Efficiëntie en energiebesparing in magazijnen: de rol van PVC-gordijnen
In magazijnen en industriële ruimtes staan efficiëntie en energiebesparing centraal. Elk detail telt als het gaat om het optimaliseren van de logistieke stroom en het minimaliseren van energieverbruik. PVC-gordijnen zijn daarvoor een simpele, maar uiterst doeltreffende oplossing. Ze bieden tal van voordelen voor magazijnen en productiefaciliteiten, zowel op het vlak van kostenbesparing als operationele efficiëntie.
Recente artikelen
Crocs bouwt aan flexibele en wendbare supply chain met Manhattan Warehouse Management System
Crocs, Inc. ging met een hoog groeitempo de pandemie in en kwam er nog sterker uit. Het merk dat wereldwijd vermaard is vanwege de iconische ‘Classic Clog’, boekte in 2020 een recordomzet van 1,4 miljard dollar. Samenwerking met uiteenlopende partners - van luxe modemerken tot culturele iconen - hebben de belangstelling flink doen groeien.
Brouwland verlaagt voorraadwaarde en verbetert efficiency bij sterke groei
Brouwland begon als apotheek en drogisterij in 1972 en is de afgelopen decennia uitgegroeid tot één van Europa’s meest gespecialiseerde groothandels in thuisbrouwproducten. Als marktleidende leverancier van producten voor het maken van kaas, bier, wijn en likeur heeft het bedrijf een stabiele groei van 20% op jaarbasis gerealiseerd.
Realtime volgen van gebruiks- en verbruiksgoederen met IDstock®
Wyckaert is een Gents bouwbedrijf dat al meer dan 125 jaar projecten realiseert voor de industrie, de utiliteitsbouw en de residentiële markt. Het bedrijf geniet een gedegen reputatie als vaste waarde en betrouwbare referentie met veel aandacht voor duurzaam ondernemen.
iGo Systems
Hamburg, februari 2020 - Steeds meer bedrijven verdiepen zich in de automatisering van hun intralogistiek. De redenen hiervoor variëren van de noodzaak voor een hogere procesefficiëntie tot een tekort aan medewerkers. Als gevolg hiervan groeit het aanbod geautomatiseerde intralogistieke oplossingen gestaag.
Bullwhip-effect blijft actueel
In 1997 introduceerde professor Hau Lee van de Stanford University School of Business de term ‘bullwhip-effect’. Het fenomeen geeft aan hoe kleine verstoringen leiden tot almaar grotere disrupties verderop in de supply chain. Vandaag blijkt de term actueler dan ooit.
Voluit voor management bij exception
Onder het motto ‘Think Animal’ ontwikkelt, maakt en distribueert Vadigran voeding en accessoires voor huisdieren. De voorbije jaren is het bedrijf uit Lennik hard gegroeid, zo hard dat het heel uitdagend werd om goed en efficiënt te forecasten.
Recente video's
Recente nieuwsberichten
Goede voornemens? Maak werk van een voorraadstrategie.
(Advertorial) We naderen het einde van het jaar, en dan is het voor bedrijven altijd een goed moment om de voorraden te inventariseren en bij te sturen. Velen waren de afgelopen jaren wat losbandiger met hun voorraadbeheer. Begrijpelijk, want door de coronacrisis en de oorlog in Oost-Europa was ruim voldoende voorraad hebben belangrijker dan de voorraad optimaal te houden.
PTV Group neemt Conundra in zijn portfolio op
PTV Group, wereldwijd leverancier van transportlogistieke software voor routeplanning en -optimalisering, vervolgt zijn logistieke consolidatiepad. Na de toevoeging van Axylog afgelopen zomer, voegt nu ook de Belgische aanbieder van routeplanningssoftware Conundra zich bij de groep.
Cabka en SABIC lanceren samen next generation transportverpakking
Cabka, leverancier van duurzame en herbruikbare transportverpakkingen, heeft samengewerkt met wereldwijd opererend chemiebedrijf SABIC om de CabCube 4840 te lanceren, naar eigen zeggen de ‘next generation’ in opvouwbare grote containers. CabCubes zijn ontworpen met het oog op maximale herbruikbaarheid.
Drie manieren om uw wereldwijde toeleveringsketen 'stormbestendig' te maken
De veiligheid en stabiliteit van onze wereldwijde toeleveringsketens staan momenteel onder druk. Wat kunnen bedrijfsleiders doen om de veerkracht van de toeleveringsketen op te bouwen en zo het levensonderhoud van miljarden mensen te beschermen en tegelijkertijd het vertrouwen in onze wereldwijde economische systemen en politieke instellingen te vergroten.
Yusen Logistics neemt logistiek healthcare dienstverlener Group Pierre over
Yusen Logistics heeft een overeenkomst bereikt voor de overname van het volledige aandelenkapitaal van Group Pierre, een logistiek dienstverlener uit Waver, gespecialiseerd in farmaceutische supply chains. Door de overname breidt Yusen Logistics zijn aanbod van farmaceutische logistieke diensten verder uit.
Uturn Prijscalculator moet verladers transportprijs helpen berekenen
Uturn, een logistieke tech scale-up die focust op het optimaliseren en matchen van containertransporten in Europa, heeft de Uturn Prijscalculator gelanceerd. Deze logistieke prijscalculator moet verladers helpen de juiste prijs van het voor- en natransport van containers te berekenen en biedt hun een toetsingsinstrument dat, zeker in tijden van veel volatiliteit, nuttig is.
Mondial Relay mechaniseert eerste vestiging in België
Mondial Relay, aanbieder van pakketdiensten in Frankrijk en de Benelux en gespecialiseerd in de ‘out-of-home’ levering van pakjes via e-commerce, heeft in Tubeke (Waals-Brabant) een nieuw depot van 5.000m² ingehuldigd. Het depot, ‘Tubize II’, is het resultaat van de samenvoeging van de vestigingen van Nijvel (ophaalfase) en Tubize I (leveringsfase).
Groeiende vraag naar AutoStore bij kmo’s
Volgens Swisslog, als automatiseringsbedrijf actief in de logistieke sector, neemt de vraag naar AutoStore-systemen wereldwijd toe. Vooral kmo’s zouden geïnteresseerd zijn in de ruimtebesparende, geautomatiseerde opslag- en ophaaloplossing.
DHL Life Sciences slaat efficiëntieslag met Inther Group
Twee jaar geleden gaf DHL Pharma Logistics de opdracht aan Inther Group om in Laekebeek (regio Brussel) een compleet nieuwe warehouse voor hen uit te voeren. Inther Group verzorgde de intralogistiek en integreerde twee oude DHL-sites in het nieuwe systeem op de nieuwe locatie.
Gerobotiseerde afhaalpunt als oplossing voor de Last Mile logistiek
(Advertorial) Al bijna 20 jaar gaat de opkomst van online bestellen voor de dagelijkse boodschappen gepaard met een enorme groei aan bezorgmogelijkheden voor de consument. Bij elke nieuwe mogelijkheid moeten we ons afvragen hoe relevant de bezorg- of afhaalmethode is.