Warehouse Management
Zo groeide AxFlow DC van 10.000 naar 50.000 orders per jaar
(Advertorial) AxFlow DC (Europees Distributie Centrum) heeft een waanzinnige groei doorgemaakt. Onder leiding van Pieter Molenaar, Managing Director van AxFlow in Lelystad, is het aantal orders in de afgelopen jaren verdrievoudigd. AxFlow, distributeur van pompen, reserveonderdelen en andere componenten voor de procesindustrie, heeft wereldwijd verkoopkantoren. Door de voorraad te centraliseren in Lelystad, heeft AxFlow aanzienlijke efficiëntiewinsten behaald in de logistieke processen.
Recente artikelen
Power Oil automatiseert order proces
Power Oil is een full-service leverancier in auto- en fiets producten.
Zij leveren meer dan 600 retailers bestaande uit bouwmarkten, tankstations en carwashes. Klanten kunnen ook via de website direct online bestellingen plaatsen. Alle producten zijn uit voorraad leverbaar en kunnen direct worden verzonden.
Tijdsbesparing voor Masterfire
Masterfire is totaal leverancier van haardhout, houtpellets, houtskool en houtbriketten.
Alles is direct uit voorraad leverbaar. Klanten kunnen rechtstreeks bestellen via de webshop. Masterfire levert ook aan retailers zoals Jumbo en Welkoop.
Johnny Cashew kraakt de EDI keten
Om efficiënt en foutloos uit te rollen, implementeerde Johnny Cashew een EDI koppeling tussen het ERP pakket Exact Online, Lidl, Albert Heijn, Picnic en de logistieke dienstverlener.
OrderChief regelde de integratie met Exact Online en Type 2 Solutions de EDI aansluiting met de retailers en de logistiek dienstverlener.
Samen kraken we die keten!
250% toename in productiviteit
Asahi Beverages is a leading beverage company that produces and distributes alcoholic and non-alcoholic products in Australia and New Zealand. With a rich and varied history, Asahi markets quality beverages, boasting a strong portfolio of established household brands and innovative, new-to-market products.
Slimme intralogistiek bedient grote variëteit en hoog volume
Dit nieuwe distributiecentrum bevindt zich in Dubai, VAE en strekt zich uit over een terrein van 265.000 vierkante meter. Het heeft een capaciteit voor opslag en verwerking van tot 2,2 miljoen dozen en 2 miljoen kledingstukken op hangers. Dematic leverde de omvangrijke automatiseringstechnologie voor deze hoogst moderne opslagfaciliteit, inclusief een pallethoogbouwmagazijn, twee Dematic Multishuttlesystemen en een kleding-op-hanger-soorteersysteem. Dematic software beheert de systemen soepel en efficiënt en levert operationele gegevens in realtime.
The missing link in modern supply chain management
Today, if you google for the biggest trends in supply chain, you’ll find‘horizontal collaboration’ to be one of them. But even though we have seen afew interesting pilot projects, they were never scalable.
Recente video's
Recente nieuwsberichten
Boa Concept breidt aanbod uit na overname van RobOptic
Boa Concept, aanbieder van intralogistieke oplossingen voor o.a. e-commerce bedrijven, neemt 100% van het kapitaal van RobOptic over, een ingenieursbedrijf uit Saint-Etienne (FR) dat zich toelegt op robotica en visiesystemen. Door de aanvulling met RobOptic kan Boa Concept naar eigen zeggen nieuwe innovatieve robotoplossingen voor de intralogistieke markt ontwikkelen.
Hoe de geschikte elektrische transpallet of stapelaar kiezen?
(Advertorial) Er zijn heel wat verschillende typen elektrische transpalletten en stapelaars op de markt. Geen wonder dat het soms moeilijk is de bomen door het bos te zien. Welke elektrische transpalletten of stapelaars zijn het meest geschikt voor welke toepassing?
Smart Robotics lanceert nieuwe Smart Parcel Picker
Smart Robotics, leverancier van pick-and-place automatisering as a service voor magazijnen en logistieke processen, lanceert de nieuw ontworpen Smart Parcel Picker. Deze picking robot is ontworpen voor het depalletiseren en lossen van containers met pakketten, variërend in grootte, materiaal en gewicht.
Element Logic lanceert cloud-based dataplatform om magazijnen te optimaliseren met realtime data
Het Noorse softwarebedrijf Element Logic heeft eLogiq ontwikkeld, een cloud-based dataplatform dat datastromen uit meerdere databronnen in real time verzamelt, analyseert, deelt en gebruikt. Dat moet bedrijven helpen direct de nodige stappen te ondernemen om hun magazijnoperaties te optimaliseren.
WDP lanceert WDP Energy
Ontwikkelaar en investeerder in logistiek vastgoed WDP heeft binnen zijn groeiplan 2022-25 de ambitie geformuleerd om zijn ‘Energy as a Business’-activiteiten verder op te schalen en uit te bouwen als een aparte business line. “De EU Green Deal verwacht een decarbonisatie van transport en overschakeling naar e-mobility, om zo te komen tot een volledig duurzame supply chain.
Linde Material Handling trekt hefvermogen elektrische trucks op tot 10 à 18 ton
Nadat de elektrische heftrucks van Linde op het vlak van krachtproductie al op gelijke voet kwamen met hun thermische tegenhangers, doen ze nu hetzelfde op het vlak van hefvermogen. Zo kunnen de nieuwe E100 – E180 heftrucks voortaan goederen tot maximaal 10 à 18 ton transporteren.
Logistics Capital Partners verhuurt eerste fase van speculatief project in België
Logistics Capital Partners (LCP), ontwikkelaar en asset manager van logistiek vastgoed in Europa, heeft de helft van zijn speculatief project in Bilzen, op de Industriezone Genk-Zuid verhuurd. De 22.877m² – fase 1 van het project – worden verhuurd aan SKF Logistics Services Belgium, de logistieke tak van SKF, de Zweedse producent van lagers, afdichtingen en smeersystemen.
Brauns-Heitmann krijgt veel ruimte op weinig grond dankzij Kardex Mlog
Al sinds 1874 ontwikkelt, produceert en verkoopt het Duitse bedrijf Brauns-Heitmann speciale schoonmaak- en wasmiddelen, decoratieartikelen (zoals kerst- en paasversiering), voedselkleurstoffen, textielverf, etc. Omdat het assortiment en de vraag in de loop van de tijd gestaag zijn gegroeid, nam ook de behoefte aan magazijnruimte sterk toe.
Goods-to-Person werkstations: op zoek naar de optimale balans tussen werkcomfort en prestaties
(Advertorial) Geautomatiseerde Goods-to-Person oplossingen voor het orderpicken zien we steeds meer in onze magazijnen. Hoewel ze duidelijk voordelen bieden voor de medewerkers (minder belasting, veel minder lopen), zijn bedrijven in eerste instantie vooral geïnteresseerd in rendement en output, zoals het aantal orderregels per uur.
Still zet in op tweeledige productstrategie
De woelige economische tijden dwingen ook de intralogistieke sector om zich aan te passen aan het ‘nieuwe normaal’. Het antwoord van Still: een nieuwe merkoriëntatie, een uitgebreider productfolio en oplossingen die nog beter op de specifieke behoeften van de klant zijn afgestemd.