Warehouse Management
Zo groeide AxFlow DC van 10.000 naar 50.000 orders per jaar
(Advertorial) AxFlow DC (Europees Distributie Centrum) heeft een waanzinnige groei doorgemaakt. Onder leiding van Pieter Molenaar, Managing Director van AxFlow in Lelystad, is het aantal orders in de afgelopen jaren verdrievoudigd. AxFlow, distributeur van pompen, reserveonderdelen en andere componenten voor de procesindustrie, heeft wereldwijd verkoopkantoren. Door de voorraad te centraliseren in Lelystad, heeft AxFlow aanzienlijke efficiëntiewinsten behaald in de logistieke processen.
Recente artikelen
WITRON blijft succesvol
Als internationaal marktleider op het gebied van geautomatiseerde logistiek voor voedselretail kan de WITRON Group terugkijken op een succesvol boekjaar 2022. De verkoop steeg met 14,3 procent vergeleken met een jaar eerder, naar 1,2 miljard euro.
“De toekomst ligt in onze handen”
Vorig jaar presenteerde de KION Groep zijn visie op het magazijn van de toekomst. Sindsdien krijgt Dematic, dat deel uitmaakt van de KION Groep, vaak de vraag of en waar dat magazijn te bezichtigen is. Over dat magazijn van de toekomst had het Dematic Expert Forum, in aanloop naar LogiMAT 2023, een gesprek met Andrea Campora, Senior Vice President bij Dematic EMEA Region.
Zo haal je alles uit je magazijnautomatisering
Waar magazijnautomatisering de eerste stap is om concurrerend te blijven in de huidige markt is een data-driven en geautomatiseerd magazijn de volgende stap om je concurrentievoordeel te bewaken en te vergroten. Het tijdperk waarin data voornamelijk werd gebruikt voor visualisatie en rapportage is voorbij.
The Chocolate Box: duurzaam distributiecentrum
The Chocolate Box: een treffender naam had chocoladefabrikant Barry Callebaut allicht niet kunnen bedenken voor zijn Global Distribution Center (GDC) in Lokeren. “In dit gebouw komen de vier pijlers die onze langetermijnstrategie voor groei ondersteunen mooi tot uiting”, zegt Evelien Thienpondt, die als site manager het beheer van de nieuwe site voor haar rekening neemt.
Groei op maat van de Benelux-markt
Bijna zeven jaar geleden richtte TGW een eigen Benelux-vestiging op in het Nederlandse Oud-Gastel (Roosendaal). Die tijd benutte de systeemintegrator niet alleen om nieuwe Belgische en Nederlandse klanten aan te trekken, maar ook om zijn organisatie volledig op de verwachtingen van de markt af te stemmen.
Meer doen met dezelfde ruimte
Om te vermijden dat de magazijnoperaties vroeg of laat spaak zouden lopen, ging de Nederlandse fietsproducent Kruitbosch op zoek naar een geschikte automatiseringsoplossing. Na een grondige verkenning van de markt, besloot de organisatie op haar bestaande site in Zwolle een compact AutoStore-systeem te installeren.
Recente video's
Recente nieuwsberichten
Boa Concept breidt aanbod uit na overname van RobOptic
Boa Concept, aanbieder van intralogistieke oplossingen voor o.a. e-commerce bedrijven, neemt 100% van het kapitaal van RobOptic over, een ingenieursbedrijf uit Saint-Etienne (FR) dat zich toelegt op robotica en visiesystemen. Door de aanvulling met RobOptic kan Boa Concept naar eigen zeggen nieuwe innovatieve robotoplossingen voor de intralogistieke markt ontwikkelen.
Hoe de geschikte elektrische transpallet of stapelaar kiezen?
(Advertorial) Er zijn heel wat verschillende typen elektrische transpalletten en stapelaars op de markt. Geen wonder dat het soms moeilijk is de bomen door het bos te zien. Welke elektrische transpalletten of stapelaars zijn het meest geschikt voor welke toepassing?
Smart Robotics lanceert nieuwe Smart Parcel Picker
Smart Robotics, leverancier van pick-and-place automatisering as a service voor magazijnen en logistieke processen, lanceert de nieuw ontworpen Smart Parcel Picker. Deze picking robot is ontworpen voor het depalletiseren en lossen van containers met pakketten, variërend in grootte, materiaal en gewicht.
Element Logic lanceert cloud-based dataplatform om magazijnen te optimaliseren met realtime data
Het Noorse softwarebedrijf Element Logic heeft eLogiq ontwikkeld, een cloud-based dataplatform dat datastromen uit meerdere databronnen in real time verzamelt, analyseert, deelt en gebruikt. Dat moet bedrijven helpen direct de nodige stappen te ondernemen om hun magazijnoperaties te optimaliseren.
WDP lanceert WDP Energy
Ontwikkelaar en investeerder in logistiek vastgoed WDP heeft binnen zijn groeiplan 2022-25 de ambitie geformuleerd om zijn ‘Energy as a Business’-activiteiten verder op te schalen en uit te bouwen als een aparte business line. “De EU Green Deal verwacht een decarbonisatie van transport en overschakeling naar e-mobility, om zo te komen tot een volledig duurzame supply chain.
Linde Material Handling trekt hefvermogen elektrische trucks op tot 10 à 18 ton
Nadat de elektrische heftrucks van Linde op het vlak van krachtproductie al op gelijke voet kwamen met hun thermische tegenhangers, doen ze nu hetzelfde op het vlak van hefvermogen. Zo kunnen de nieuwe E100 – E180 heftrucks voortaan goederen tot maximaal 10 à 18 ton transporteren.
Logistics Capital Partners verhuurt eerste fase van speculatief project in België
Logistics Capital Partners (LCP), ontwikkelaar en asset manager van logistiek vastgoed in Europa, heeft de helft van zijn speculatief project in Bilzen, op de Industriezone Genk-Zuid verhuurd. De 22.877m² – fase 1 van het project – worden verhuurd aan SKF Logistics Services Belgium, de logistieke tak van SKF, de Zweedse producent van lagers, afdichtingen en smeersystemen.
Brauns-Heitmann krijgt veel ruimte op weinig grond dankzij Kardex Mlog
Al sinds 1874 ontwikkelt, produceert en verkoopt het Duitse bedrijf Brauns-Heitmann speciale schoonmaak- en wasmiddelen, decoratieartikelen (zoals kerst- en paasversiering), voedselkleurstoffen, textielverf, etc. Omdat het assortiment en de vraag in de loop van de tijd gestaag zijn gegroeid, nam ook de behoefte aan magazijnruimte sterk toe.
Goods-to-Person werkstations: op zoek naar de optimale balans tussen werkcomfort en prestaties
(Advertorial) Geautomatiseerde Goods-to-Person oplossingen voor het orderpicken zien we steeds meer in onze magazijnen. Hoewel ze duidelijk voordelen bieden voor de medewerkers (minder belasting, veel minder lopen), zijn bedrijven in eerste instantie vooral geïnteresseerd in rendement en output, zoals het aantal orderregels per uur.
Still zet in op tweeledige productstrategie
De woelige economische tijden dwingen ook de intralogistieke sector om zich aan te passen aan het ‘nieuwe normaal’. Het antwoord van Still: een nieuwe merkoriëntatie, een uitgebreider productfolio en oplossingen die nog beter op de specifieke behoeften van de klant zijn afgestemd.