Innovation in agriculture and food processing
(Advertorial) With our global population expected to reach 10 billion by 2050, experts estimate we’ll need to increase food yields by 50% compared to 2013 levels. Additionally, agriculture and food supply chains will need to be transformed to handle climate change and reduce consumption of natural resources. Innovation and technology will be part of the solution with corporations and startups exploring new opportunities and collaborations to drive a more sustainable and productive food supply chain.
Recente artikelen
HIGHLY AUTOMATED INTRALOGISTICS SOLUTION FOR URBAN OUTFITTERS IN THE UK
(Marchtrenk, Austria, July 22, 2020) Urban Outfitters, Inc. (URBN), a leading lifestyle products and services company, which operates a portfolio of global consumer brands comprised of Anthropologie, BHLDN, Free People, Terrain, Urban Outfitters, Nuuly and a Food and Beverage division, has appointed TGW to design and implement an automation solution for their new fulfilment centre in the UK.
PICNIC SELECTS TGW AS PARTNER FOR HIGHLY-AUTOMATED FULFILMENT CENTRE
(Marchtrenk, Austria, July 7, 2020) TGW is the key partner for the fully robotised fulfilment centre for Picnic in the Netherlands. The online supermarket will use a FlashPick® system, which is powerful but flexible at the same time, with three temperature zones and a shuttle system at the core of the solution.
Solar Nederland automatiseert magazijn met Autostore Element Logic
Solar Nederland heeft een nieuw geautomatiseerde opslag- en orderpicksysteem in gebruik genomen. De Autostore-installatie in het warehouse in Alkmaar bestaat uit 43.000 opslagbakken, vijftig robots, en zestien werkstations en is ontworpen, geleverd en geïnstalleerd door Element Logic.
De combinatie van ervaring en een breed scala aan oplossingen leidde tot een superieur concurrentievoordeel voor XXL
Slechts een jaar na de installatie van AutoStore®, ervaarde XXL een radicale efficiëntieverhoging, cruciale verbetering van het ruimtegebruik, kortere doorlooptijden naar XXL-winkels en minder pickfouten. De ROI van het project was ook boven verwachting.
Bergfreunde verhoogt de picking efficiency met meer dan 400% met behulp van AutoStore van Element Logic
Ondanks dat het een van de grootste online outdoorspecialisten in Europa is geworden, is Bergfreunde nog steeds op zoek naar nieuwe toppen om te beklimmen. En met een ultramodern AutoStore-systeem van Element Logic zet het Duitse bedrijf zijn zinnen op nieuwe hoogten.
Een jaarlijkse groei van 20 procent na investeringen in één van de grootste Autostore installaties van Element Logic in Denemarken
Proshop, een toonaangevende Deense webshop, verzendt 2 500 pakketten per dag vanuit het hoofdkantoor in Aarhus, Denemarken. Als een van de eerste en toonaangevende e-commerce winkels in Denemarken, de verkoop van meer dan 200 000 verschillende items binnen een breed scala van producten, schaalbaarheid en efficiëntie is de sleutel tot succes.
Recente video's
Recente nieuwsberichten
Snack Connection transformeert productieproces met ERP van Aptean
Snack Connection B.V. is een Nederlandse private label-fabrikant die zich toelegt op de inkoop, de verwerking, het mixen en verpakken van noten, pitten, zaden, zuidvruchten en aanverwante artikelen. Het bedrijf levert aan diverse Europese retailers. Omdat Snack Connection zijn bestaande ERP-systeem wilde vervangen en operational excellence wilde stimuleren in zijn twee productielocaties in Giessen en Bergschenhoek, ging het op zoek naar een nieuwe softwareoplossing. De keuze viel op de cloudgebaseerde ERP-oplossing van Aptean, wereldwijd leverancier van branchespecifieke softwareoplossingen.
Qimarox introduceert de Prorunner PR2 verticale transporteur
Qimarox, fabrikant van oplossingen voor materiaalbehandeling zoals verticale transporteurs en palletiseersystemen, stelt de Prorunner PR2 voor. Deze nieuwe verticale transporteur bouwt verder op de Prorunner mk1 en kan worden ingezet in een breed scala aan industriële toepassingen.
