Na The Beer Game is er nu Optiquest: een andere kijk op effectief voorraadbeheer!
(Advertorial) Optiquest biedt een vernieuwende en interactieve blik op hoe teams omgaan met voorraadbeheer, gericht op realistische uitdagingen die teams dagelijks ervaren.
Waar The Beer Game vooral inzicht gaf in de dynamiek over de supply chain ketting heen, ligt in Optiquest de focus op de samenwerking tussen sales, finance en planning en het vinden van de perfecte balans tussen de soms conflicterende belangen.
Recente artikelen
De 5 grote uitdagingen van koel- en vrieshuizen
(Advertorial) Bedrijven in de koel- en vriessector werken al tientallen jaren aan de optimale complexe supply chain, die nodig is om producten gekoeld te houden, tot en met de eindbestemming. Uiteraard blijven er altijd risicovolle situaties, met ernstige financiële veiligheidsgevolgen als ze niet worden aangepakt.
Het belang van duurzaamheid in de logistiek
Voor steeds meer magazijnen en distributiecentra is duurzaamheid een belangrijk onderdeel van de strategie. De focus ligt daarbij vaak op de economische en milieuvriendelijke implicaties, omdat dit direct impact heeft op de winstgevendheid. Ook het sociale aspect, zoals ergonomie, mag zeker niet uit het oog verloren worden, aldus Melle van den Berg, Sales Director Benelux bij Element Logic.
Ontdek meer over het belang van duurzaamheid in de logistiek
(Advertorial) Voor steeds meer magazijnen en distributiecentra speelt duurzaamheid een belangrijke rol in de strategie. Dit artikel belicht niet alleen de economische implicaties, maar onderstreept ook het belang van sociale aspecten zoals ergonomie. Duurzaamheid is niet langer slechts een trend, maar een essentiële factor in de logistieke besluitvorming. We beschrijven de opkomende trends en ontwikkelingen die de logistieke sector transformeren en hoe organisaties zich aanpassen om maatschappelijk verantwoord te ondernemen.
AI in Maintenance and Asset Management
(Advertorial) Digital transformation is making waves in Maintenance and Asset Management. In our latest blog post, learn about the role AI will play in this field, plus key findings of our survey conducted with Mainnovation and our recommended roadmap for successful implementation.
Niet altijd eenvoudig, wel noodzakelijk
De noodzaak van ketensamenwerking met het oog op een duurzame en maatschappelijke impact is genoegzaam bekend. Toch blijft het vaak bij goede voornemens. Volgens Désirée van Gorp, hoogleraar International Business aan Nyenrode Business Universiteit, vereist de verduurzaming van complexe supply chains een verschuiving van kostengericht denken naar ecosysteemdenken. “Dat vergt de nodige inspanningen en lijkt misschien wel lastig, maar loont zowel voor de hele waardeketen als voor de samenleving.”
Innovatie integreren in je magazijn, hoe doe je dat?
(Advertorial) In een wereld vol verandering en onzekerheid staat de logistieke sector voor grote uitdagingen. Daarom moeten bedrijven zich wendbaar, veerkrachtig en duurzaam opstellen. Maar ook professionals binnen de sector moeten zich voortdurend aanpassen om te blijven groeien.
Recente video's
Recente nieuwsberichten
Vanderlande introduceert Homepick voor efficiënt online grocery fulfilment
Deze oplossing maakt deel uit van Vanderlandes nieuwe generatie schaalbare oplossingen (evolutions). Homepick moet het proces van online boodschappen in het magazijn versnellen en efficiënter maken. De oplossing speelt in op het feit dat sinds de coronacrisis boodschappen veel vaker online worden besteld.
Aviko innoveert magazijnbeheer met SAP EWM
De aardappelverwerker beheert voortaan zijn magazijnen met SAP Extended Warehouse Management (EWM). Aviko zet zo de stap richting één softwaresysteem voor het beheer van alle goederenbewegingen en voorraden in zijn magazijnen. Op die manier wil Aviko de kosten voor het magazijnbeheer indijken.
Zetes pakt uit met Full Pallet Inventory module
De nieuwe module moet logistieke bedrijven toelaten om hun magazijnen nog efficiënter te digitaliseren. Het toestel maakt gebruik van industriële visualisatietechnologie om voorraden op pallets sneller te tellen. De oplossing is volledig geïntegreerd met de magazijnsoftware ZetesMedea.
Exact brengt app voor voorraadtellingen op de markt
De nieuwe app voorkomt dat voorraadtellingen veel tijd en handmatige, foutgevoelige inspanning kosten. Handmatig worden de aantallen eerst geteld op papieren lijsten en later manueel ingevoerd in het systeem, waardoor verschillen kunnen ontstaan.
DHL Aviation standaardiseert elektronische communicatie voor luchtvrachtvervoer
DHL Aviation heeft softwareaanbieder Descartes in de arm genomen om de elektronische berichtgeving met haar wereldwijde klantenbestand te standaardiseren. De Global Air Messaging Gateway van Descartes biedt een eenduidig platform waarop DHL Aviation kan communiceren met grote expediteurs, luchtvaartmaatschappijen, post- en koerierbedrijven en afhandelingsbedrijven.
Inotec vergroot RFID-labeldivisie met twee overnames
In het kader van haar strategische doelstelling om marktaandeel te winnen en het productportfolio uit te breiden heeft Inotec als producent van barcode- en RFID-labels de firma’s Identytag en Winckel overgenomen. Identytag is een belangrijke Europese producent van RFID-oplossingen voor uiteenlopende industrieën en toepassingen.
Schleich stapt in Net Zero Carbon programma van Kuehne+Nagel
De Duitse speelgoedfabrikant Schleich – bekend voor zijn realistisch vormgegeven paardjes – behandelt zijn zeevracht voortaan op een CO2-neutrale basis met Kuehne+Nagel. Dat gebeurt via Net Zero Carbon, waarmee Kuehne+Nagel een volledige oplossing met het oog op CO2-neutralisatie biedt.
Logistics Capital Partners bouwt eerste Belgische magazijn in Nijvel
Na eerdere ontwikkelingen in Italië en Nederland voor Amazon, Primark en Kering Group (Gucci, Yves-Saint-Laurent), zet Logistics Capital Partners (LCP) vaste voet aan de grond in België met een eerste logistiek gebouw in constructie en een eerste verhuur aan Medi-Market.
TU/e en Marel werken samen in nieuw AI lab
De Technische Universiteit Eindhoven (TU/e) heeft samen met vier industriële partners een nieuw Artificial Intelligence (AI) lab opgezet. Dat lab wil de besluitvorming in productie en onderhoud met behulp van kunstmatige intelligentie verbeteren.
Fréderic Bouchet wordt Software Commercial Director bij de Europe Business Unit van Savoye
Na 25 jaar ervaring in verkoop, consulting en software wordt Fréderic bij Savoye verantwoordelijk voor de expansie van de commerciële activiteiten van de Advanced Software oplossingen in Europa en het Midden-Oosten. Frédéric Bouchet was onder meer actief bij softwarespecialist Cegid, bij Capgemini Consulting en SFR Business.