Zo groeide AxFlow DC van 10.000 naar 50.000 orders per jaar

(Advertorial) AxFlow DC (Europees Distributie Centrum) heeft een waanzinnige groei doorgemaakt. Onder leiding van Pieter Molenaar, Managing Director van AxFlow in Lelystad, is het aantal orders in de afgelopen jaren verdrievoudigd. AxFlow, distributeur van pompen, reserveonderdelen en andere componenten voor de procesindustrie, heeft wereldwijd verkoopkantoren. Door de voorraad te centraliseren in Lelystad, heeft AxFlow aanzienlijke efficiëntiewinsten behaald in de logistieke processen.

Recente artikelen

Wat wordt de brandstof van de toekomst voor transportbedrijven?

Acht op de tien Belgische transportbedrijven wil in de toekomst volledig emissievrij worden. Eén op de drie heeft nu al voertuigen op alternatieve aandrijvingen rijden. Toch is er nog heel wat werk aan de winkel, zo blijkt uit de transportstudie ‘Fuel for the Future’.

Het warehouse moderniseren met een minimum aan stress

Het jaar 2020 heeft supply chain bedrijven geleerd dat ze wendbaar moeten zijn, willen ze in deze snel veranderende, on-demand wereld kunnen concurreren. Meer dan ooit is het belangrijk om producten sneller, nauwkeuriger en met minder medewerkers de deur uit te krijgen.

Ambitieus distributiecentrum ondersteunt wereldwijd meerdere online webwinkels zonder vergaande automatisatie.

Functionele orderverzamelsystemen bestaan zelden uit één enkel systeem. Welke stellingsystemen gecombineerd worden en hoe ze gelay-out worden hangt af van verschillende factoren. Bij het Duitse EUROTAPE hebben ze dit begrepen en de samenwerking met BITO leidde tot betere prestaties van de bedrijfsprocessen en werktijdinkorting zonder vergaande investering in automatisatie.

Jukebox XXL

Om aan het groeiende aantal bestellingen in zowel de fysieke winkel als de webshop te kunnen voldoen, breidde muziekhandel Musikhaus Thomann zijn logistieke centrum in de loop der jaren steeds verder uit. Ook het toenemende aantal SKU’s moest daarbij onderdak krijgen.

Stresstest voor elke organisatie

Een ERP-pakket vormt het kloppende softwarehart van een bedrijf. Het stelt organisaties in staat processen te bundelen en op elkaar af te stemmen. De implementatie van nieuwe ERP-software gaat evenwel zelden over rozen. Het is een ingrijpend project dat tijd, geld, organisatie en denkwerk vraagt.

Alles onder één dak

In 2020 nam motorkledingproducent REV’IT! zijn nieuwe Europees distributiecentrum in gebruik. De nieuwbouw was broodnodig om de groeiambities van de onderneming te faciliteren. Voor het logistiek ontwerp en de inrichting van het EDC klopte REV’IT!

Recente video's

Recente nieuwsberichten

Peripass en Nedap streven samen naar optimale logistieke stromen en voertuigenbeheer op de site

Peripass gaat een strategische samenwerking aan met Nedap Identification Systems, dat is gespecialiseerd in systemen voor identificatie op lange afstand, draadloze voertuigdetectie en stadstoegangscontrole. Peripass biedt verschillende yard management oplossingen in logistiek, retail, manufacturing en food & beverage om de kloof tussen magazijn en transportactiviteiten te kunnen overbruggen.

Picking zonder automatisatie

(Advertorial) Functionele pick systemen bestaan zelden uit één enkel systeem. Welke stellingsystemen “gecombineerd” worden hangt af van verschillende factoren. Maar automatisatie hoeft niet in iedere e-commerce situatie de oplossing te zijn.

Intersig houdt voorraden in het gareel met Optimact

(Advertorial) Het behaaglijke gevoel de voorraden onder controle te hebben in een complexe omgeving. Dat was voor Intersig de belangrijkste motivatie om een gespecialiseerd voorraadpakket te implementeren. De producent van bouwstaal vond hiervoor de geknipte aanvulling op zijn ERP-pakket in Optimact van Xeleos Consulting.