Opnieuw commerciële transporten op de Lovaart
Eind september 2024 vond voor het eerst sinds lange tijd niet-toeristisch verkeer plaats op de Lovaart, op het traject tussen Veurne en Oostende. Betonproducent De Brabandere uit Veurne testte er de mogelijkheid om zeezand uit Oostende voor de productie van beton via de binnenvaart te vervoeren. Die testvaarten verliepen via de kanalen Plassendale-Nieuwpoort en Nieuwpoort-Duinkerke tot op de Lovaart en Regionaal Overslagcentrum (ROC) Veurne. De testvaarten zijn het resultaat van een doorgedreven samenwerking tussen POM West-Vlaanderen, De Vlaamse Waterweg nv, Multimodaal.Vlaanderen (VIL), De Brabandere en Barging Solutions.
Heppner neemt Segers Internationaal Transport over
Na de overnames van het Nederlandse HaCas in 2017 en het Belgische DINA in 2021 breidt de bedrijvengroep Heppner zich nu verder uit in de regio met de aankoop van Segers Internationaal Transport, een Nederlands familiebedrijf dat gespecialiseerd is in internationale verkeersstromen tussen Nederland en Spanje.
DB Schenker en Microsoft Cloud Logistics gaan samen voor CO2-neutraal transport
DB Schenker werkt samen met Microsoft Cloud Logistics aan het gebruik van Sustainable Aviation Fuel (SAF) en Sustainable Marine Fuel (SMF). Daarmee willen beide partners hun gezamenlijke ambitie benadrukken om de ecologische voetafdruk van hun transportactiviteiten te verkleinen. De samenwerking omvat ook het bouwen van ‘best-in-class’ warehouses en het inzetten van vrachtwagens op alternatieve energie. Dat betekent volgens beide bedrijven een belangrijke stap in de richting van minder CO2-uitstoot die gepaard gaat met hun logistieke activiteiten (Scope 3) in vergelijking met transport waar gebruik wordt gemaakt van conventionele fossiele brandstoffen.
Inetum-Realdolmen wordt Inetum
De Belgische digitale dienstverlener Inetum-Realdolmen kondigt zijn officiële rebranding aan naar Inetum. Deze strategische stap betekent naar eigen zeggen een belangrijke vooruitgang in de groei van het bedrijf en sluit aan bij de internationale koers van de Inetum Group, een toonaangevende Europese speler in digitale diensten.
Samengestelde AI en supply chain data governance zijn belangrijkste supply chain planning-technologieën volgens Gartner
“Supply chain planning-leiders zijn bezig met het ontwikkelen van transformatie-roadmaps die voorrang geven aan het leveren van geavanceerde beslissingsintelligentie en geautomatiseerde besluitvorming”, zegt Eva Dawkins, director analyst bij Gartner Supply Chain. “Samengestelde AI (ofwel ‘composite AI’), de gecombineerde toepassing van verschillende AI-technieken om de efficiëntie van leren te verbeteren, zal de optimalisering en automatisering van veel planningsactiviteiten stimuleren, terwijl supply chain data governance de basis vormt voor digitale transformatie”, aldus nog Eva Dawkins.
ICT&Logistiek en Logistica Next: dé driedaagse logistieke hotspot!
(Advertorial) Van 5 tot en met 7 november 2024 transformeert de Koninklijke Jaarbeurs tot dé driedaagse hotspot waar de hele logistieke sector bijeenkomt. Daar wil je bij zijn: je ontdekt er oplossingen bij de 300+ exposanten, laat je inspireren door 200 sprekers, leert over de laatste trends en ontwikkelingen, benut de case studies en wisselt ervaringen uit met duizenden professionals.
AgriEuro automatiseert beheer van reserveonderdelen met Dematic
AgriEuro, een leverancier van apparatuur en producten voor de landbouw en tuinonderhoud in Italië, heeft Dematic geselecteerd om een AutoStore-systeem te installeren in zijn nieuwe logistieke centrum in Spoleto (Umbrië). Die faciliteit wordt in de komende maanden gebouwd en breidt de locatie uit waar ook het hoofdkantoor is gevestigd. Het is de bedoeling dat het logistieke centrum zich uitsluitend richt op aftersales-activiteiten, zoals het dagelijkse beheer van reserveonderdelen en andere kleine componenten
Kuehne+Nagel huldigt zijn grootste logistieke hub ooit in
Kuehne+Nagel heeft het nieuwe distributiecentrum van Adidas in Mantova, Noord-Italië, officieel geopend. De logistieke hub, gekenmerkt door doorgedreven digitalisering en duurzaamheid, gaat gepaard met een investering van 350 miljoen euro, de grootste investering van het logistieke bedrijf tot nu toe. Naast groeimogelijkheden biedt de site ook werkgelegenheid voor ruim 700 nieuwe medewerkers met een focus op technische en digitale vaardigheden.