Na The Beer Game is er nu Optiquest: een andere kijk op effectief voorraadbeheer!
(Advertorial) Optiquest biedt een vernieuwende en interactieve blik op hoe teams omgaan met voorraadbeheer, gericht op realistische uitdagingen die teams dagelijks ervaren.
Waar The Beer Game vooral inzicht gaf in de dynamiek over de supply chain ketting heen, ligt in Optiquest de focus op de samenwerking tussen sales, finance en planning en het vinden van de perfecte balans tussen de soms conflicterende belangen.
Recente artikelen
D’Ieteren
Dankzij D’Ieteren kunnen de dealers van de Volkswagen-groep rekenen op een snelle levering van onderdelen. Om de uitstekende service op peil te houden, was een nieuw backendsysteem nodig. Die switch vereiste moderne scanapparatuur die naadloos aansluit op de nieuwe software.
Honderd procent cyberveilig bestaat niet
Onderzoeksbureau Data Splunk verwacht dat de hoeveelheid cyberaanvallen op de supply chain dit jaar verder zal toenemen. Jelle Groenendaal, lector Risk Management & Cybersecurity aan de Haagse Hogeschool, schetst de mogelijke risico’s. Hij legt uit hoe we aanvallen zoveel mogelijk kunnen voorkomen en geeft tips om de schade te beperken.
Hogere serviceniveaus, lagere voorraden
Steeds vaker rolt Demand Driven Material Requirements Planning (DDMRP) als alternatief planningsconcept over de tongen. Hoewel er nog niet gek veel bedrijven mee aan de slag zijn in België, biedt die nieuwe manier van plannen een aantal belangrijke voordelen, die zeker in de volatiele wereld van vandaag van pas kunnen komen.
Wanneer lonen automatische laad- en lossystemen?
In de meeste bedrijven verloopt het laden en lossen van vrachtwagens nog manueel. Dat is evenwel een arbeidsintensief en tijdrovend proces. Samen met de Universiteit Antwerpen (UA) nam VIL de bestaande laad- en lossystemen onder de loep. Tijdens dat zogeheten OptiCharge-project werd duidelijk dat automatisering aan de laad- en loskade op verschillende vlakken voordelen biedt, maar dat veel afhangt van de technologie, de goederen en de bedrijfsspecifieke context.
Het pad effenen voor innovatieve intralogistiek
Gebroeders DOMS uit Brecht is een familiebedrijf als geen ander. De afgelopen decennia groeide de kmo uit tot een van de Belgische sleutelbedrijven in machinebouw en automatisering. Recent ontwikkelde Gebroeders DOMS een Automated Guided Vehicle (AGV) voor het veilig transporteren van nucleair afval.
Goods-To-Person-Oplossing
Vandaag de dag wordt de logistieke sector geconfronteerd met een sterke stijging van de goederenstromen. Bij het verwerken van deze grote volumes, hebben magazijnen met handmatige processen te maken met lastige werkomstandigheden, inefficiency en knelpunten.
Recente video's
Recente nieuwsberichten
Europese havens zijn gebaat bij digitale transformatie
Volgens een bericht van Panasonic, leverancier van o.a. robuuste Toughbook-notebooks, tablets en handhelds voor field workers, is er dringend nood aan digitale transformatie in de Europese havens. Het bedrijf verwijst daarbij naar een recente oproep van de Wereldbank en de International Association of Ports and Harbors (IAPH).
Gobo-Group neemt Cargofoor over
Vanaf 1 april 2023 neemt de Gobo-Group de activiteiten, het personeel en de voertuigen van Cargofoor Maastricht over. Omdat het transportbedrijf van de broers Guy, Naud en Marc Maassen zelf geen opvolging had, werd uitgekeken naar een partner die de activiteiten van Cargofoor kon verderzetten.
Westpole Benelux komt in handen van Prodware
Westpole Benelux, leverancier van IT-diensten en hybride oplossingen voor digitale transformatie, wordt overgenomen door het Franse Prodware. Westpole Benelux heeft drie afdelingen waarmee het zijn klanten bijstaat op het vlak van digitale transformatie, namelijk Digital Infrastructure, Managed Operations en Staffing & Sourcing.
V-Chain wordt onderdeel van de Ando Group
De Ando Group, waartoe bedrijven als Anrova Solutions, Recomatics, Zeibur en Domani Business Solutions behoren, neemt V-Chain over. V-Chain is een SAP-partner voor kmo’s die zich heeft ontplooid onder de vleugels van het acceleratorplatform Gumption.
Webfleet en Ford bieden geïntegreerde telematicaoplossing via OEM.connect
Webfleet, de oplossing voor wagenparkbeheer van Bridgestone, kondigt aan dat Ford is toegetreden tot het OEM.connect-partnerprogramma. Dat houdt in dat personen- en bestelauto’s van Ford met ingebouwde connectiviteit rechtstreeks voertuiggegevens kunnen doorsturen naar Webfleet.
Intergamma en Montea realiseren duurzaam DC van circa 95.000m²
Montea, ontwikkelend belegger in logistiek vastgoed, en Intergamma, bekend van bouwmarkten Gamma en Karwei, hebben een overeenkomst getekend voor de ontwikkeling van een nieuw, duurzaam distributiecentrum van ongeveer 95.000m² op het voormalige terrein van de oude Glasfabriek op De Kellen in Tiel (NL).
Gebruik je warehousedata om concurrerend te blijven
(Advertorial) De afgelopen jaren is aanpassing aan nieuwe technologieën nóg belangrijker geworden: klanten stellen hoge eisen en concurrenten worden sneller en efficiënter. Bij Element Logic brengen we magazijnautomatisering nu een stap verder, door in onze software gebruik te maken van kunstmatige intelligentie.
nShift vernieuwt aanbod om retailers en warehouses te helpen slimmer te verzenden
(Advertorial) DeliveryHub wordt omgedoopt tot nShift Ship en voegt zich bij het nieuwe nShift Track om bedrijfsgerichte mogelijkheden aan te bieden voor parcel delivery management en post-purchase tracking. nShift, de wereldleider in software voor parcel delivery management, kondigt vandaag aanzienlijke verbeteringen aan in het aanbod voor retailers en e-shops.
Tailormade Logistics en Van Hove & Co gaan samenwerken
De Gentse transport- en logistiek dienstverleners Tailormade Logistics (TML) en Van Hove & Co hebben bekendgemaakt dat ze gaan samenwerken.
Lekkerland verhoogt capaciteit met volautomatische dozensluiters van Endoline
Lekkerland is gespecialiseerd in ‘on-the-go’ consumptie en profileert zich als full-service dienstverlener voor zijn klanten. De onderneming biedt retailoplossingen, logistieke diensten op maat en een breed en relevant assortiment in vier Europese landen.