Zo groeide AxFlow DC van 10.000 naar 50.000 orders per jaar
(Advertorial) AxFlow DC (Europees Distributie Centrum) heeft een waanzinnige groei doorgemaakt. Onder leiding van Pieter Molenaar, Managing Director van AxFlow in Lelystad, is het aantal orders in de afgelopen jaren verdrievoudigd. AxFlow, distributeur van pompen, reserveonderdelen en andere componenten voor de procesindustrie, heeft wereldwijd verkoopkantoren. Door de voorraad te centraliseren in Lelystad, heeft AxFlow aanzienlijke efficiëntiewinsten behaald in de logistieke processen.
Recente artikelen
Europees logistiek vastgoed blijft hoge toppen scheren
Vorig jaar groeide de Europese logistieke vastgoedmarkt met een recordcijfer van tien procent. Het ziet er ook naar uit dat de groei zich zal doorzetten, zij het aan een iets trager tempo. Tegen eind dit jaar zouden we zo aan een take-up van bijna 34 miljoen vierkante meter komen.
Noord Nederlandse DraadIndustrie – ‘Inzicht, betere forecast en 40% voorraadreductie dankzij Limis Planner’
Draad zit verwerkt in heel veel producten. Zichtbaar en voor de hand liggend zijn bijvoorbeeld winkelwagentjes en afrasteringen langs sportvelden. Onzichtbaar is bijvoorbeeld draad in gewapend beton. Ook een verfroller wordt van draad gemaakt en wist u dat er draad is verwerkt in de hoeken van een plastic vouwkrat?
Bergschenhoek Luchtcomfort - ‘De grootste toegevoegde waarde van Limis Planner? De detailplanning en grip. De productieflow is inzichtelijker, beter, efficiënter’
Referentieverhaal van R-Vent Netherlands B.V. (Bergschenhoek Luchtcomfort) over de zoektocht naar geschikte planningssoftware, het keuze- en implementatietraject, de manier van plannen, de samenwerking met Limis en de opbrengst.
E-commerce
Het Japanse bedrijf Iris Ohyama, uitvinder van de doorzichtige plastic opbergboxen, stapte voor zijn e-commerce leveringen over naar palletpooling van CHEP: “We merken de voordelen van een eenvoudige ophaling van pallets en het effect op het milieu”, aldus Masataka Unno, President van Iris Ohyama Europe BV.
Fabriek Logistiek en Future Logistics Hub werken complementair
De druk op transport en logistiek blijft groot. Twee nieuwe initiatieven willen bijdragen aan de zoektocht naar meer efficiëntie, onder meer door in te zetten op innovatie en technologie: Fabriek Logistiek in Zwijnaarde en de Future Logistics Hub in Zeebrugge.
Aandacht voor relatie tussen mens en technologie
In 2018 zette ook de Duitse luxewagenfabrikant Audi de stap naar elektrificatie van zijn gamma. De Belgische productievestiging in Vorst startte dat jaar de serieproductie op van de e-tron, Audi’s eerste volledig elektrisch aangedreven SUV.
Recente video's
Recente nieuwsberichten
Igus stelt smeermiddelvrije xiros film geleiderol voor labellingtechnologie voor
Igus komt met een nieuwe zwarte geleiderol voor de verpakkings- en labellingtechnologie. Het installatieklare systeem bestaat uit zwart geanodiseerde aluminium buizen en xiros polymeer kogellagers. Xiros polymeer kogellagers worden voornamelijk in de verpakkings- en levensmiddelentechnologie gebruikt aangezien ze smeermiddel- en onderhoudsvrij en hygiënisch zijn en ze een laag losbreekmoment kennen.
Chep ambieert regeneratieve supply chain tegen 2025
Brambles, wereldwijd aanbieder van duurzame supply chain-oplossingen en in de Benelux actief onder het merk Chep, lanceert zijn nieuw vijfjarenplan rond duurzaamheid. Daarmee gaat Chep een stap verder in zijn streven naar de circulaire economie.
Acht mythes over warehouse automatisering
In vrijwel alle sectoren maakt robottechnologie steeds meer haar opgang en wordt ze steeds vaker toegepast om ondernemingen te helpen groeien. Een toenemend aantal bedrijven overweegt tegenwoordig hun warehouse te automatiseren om in hun respectieve markt concurrentieel te blijven en hun concurrentiepositie te versterken.
Markt voor logistiek vastgoed houdt stand in Vlaanderen
JLL focust op de industriële vastgoedmarkt in Vlaanderen en maakt de balans op na drie trimesters in 2020. In dit bijzondere jaar heeft de transactionele markt zelfs tijdens de lockdown niet stilgelegen, zo blijkt. Het wijzigende consumentengedrag en de vrees voor een wijdverspreide heropflakkering van het coronavirus hebben de marktvraag in de eerste jaarhelft sterk beïnvloed.
Spoorverbinding Luik - China heeft ondertussen dagelijkse frequentie
Begin juli 2020 arriveerde in het trimodale havengebied Renory (ten zuiden van Luik) de eerste trein met medische apparatuur rechtstreeks vanuit Chengdu, de hoofdstad van de Chinese provincie Sichuan. De aanvankelijke frequentie van de spoorverbinding – één keer per maand – werd algauw opgevoerd en ondertussen sporen er dagelijks treinen met goederen vanuit China rechtstreeks naar Renory.
Op naar een weerbare post Covid-19 supply chain
Artikel - Veel bedrijven zijn nog aan het bekomen van de schok die de coronacrisis in hun ketens heeft veroorzaakt. Toch is het raadzaam om – met de geleerde lessen in het achterhoofd – al na te denken over hoe we onze supply chain beter kunnen wapenen tegen dit of ander onheil dat vroeg of laat op ons afkomt.
Speelgoedproducent Haba automatiseert distributiecentrum met Dematic
De Duitse speelgoedproducent HABA Family of Companies verdeelt vanuit zijn distributiecentrum in Bad Rodach producten van Haba, Qiéro!, Fitz en Jako-O. Voor de automatisering van zijn retour- en verzendingslogistiek heeft HABA Family of Companies een beroep gedaan op Dematic.
Webinar Optimact
(Advertorial) Link naar een introductie Optimact met demo Optimact. Ga naar https://www.youtube.com/watch?v=Em-geZw-YP4
Still gaat voluit voor elektrisch met nieuwe RX 60 voor 3,5 tot 5 ton
‘Alles, behalve uitlaatgassen’. Met die slagzin heeft Still zijn nieuwe RX 60-familie aangekondigd. Een jaar na de lancering van de nieuwe RX 60-reeks in de gewichtsklasse van 2,5 tot 3,5 ton, pakt de Duitse heftruckfabrikant uit met een volledig nieuwe familie van 3,5 tot 5 ton.
Engels ontwikkelt verrijdbare bakken voor onderste schap in magazijnen
In heel wat magazijnen waar het orderpicken handmatig verloopt, zorgen de onderste schappen voor (ergonomische) problemen. De producten zijn nauwelijks zichtbaar en de orderpickers moet vaak op hun knieën om iets uit het schap te pakken. Het onderste schap wordt daardoor amper benut.