Woolworths schakelt Knapp in voor nieuw automatisch fulfilment center

De Australische supermarktketen Woolworths is van plan in Auburn, New South Wales een ​​nieuw geautomatiseerd fulfilment center te bouwen voor de verwerking van e-commerce orders. Met nieuwe technologie wil Woolworths de capaciteit vergroten en op die manier de online boodschappenervaring van klanten in West-Sydney optimaliseren.

Nederlandse bedrijven, CBS en overheid zorgen samen voor betere data-uitwisseling

In Nederland loopt een project waarin het bedrijfsleven, Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS) en de overheid samen de uitwisseling van gegevens willen verbeteren. In het gezamenlijke project in opdracht van de Topsector Logistiek realiseren CBS en de Stichting Uniforme Transport Code (namens TLN en Evofenedex) een digitale infrastructuur om het delen van logistieke basisdata vanuit het bedrijfsleven met het CBS, makkelijker te maken.

PwC’s 2021 Global Crisis Survey: bedrijven willen meer veerkracht en betere crisisparaatheid

Voor de tweede keer onderzoekt PwC met zijn Global Crisis Survey de reactie van de bedrijfswereld op de COVID-19-crisis. Meer dan 2.800 bedrijfsleiders uit 29 sectoren en 73 landen namen aan de survey deel.

VIL wijst op tijdswinst bij lossen en laden dankzij integratie realtime data in dynamisch slotboekingssysteem

Bedrijven en consumenten verwachten steeds meer dat producten snel, flexibel en betrouwbaar worden geleverd. Verlies- en wachturen bij magazijnen en distributiecentra zijn daardoor meer dan ooit uit den boze. Daarom heeft VIL met het project OptiPlan nagegaan wat de mogelijkheden zijn om de planning voor het laden en lossen te optimaliseren door realtime data te integreren in een dynamisch slotboekingssysteem.

Voorspellend onderhoud in intralogistiek: Anticiperen op problemen voordat ze zich voordoen

(Advertorial) Ook voor intralogistieke systemen wordt het door Industrie 4.0 mogelijk de conditie van belangrijke componenten te monitoren en stilstand van de systemen te elimineren. “De kunst is de beschikbaarheid van systemen continu te optimaliseren,” aldus Dr Maximilian Beinhofer, Head of Cognitive Systems Development bij TGW.

Voor een succesvolle COVID-19-vaccinatiedistributie, moeten we meer doen om afval te verminderen en het vertrouwen opbouwen in de koude keten

(Advertorial) Nu er steeds nieuws komt over succesvolle COVID-19 vaccinproeven, krijgen mensen over de hele wereld hoop dat de dagen van lockdowns, social distancing en mondkapjes binnenkort voorbij zijn. Maar het optimisme dat we een einde kunnen maken aan deze pandemie wanneer een vaccin op de markt komt, wordt uitgedaagd door de extreme temperatuurgevoeligheid en variabiliteit van zowel ultrabevroren, bevroren als gekoelde formuleringen.

Gebr. Heinemann kiest voor Rental Fleet Management van Jungheinrich

Gebr. Heinemann is als reisretailbedrijf wereldwijd actief. Het bedrijf exploiteert ongeveer 600 ‘duty free & travel value shops’, merkboetieks en concept stores onder licentie op internationale luchthavens, evenals winkels aan grensovergangen en aan boord van cruiseschepen.

Nieuwsbrief

Wenst u op de hoogte te blijven van alles wat reilt en zeilt binnen de supply chain wereld? Registreer dan nu GRATIS op de Value Chain nieuwsbrieven.

Registreer NU

Magazines

U wenst zich te abonneren op de Value Chain Management magazines (print en online) en wenst toegang tot alle gepubliceerde content op onze website? Abonneer NU!

Abonneer NU

Supply Chain Innovations

Hét jaarlijkse netwerkevent voor elke supply chain professional!

Lees meer
Cookies accepteren

Wij houden rekening met uw privacy

We gebruiken cookies om uw surfervaring te verbeteren, gepersonaliseerde advertenties of inhoud weer te geven en verkeer te analyseren. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met ons gebruik van cookies.