Supply Chain Management
Innovation in agriculture and food processing
(Advertorial) With our global population expected to reach 10 billion by 2050, experts estimate we’ll need to increase food yields by 50% compared to 2013 levels. Additionally, agriculture and food supply chains will need to be transformed to handle climate change and reduce consumption of natural resources. Innovation and technology will be part of the solution with corporations and startups exploring new opportunities and collaborations to drive a more sustainable and productive food supply chain.
Recente artikelen
Hoe fiets je als bedrijf zonder zorgen langs de verkeersknoop?
Mobiliteit is voor elk bedrijf van belang. Medewerkers en producten moeten snel en vlot ter plaatse geraken, maar de steeds vaster aangesnoerde verkeersknoop en de toegenomen parkeerdruk dreigen onze economie te verlammen. De nood aan een andere, duurzame mobiliteit is overduidelijk.
Efficiënt screenen van leveranciers
De wereldwijde globalisering bracht voor multinationals heel wat onbekende factoren met zich mee: wie zijn nu écht mijn overzeese leveranciers en hoe werken ze? Tot pakweg dertig jaar geleden lag niemand echt wakker van de maatschappelijke gevolgen daarvan, maar ondertussen kan geen enkel groot bedrijf zich nog veroorloven met niet-duurzame partners te werken.
Duurzaamheid in de zorgsector
Hospital Logistics ontstond meer dan twintig jaar geleden in de schoot van het Universitair Ziekenhuis Leuven om het beheer van diens goederenlogistiek op zich te nemen. Ondertussen is de onderneming actief in België en Nederland en zorgt ze er via een uitgekiende en efficiënte supply chain voor dat de zorgsector de toelevering van zijn materialen volledig onder controle heeft en kan bijsturen.
De slag in de bakkerij
Biobakkerij De Trog uit Ieper is erin geslaagd met een spel voor smartphone en pc de introductie van nieuwe medewerkers drastisch te versnellen. Niet alleen kennen de nieuwkomers veel sneller de basisregels van werken in een grote bakkerij, ook de leidinggevenden voelen zich geruster over het niveau van de kennis én de graad van betrokkenheid.
Streven naar een positieve impact op de omgeving
Enkele maanden geleden stelde Lidl een ambitieus duurzaamheidsprogramma voor dat ervoor moet zorgen dat de supermarktketen tegen 2020 een top retailer in duurzaamheid wordt. Ingaan op de 20 specifieke doelstellingen die de Duitse supermarktketen vooropstelt, zou ons in dit artikel te ver leiden.
VACATURE ADVISEUR SUPPLY CHAIN / LOGISTICS MODELER
Groenewout is een vooraanstaand logistiek adviesbureau dat zich richt op het ontwikkelen en implementeren van logistieke en supply chain operaties. Onze klanten variëren van middelgrote bedrijven tot multinationals. Het werkterrein is Europa, waarbij een belangrijk deel van de opdrachten gerelateerd is aan de Benelux.
Recente video's
Recente nieuwsberichten
Supply Chain Innovations 2020 gaat door
Value Chain laat weten dat Supply Chain Innovations 2020 op de geplande datum, donderdag 19 maart a.s., doorgaat. Supply Chain Innovations is een kleinschalig event met bezoekers uit België en Nederland, tot dusver geen noemenswaardig risicogebied.
Savoye stelt Peter de Henau aan als managing director Benelux
Met ruim 25 jaar ervaring in de (intra)logistiek, trad Peter de Henau op 1 februari jl. als managing director Benelux bij Savoye in dienst. De recente aanpassing van de strategie van Savoye overtuigde Peter de Henau om over te stappen naar de Franse integrator van logistieke systemen en ontwikkelaar van software voor de supply chain.
Logflow benoemt Wim Clappaert tot CEO
Logflow heeft Wim Clappaert (52) aangesteld als nieuwe CEO. Wim Clappaert studeerde af als burgerlijk ingenieur elektromechanica, operations management. Hij heeft meer dan 25 jaar ervaring in verschillende managementfuncties in industriële ondernemingen.
Ronde tafeldisccussies voor S&OP specialisten op Supply Chain Innovations 2020
Naast de vele interessante uiteenzettingen over alle aspecten van supply chain management ontplooien we op Supply Chain Innovations 2020 een nieuw initiatief dat voor sommigen onder u een extra dimensie aan uw bezoek kan geven. Tijdens de middagpauze voorzien we niet enkel de middag-keynote en de MTO Conference.
Toyota Material Handling Europe benoemt Ernesto Domínguez tot nieuwe president en CEO
Op 1 april 2020 begint Ernesto Domínguez in zijn nieuwe functie van president en CEO van Toyota Material Handling Europe. Ernesto Domínguez, geboren in 1966 in het Spaanse Tarragona, trad in 2000 als managing director bij Toyota Material Handling Spanje (voorheen BT España) in dienst.
Meer dan 30 uiteenzettingen op Supply Chain Innovations
Meer dan 30 high level, niet commerciële uiteenzettingen met onder meer praktijkcases van Johnson & Johnson, Albert Heijn, Van Oirschot, Duvel Moortgat, Dynagroep, … en nog veel meer mag u niet ontbreken op Supply Chain Innovations 2020! Bekijk het volledige programma online en registreer nu voor Supply Chain Innovations 2020!
Hessel Visser over de ‘Impact op warehouse activiteiten door trends in supply chain van producent’ op Supply Chain Innovations.
Supply Chain Innovations dat doorgaat op donderdag 19 03 2020 in Antwerp Expo biedt een uitgebreid programma met een dertigtal parallelle sessies. Eén van de plenaire keynotes wordt gegeven door Hessel Visser, mede-auteur van de bestseller ‘Werken met Logistiek’.
Deeleconomie vindt geen bijval bij transporteurs
Het principe van de deeleconomie kan voorlopig op weinig enthousiasme rekenen bij de transportsector. Dat blijkt uit de resultaten van het VIL-project Cambion. Toch zouden transportbedrijven er volgens VIL bij gebaat zijn hun rollend materieel te delen.
Supply Chain Innovations 2020 - programma
Het volledige programma van Supply Chain Innovations is zeer uitgebreid. Daarom hebben we het u gemakkelijk gemaakt en werden de parallelle sessies naast elkaar geplaatst in een meer schematische voorstelling. De volledige uitleg kunt u lezen online.
9 op de 10 werkgevers in transport en logistiek vinden geen medewerkers
Zoals elk jaar heeft ManpowerGroup een top 10 van de moeilijkst in te vullen banen opgesteld. Daaruit blijkt dat logistieke profielen (vrachtwagenchauffeurs, leveringen, bouwmachines, vorkheftrucks of openbaar vervoer) de vierde plaats innemen op Belgisch niveau, de tweede plaats in Vlaanderen en de zevende plaats in Wallonië.