Na The Beer Game is er nu Optiquest: een andere kijk op effectief voorraadbeheer!
(Advertorial) Optiquest biedt een vernieuwende en interactieve blik op hoe teams omgaan met voorraadbeheer, gericht op realistische uitdagingen die teams dagelijks ervaren.
Waar The Beer Game vooral inzicht gaf in de dynamiek over de supply chain ketting heen, ligt in Optiquest de focus op de samenwerking tussen sales, finance en planning en het vinden van de perfecte balans tussen de soms conflicterende belangen.
Recente artikelen
Jungheinrich is één van de ‘50 Sustainability & Climate Leaders’
Jungheinrich heeft zich bij de ‘50 Sustainability & Climate Leaders’ geschaard, een groep van ’s werelds toonaangevende bedrijven op het vlak van klimaatbescherming en duurzaamheid. De 50 internationale bedrijven uit verschillende industrieën die deelnemen aan de campagne hebben zich als doel gesteld een hoofdrol te spelen in de strijd tegen klimaatverandering om zo een bijdrage te leveren aan de verwezenlijking van de 17 duurzaamheidsdoelen van de Verenigde Naties (United Nations Sustainable Development Goals, UNSDG).
Werkgelegenheid in Transport en Logistiek blijft voorlopig stabiel
De werkgelegenheid in de sector Transport en Logistiek zal in het tweede kwartaal van 2021 wellicht behoorlijk stabiel blijven. Die verwachting blijkt uit de recentste ManpowerGroup Barometer voor de Tewerkstellingsvooruitzichten, die op 9 maart 2021 is gepubliceerd.
De grandeur van een flexibele supply chain
COVID-19 heeft bestaande trends in commerce en supply chain versterkt en versneld. De bedrijven die als winnaar uit de crisis komen, zijn de bedrijven die erin zijn geslaagd snel en adequaat in te spelen op deze trends. Cloudtechnologie wordt daarvoor onmisbaar, verwacht Henri Seroux, senior vicepresident EMEA van Manhattan Associates.
Snelheid van innovatie bepalend voor het warehouse van de toekomst
Veel bedrijven waren dit voorjaar niet voorbereid op een stijging van het aantal online orders met percentages tot 500 procent. Hoe moeten we onze warehouses gereed maken voor een toekomst met meer disrupties zoals COVID-19? Pieter Van den Broecke noemt drie punten van inzet: robotisering, artificial intelligence en gamificatie.
Ordermanagementsystemen ontrafeld
Het invoeren van een OMS kan in eerste instantie ingewikkeld en duur lijken voor besluitvormers in retail, maar er zijn goede methoden ontwikkeld om het eenvoudig en effectief te maken. Wat zijn deze goede methoden? Volgens de jaarlijkse Forrester studie uit 2019 'The State Of Retailing Online' is 53% van de retailers van plan om in een Order Management Systeem (OMS) te investeren.
Skyr Nederland
Skyr Nederland is verantwoordelijk voor het vermarkten van de producten van Ísey Skyr binnen Benelux. Het Ísey Skyr-assortiment bevat eetzuivel in uiteenlopende smaken en verschillende producten van eenpersoonscups tot grootverpakkingen. Om hun producten te verkopen via retail werd communicatie via EDI een must.
Recente video's
Recente nieuwsberichten
Trimble rondt overname Transporeon af
Trimble heeft bekendgemaakt dat het de eerder aangekondigde overname van Transporeon heeft afgerond. Trimble financierde de transactie met een combinatie van middelen, waaronder preferente obligaties, een termijnlening, bestaande kredietfaciliteiten en liquide middelen.
Dematic automatiseert nieuw logistiek centrum van KION
Onlangs werd in het Duitse Kahl am Main, vlak bij Aschaffenburg, gestart met de bouw van een nieuw onderdelenmagazijn voor de KION Group. Dematic, dat tot de KION Group behoort, zal het logistieke centrum uitrusten met de nieuwste automatiseringstechnologie.
E-commerce: zijn uw pakketten wel een goede merkambassadeur?
(Advertorial) Hoewel de e-commercesector al vele jaren in opkomst is, blijft deze verder groeien en de trend vertoont geen vertraging. Naast de pure e-commerce spelers, komen er steeds meer multi-channel verkopers bij, waardoor de online stromen alleen maar toenemen.
Smart Robotics lanceert Smart Mixed Case Palletizer voor snellere levering op dezelfde dag
Smart Robotics, wereldwijd leverancier van roboticaoplossingen voor magazijnautomatisering, heeft de opvolger van de Smart Palletizer gelanceerd: de Smart Mixed Case Palletizer. Het gaat om een gerobotiseerd ‘pick & place’-station, ontworpen om de leversnelheid van het magazijn te verbeteren door een van de grootste knelpunten – het handmatig palletiseren van gemengde SKU’s – weg te nemen.
DP World beveiligt containerafhaling in Antwerpen met vingerscantechnologie
Logistieke wereldspeler DP World past voor het eerst vingerscantechnologie toe op de Antwerp Gateway terminal om de containerafhaling beter te beveiligen. Geregistreerde vrachtwagenchauffeurs kunnen er voortaan hun container met behulp van hun vingerafdruk ophalen.
Crown stelt SP 1500 Serie van hoog heffende orderpickers voor
Leverancier van intern transportmaterieel Crown, lanceert in heel Europa de SP 1500 Serie van hoog heffende orderpickers. Met de SP Serie wil Crown een geschikt heftruckmodel bieden voor elke orderpickingtoepassing op hoogte. Zo zijn de modellen met vaste vorken geschikt om grote en moeilijk hanteerbare artikelen te heffen, terwijl trucks met extra heffunctie vooral geschikt zijn voor orderverzameltaken die grote aantallen kleine of zware artikelen omvatten.
Bedrijven ervaren barrières ondanks geloof in digitale transformatie
Nieuw onderzoek in opdracht van Panasonic Connect Europe toont aan dat bedrijven vertrouwen hebben in technologie om hun productiviteit te verhogen, maar tegelijkertijd met grote kennis- en vaardigheidsbarrières worden geconfronteerd om hun digitale transformatieprojecten te voltooien.
UPS Healthcare opent eerste DC voor gezondheidszorg in Duitsland
UPS Healthcare heeft zijn eerste speciale logistieke faciliteit voor gezondheidszorg geopend in het Duitse Giessen. Daarmee wil UPS Healthcare naar eigen zeggen meer zichtbaarheid en controle kunnen bieden om ervoor te zorgen dat de patiëntkritische producten van zijn klanten worden geleverd waar ze moeten zijn, op het juiste moment en bij de juiste temperatuur.
Warehouse automation, bespaar kosten en genereer meer herhaalaankopen
(Advertorial) De meest effectieve manier om het aantal herhaalaankopen te vergroten vind je gewoon in je warehouse zelf. Door processen te verbeteren bespaar je niet alleen op kosten, maar vergroot je vooral de klanttevredenheid. Onderzoek laat zien dat voor 94% van de consumenten een positieve klantervaring de reden is om een herhaalaankoop te doen.
Te Schalen Naar Uw Groei
(Advertorial) Ons modulaire systeem integreert perfect binnen uw magazijnarchitectuur, waardoor voorraaddichtheid toeneemt en beschikbare ruimte wordt geoptimaliseerd. Seizoenspieken of snelle groei? Voeg snel meer opslag, stations of robots toe, zodat u snel aan veranderende eisen kunt voldoen zonder uw activiteiten te onderbreken.