Innovation in agriculture and food processing
(Advertorial) With our global population expected to reach 10 billion by 2050, experts estimate we’ll need to increase food yields by 50% compared to 2013 levels. Additionally, agriculture and food supply chains will need to be transformed to handle climate change and reduce consumption of natural resources. Innovation and technology will be part of the solution with corporations and startups exploring new opportunities and collaborations to drive a more sustainable and productive food supply chain.
Recente artikelen
Pipelife implementeert Optimact
Een stevige basis creëren voor een juiste forecast. Dat was voor Pipelife Nederland de aanleiding om Xeleos Consulting in de arm te nemen. Nu diens pakket Optimact zijn waarde in Enkhuizen heeft bewezen, ontdekken nu ook andere vestigingen de software.
Het winkelen van morgen: inzicht, innovatie en service
(Whitepaper) De coronapandemie heeft een grote impact op de samenleving. Fysieke winkels werden gesloten – en heropenden – hun deuren maar moesten de nodige maatregelen treffen. Wat betekenen de veranderingen van het afgelopen anderhalf jaar voor het winkelen van morgen?
Je evenement optimaal promoten: zo doe je dat!
Het organiseren van een evenement zorgt voor een ontzettend leuk en vooral ook ontspannen moment waarop je kunt samenkomen met je doelgroep. Tijdens je bedrijfsevent kun je jezelf echt in de kijker zetten en de boodschap van je bedrijf nog positiever uitdragen.
Nieuwe stap richting slimme geitenkaasfabriek
De Nederlandse geitenkaasfabriek Bettinehoeve zette de afgelopen jaren sterk in op automatisering. Alleen was er nog geen connectie tussen de machines en het ERP-systeem. Daar bracht de MES-oplossing van Objective verandering in. Door de productie te digitaliseren, kon Bettinehoeve de eerste stappen zetten naar de slimme geitenkaasfabriek.
Supply chain in teken van gezondheid
Oog voor innovatie zit Philips in de genen. Nu de organisatie evolueert richting een technologiebedrijf met focus op gezondheid, wordt daar extra hard op ingezet. De missie bestaat erin tegen 2025 jaarlijks de levens van twee miljard mensen te verbeteren.
Van inside-out naar outside-in
De coronapandemie heeft duidelijker dan ooit aangetoond hoe belangrijk visibiliteit in de keten is. “Toch mag visibiliteit geen doel op zich zijn”, waarschuwt leading industry analist Lora Cecere. “Enkel met concrete doelen voor ogen en een weldoordachte outside-in aanpak pluk je effectief de vruchten van een transparante supply chain.”
Recente video's
Recente nieuwsberichten
Goede voornemens? Maak werk van een voorraadstrategie.
(Advertorial) We naderen het einde van het jaar, en dan is het voor bedrijven altijd een goed moment om de voorraden te inventariseren en bij te sturen. Velen waren de afgelopen jaren wat losbandiger met hun voorraadbeheer. Begrijpelijk, want door de coronacrisis en de oorlog in Oost-Europa was ruim voldoende voorraad hebben belangrijker dan de voorraad optimaal te houden.
PTV Group neemt Conundra in zijn portfolio op
PTV Group, wereldwijd leverancier van transportlogistieke software voor routeplanning en -optimalisering, vervolgt zijn logistieke consolidatiepad. Na de toevoeging van Axylog afgelopen zomer, voegt nu ook de Belgische aanbieder van routeplanningssoftware Conundra zich bij de groep.
Cabka en SABIC lanceren samen next generation transportverpakking
Cabka, leverancier van duurzame en herbruikbare transportverpakkingen, heeft samengewerkt met wereldwijd opererend chemiebedrijf SABIC om de CabCube 4840 te lanceren, naar eigen zeggen de ‘next generation’ in opvouwbare grote containers. CabCubes zijn ontworpen met het oog op maximale herbruikbaarheid.
Drie manieren om uw wereldwijde toeleveringsketen 'stormbestendig' te maken
De veiligheid en stabiliteit van onze wereldwijde toeleveringsketens staan momenteel onder druk. Wat kunnen bedrijfsleiders doen om de veerkracht van de toeleveringsketen op te bouwen en zo het levensonderhoud van miljarden mensen te beschermen en tegelijkertijd het vertrouwen in onze wereldwijde economische systemen en politieke instellingen te vergroten.
Yusen Logistics neemt logistiek healthcare dienstverlener Group Pierre over
Yusen Logistics heeft een overeenkomst bereikt voor de overname van het volledige aandelenkapitaal van Group Pierre, een logistiek dienstverlener uit Waver, gespecialiseerd in farmaceutische supply chains. Door de overname breidt Yusen Logistics zijn aanbod van farmaceutische logistieke diensten verder uit.
Uturn Prijscalculator moet verladers transportprijs helpen berekenen
Uturn, een logistieke tech scale-up die focust op het optimaliseren en matchen van containertransporten in Europa, heeft de Uturn Prijscalculator gelanceerd. Deze logistieke prijscalculator moet verladers helpen de juiste prijs van het voor- en natransport van containers te berekenen en biedt hun een toetsingsinstrument dat, zeker in tijden van veel volatiliteit, nuttig is.
Mondial Relay mechaniseert eerste vestiging in België
Mondial Relay, aanbieder van pakketdiensten in Frankrijk en de Benelux en gespecialiseerd in de ‘out-of-home’ levering van pakjes via e-commerce, heeft in Tubeke (Waals-Brabant) een nieuw depot van 5.000m² ingehuldigd. Het depot, ‘Tubize II’, is het resultaat van de samenvoeging van de vestigingen van Nijvel (ophaalfase) en Tubize I (leveringsfase).
Groeiende vraag naar AutoStore bij kmo’s
Volgens Swisslog, als automatiseringsbedrijf actief in de logistieke sector, neemt de vraag naar AutoStore-systemen wereldwijd toe. Vooral kmo’s zouden geïnteresseerd zijn in de ruimtebesparende, geautomatiseerde opslag- en ophaaloplossing.
DHL Life Sciences slaat efficiëntieslag met Inther Group
Twee jaar geleden gaf DHL Pharma Logistics de opdracht aan Inther Group om in Laekebeek (regio Brussel) een compleet nieuwe warehouse voor hen uit te voeren. Inther Group verzorgde de intralogistiek en integreerde twee oude DHL-sites in het nieuwe systeem op de nieuwe locatie.
Gerobotiseerde afhaalpunt als oplossing voor de Last Mile logistiek
(Advertorial) Al bijna 20 jaar gaat de opkomst van online bestellen voor de dagelijkse boodschappen gepaard met een enorme groei aan bezorgmogelijkheden voor de consument. Bij elke nieuwe mogelijkheid moeten we ons afvragen hoe relevant de bezorg- of afhaalmethode is.