Warehouse Management
Zo groeide AxFlow DC van 10.000 naar 50.000 orders per jaar
(Advertorial) AxFlow DC (Europees Distributie Centrum) heeft een waanzinnige groei doorgemaakt. Onder leiding van Pieter Molenaar, Managing Director van AxFlow in Lelystad, is het aantal orders in de afgelopen jaren verdrievoudigd. AxFlow, distributeur van pompen, reserveonderdelen en andere componenten voor de procesindustrie, heeft wereldwijd verkoopkantoren. Door de voorraad te centraliseren in Lelystad, heeft AxFlow aanzienlijke efficiëntiewinsten behaald in de logistieke processen.
Recente artikelen
Transformeren van de logistieke structuur
Verbetering van de prestaties en lay-out van het magazijn: Een getuigenis van een toonaangevende distributeur van medische apparaten
Case TCK Sports Group
TCK Sports Group, een van de grootste importeurs in de sport- en outdoorbranche in de Benelux is onlangs verhuisd van Heerlen naar Kerkrade, waar het distributiecentrum drie keer zo groot is. Hierdoor kan men nog veel meer modellen, waaronder bergschoenen, direct uit voorraad leveren. Voor 16.00 uur besteld is dezelfde dag nog verstuurd. Het nieuwe distributiecentrum is 9.000 vierkante meter groot en dat is nog exclusief de 1.750 vierkante meter aan kantoorruimte.
Case Nippon Express
Easy Systems is trots om de hardware te mogen leveren voor dit project!
Equinox België heeft Nippon Express, op de Genk Green Logistics site, van een volledige RCB Rollenbaan sorter voorzien.
Extrashop optimaliseert warehouse én winkelbevoorrading
Winkelketen Extrashop heeft een sterk wisselend assortiment en moet snel kunnen schakelen in het toewijzen van artikelen aan magazijnlocaties. Het retailbedrijf zocht een WMS dat hiervoor optimale ondersteuning biedt, nu en in toekomst.
6 vragen waarmee je rekening moet houden
Veel bedrijven lopen na verloop van tijd in het warehouse tegen de logistieke grenzen van hun ERP-systeem aan. Bijvoorbeeld door gewijzigde orderprofielen, e-commerce-bestellingen, kortere leadtimes, meer volume door groei of te weinig picklocaties om het groeiende assortiment te kunnen verwerken.
De volgende stap in warehouse-automatisering
Door digitalisering verandert de logistiek in rap tempo. Zo heb je als warehouse te maken met steeds korter wordende leadtimes en toenemende hoeveelheden en complexiteit. Gelukkig zijn er technische oplossingen die je bij deze uitdagingen ondersteunen.
Recente video's
Recente nieuwsberichten
Boa Concept breidt aanbod uit na overname van RobOptic
Boa Concept, aanbieder van intralogistieke oplossingen voor o.a. e-commerce bedrijven, neemt 100% van het kapitaal van RobOptic over, een ingenieursbedrijf uit Saint-Etienne (FR) dat zich toelegt op robotica en visiesystemen. Door de aanvulling met RobOptic kan Boa Concept naar eigen zeggen nieuwe innovatieve robotoplossingen voor de intralogistieke markt ontwikkelen.
Hoe de geschikte elektrische transpallet of stapelaar kiezen?
(Advertorial) Er zijn heel wat verschillende typen elektrische transpalletten en stapelaars op de markt. Geen wonder dat het soms moeilijk is de bomen door het bos te zien. Welke elektrische transpalletten of stapelaars zijn het meest geschikt voor welke toepassing?
Smart Robotics lanceert nieuwe Smart Parcel Picker
Smart Robotics, leverancier van pick-and-place automatisering as a service voor magazijnen en logistieke processen, lanceert de nieuw ontworpen Smart Parcel Picker. Deze picking robot is ontworpen voor het depalletiseren en lossen van containers met pakketten, variërend in grootte, materiaal en gewicht.
Element Logic lanceert cloud-based dataplatform om magazijnen te optimaliseren met realtime data
Het Noorse softwarebedrijf Element Logic heeft eLogiq ontwikkeld, een cloud-based dataplatform dat datastromen uit meerdere databronnen in real time verzamelt, analyseert, deelt en gebruikt. Dat moet bedrijven helpen direct de nodige stappen te ondernemen om hun magazijnoperaties te optimaliseren.
WDP lanceert WDP Energy
Ontwikkelaar en investeerder in logistiek vastgoed WDP heeft binnen zijn groeiplan 2022-25 de ambitie geformuleerd om zijn ‘Energy as a Business’-activiteiten verder op te schalen en uit te bouwen als een aparte business line. “De EU Green Deal verwacht een decarbonisatie van transport en overschakeling naar e-mobility, om zo te komen tot een volledig duurzame supply chain.
Linde Material Handling trekt hefvermogen elektrische trucks op tot 10 à 18 ton
Nadat de elektrische heftrucks van Linde op het vlak van krachtproductie al op gelijke voet kwamen met hun thermische tegenhangers, doen ze nu hetzelfde op het vlak van hefvermogen. Zo kunnen de nieuwe E100 – E180 heftrucks voortaan goederen tot maximaal 10 à 18 ton transporteren.
Logistics Capital Partners verhuurt eerste fase van speculatief project in België
Logistics Capital Partners (LCP), ontwikkelaar en asset manager van logistiek vastgoed in Europa, heeft de helft van zijn speculatief project in Bilzen, op de Industriezone Genk-Zuid verhuurd. De 22.877m² – fase 1 van het project – worden verhuurd aan SKF Logistics Services Belgium, de logistieke tak van SKF, de Zweedse producent van lagers, afdichtingen en smeersystemen.
Brauns-Heitmann krijgt veel ruimte op weinig grond dankzij Kardex Mlog
Al sinds 1874 ontwikkelt, produceert en verkoopt het Duitse bedrijf Brauns-Heitmann speciale schoonmaak- en wasmiddelen, decoratieartikelen (zoals kerst- en paasversiering), voedselkleurstoffen, textielverf, etc. Omdat het assortiment en de vraag in de loop van de tijd gestaag zijn gegroeid, nam ook de behoefte aan magazijnruimte sterk toe.
Goods-to-Person werkstations: op zoek naar de optimale balans tussen werkcomfort en prestaties
(Advertorial) Geautomatiseerde Goods-to-Person oplossingen voor het orderpicken zien we steeds meer in onze magazijnen. Hoewel ze duidelijk voordelen bieden voor de medewerkers (minder belasting, veel minder lopen), zijn bedrijven in eerste instantie vooral geïnteresseerd in rendement en output, zoals het aantal orderregels per uur.
Still zet in op tweeledige productstrategie
De woelige economische tijden dwingen ook de intralogistieke sector om zich aan te passen aan het ‘nieuwe normaal’. Het antwoord van Still: een nieuwe merkoriëntatie, een uitgebreider productfolio en oplossingen die nog beter op de specifieke behoeften van de klant zijn afgestemd.