Kwaliteitsborging met AI in de autoproductie van BMW Group
Netwerkcamera's van Axis Communications voor innovatieve kwaliteitsinspectie
Als toonaangevend bedrijf in de auto-industrie is de BMW Group al vele jaren pionier op het gebied van innovatieve digitale ontwikkelingen. Een bijzondere focus ligt daarbij op kunstmatige intelligentie (AI) voor geautomatiseerde kwaliteitsborging tijdens productieprocessen. Netwerkcamera's van Axis Communications worden gebruikt in combinatie met in-house technologieën van de BMW Group - waaronder AIQX (Artificial Intelligence Quality Next).
Recente artikelen
Rusland in het vizier
Al sinds 1993 heeft Ahlers vaste voet in Rusland en de GOS-landen (Gemenebest van Onafhankelijke Staten). Gaandeweg bouwde de logistiek dienstverlener er een netwerk uit om westerse klanten in de regio bij te staan. Maar de laatste jaren groeit de regio wel heel erg snel.
Kamps Transport
Kamps Transport B.V. is eind september 2016 live gegaan met het online warehouse management systeem CORAX. De warehousing activiteiten van Kamps waren fors toegenomen waarmee de behoefte aan betere sturing in het magazijn was ontstaan. Kamps Transport ging zich oriënteren op een warehouse management systeem en heeft gekozen voor CORAX om haar klanten nog beter van dienst te kunnen zijn met haar brede aanbod aan warehouse activiteiten.
Van Lith Transport
Van Lith Transport is een internationaal transportbedrijf – gestart in 1989 – dat een totaaloplossing biedt aan de klant. Van Lith werkt met CORAX wms sinds 2017 om meer controle te krijgen over haar logistieke processen. Het bedrijf had behoefte aan een volgende stap in haar logistieke ontwikkeling en professionalisering.
Welke hardware heb ik nodig bij een WMS-implementatie?
Efficiënt en doeltreffend werken is binnen de logistiek steeds belangrijker. Door afname in foutmarges en toename in snelheid en real time inzicht kunnen organisaties groeien en de concurrentie positie verbeteren. Wanneer je aan de slag gaat met een Warehouse Management Systeem, sta je tevens voor de keuze van de juiste tools.
Moet mijn magazijn geautomatiseerd worden?
Nu de pandemie een verschuiving heeft veroorzaakt van de winkelstraat naar online, investeren bedrijven, die in deze uitdagende marktomstandigheden willen blijven draaien, en masse in magazijnautomatisering. Andrey Kazachkov, Hoofd van de magazijnautomatisering van First Line Software, een vooraanstaande leverancier van software op maat, laat weten welke vragen u moet stellen alvorens de knoop door te hakken.
Supply Chain Visibility
The PICS Supply chain Cafés are 1 hour’s interactive lunch sessions, where an industry expert is invited to present a supply chain topic in 20 minutes, followed by a lively debate among all participants. This supply chain Café was led by Kris Van Ransbeek, a long-time supply chain practitioner.
Recente video's
Recente nieuwsberichten
EPG Consulting neemt adviesbureau Groenewout over
Het Duitse EPG Consulting heeft een meerderheidsbelang verworven in logistiek- en supply chain adviesbureau Groenewout. Beide bedrijven zullen hun krachten bundelen om gezamenlijk hun marktpositie als supply chain adviesbureau te versterken en hun klantenportfolio in zowel de Benelux als de internationale markt uit te breiden.
Online retailer Wehkamp gaat retourkosten invoeren
De Nederlandse webwinkel Wehkamp is van plan op korte termijn retourkosten aan te rekenen voor pakketten die naar het magazijn in Zwolle worden teruggestuurd. De retourafdeling van Wehkamp ontvangt dagelijks 50.000 retourartikelen van klanten, liet CEO Graham Harris aan verschillende Nederlandse media weten.
Flexport breidt activiteiten uit naar België
Het platform voor wereldwijde logistiek Flexport breidt zijn activiteiten uit naar België. In februari 2022 haalde de digitale expediteur, met zijn Europese hoofdkantoor in Amsterdam, 935 miljoen dollar op in een Series E-investeringsronde om verdere productontwikkeling en groei in Europa te realiseren.
Flexport en Shopify vereenvoudigen internationale handel met nieuwe app
Nog nieuws van Flexport, is dat de digitale expediteur de Flexport App lanceert op Shopify. Daarmee integreren Flexport en Shopify het handelsplatform met supply chain diensten om een alles-in-een oplossing te creëren voor wereldwijde logistiek.
Valuechain.be tijdelijk niet beschikbaar
Onderhoudswerken aan de webserver kunnen ervoor zorgen dat de Value Chain website tijdelijk niet beschikbaar is. Downtime is mogelijk vanaf dinsdag 21 februari om 19.00 uur tot woensdag 22 februari om 12:00 uur. Foto: Pixabay
On-Site Services: maatwerk voor een hoge beschikbaarheid
(Advertorial) Steeds meer bedrijven vertrouwen het technische onderhoud van hun sterk geautomatiseerde magazijnen geheel of gedeeltelijk toe aan intralogistieke specialisten. Om supply chain managers te helpen elke nacht (en vooral tijdens het piekseizoen) rustig te slapen, biedt TGW een reeks on-site technische diensten aan.
Oegema Transport lokaliseert trailers en heftrucks met Sensolus
Om het overzicht over zijn vloot te bewaren, koos het Nederlandse Oegema Transport voor de traceertechnologie van het Gentse Sensolus, dat gespecialiseerd is in Industrial Internet of Things en connected asset management. Voor de Nederlandse transporteur werd het namelijk steeds moeilijker en tijdrovender om zijn honderden vrachtwagens, trailers, elektropallettrucks en meeneemheftrucks te lokaliseren op de eigen site of bij de klant.
Dufour volgt wagenpark en data vanop afstand met Webfleet
Als partner in duurzame en innovatieve ontwikkeling is Groep Dufour actief op vier vlakken: milieu, kraanwerken en transport, grondwerken en de distributie van brandstoffen. Daarnaast behoort de onderneming tot de Europese top voor het installeren van windmolenparken.
Veelzijdig Betrouwbaar Rendabel
(Advertorial) Daifuku’s intralogistieke concepten kunnen ook uw logistieke processen optimaliseren. Als wereldleider in zijn domein, begeleidt Daifuku ondernemingen bij het automatiseren van goederenstromen binnen productie en distributie.
Mayoral rust nieuw DC uit met Skyfall Pocket Sorter
Het Spaanse Mayoral is actief op de Europese markt voor kinderkleding en staat aan de top in de branche op het Iberisch schiereiland. Dankzij de constante uitbreiding van multichannel marketing – via de online shop is de onderneming intussen in meer dan tien landen actief – is de omzet de afgelopen jaren blijven stijgen.