematica voor vrachtwagens, kondigt een reeks nieuwe modulaire oplossingen aan die transportbedrijven moeten helpen bij het nemen van geïnformeerde, datagedreven beslissingen om brandstofkosten te besparen, de productiviteit te verbeteren en veiliger te zijn op de weg.
Volvo Trucks begint met serieproductie zware elektrische trucks
Volvo Trucks start met de serieproductie van de elektrische versies van zijn belangrijkste modellen: Volvo FH, Volvo FM en Volvo FMX. Deze trucks kunnen een totaalgewicht van 44 ton (GCW – gross combination weight) aan en de drie modellen vertegenwoordigen ongeveer twee derde van de verkoop.
Leuze introduceert nieuwe 36-serie sensoren voor detectie van objecten
Voor de nauwkeurige detectie van objecten heeft Leuze de nieuwe 36-sensorserie ontwikkeld. De sensoren zijn geschikt voor toepassing in de intralogistiek, de automobielindustrie en voor verpakkingssystemen. Ze detecteren voorwerpen met verschillende optische eigenschappen, zelfs op grote afstand, bij trillingen, omgevingslicht of vervuiling.
PolySto scant met de Nova RFID-oplossing van Aucxis RFID Solutions
Het Belgische PolySto, met hoofdzetel in Lokeren, produceert hygiënische binnenafwerking voor de voedingsindustrie. Het bedrijf maakt o.a. plinten en stootranden uit polymeer composiet voor supermarkten, logistieke spelers in de voeding, enz.
De Bondt B.V. ondersteunt wereldwijde groei met Fastpick van Vanderlande
De Bondt B.V. is een internationaal opererende groothandel in fournituren, garens en handwerkartikelen. Het familiebedrijf, bekend van het eigen garenmerk ‘Scheepjes’, levert aan retailers en resellers in meer dan 70 landen wereldwijd en kent een sterke groei.
De uitdagingen van een succesvolle implementatie van magazijnautomatisering
(Advertorial) Als we het over automatiseringsprojecten hebben, gaat het vaak over de ondertekening van het contract of de succesvolle samenwerking achteraf. Over het implementatieproces wordt zelden iets gemeld. Dominic Crimp, COO van TGW Northern Hub, verbreekt de stilte: een globaal gestandaardiseerd ‘stage gate’-proces, een open communicatie en heel veel testen zijn voor TGW de sleutels tot succes.
Ontdek de customer van Vanas Engineering bij elektroketen Krëfel
(Video) 2020 was – met de opkomst van corona – een turning point voor veel bedrijven. Ook voor de Belgische elektronicaketen Krëfel, welke een enorme boost in online bestellingen kreeg. Door slim en snel in te springen op deze ontwikkeling is het marktaandeel van Krëfel sinds 2019 forst gestegen.