Supply Chain Management
De vervelende verrassing
Het was een prachtige lentedag toen een oldtimerliefhebber besloot om zijn geliefde auto weer eens uit de garage te halen. De zon scheen, de vogels floten, en hij kon bijna het geluid van de motor horen ronken terwijl hij de garage opende. Maar toen hij de sleutel omdraaide, gebeurde er... niets. De autobatterij was leeg. Een gevoel van teleurstelling overviel hem. Hoe kon dit nu weer gebeuren?
Recente artikelen
Kwaliteit is prioriteit
Bij Dana Belgium in Brugge staat Luc Donckers in voor de kwaliteit. Zijn stokpaardje daarbij is Management By Objectives, een theorie die al meer dan vijftig jaar oud is. En toch is het nog steeds een belangrijke tool die erop staat dat doelstellingen worden gemeten en beheerd, iets wat volgens Luc Donckers in elke afdeling tot verbeteringen kan leiden.
De kunst van het nieuwe winkelen
Het wordt vaak gezegd: de verwachtingen van consumenten ten aanzien van hun winkelervaring in de fysieke winkel en online gaan continu omhoog. Retailers worden niet langer met hun vergelijkbare concurrenten in de branche vergeleken, maar met vooruitstrevende wereldwijde merken zoals Amazon, Airbnb en Alibaba.
Logistieke starters met innovatieve ambities
Niet alleen bij productiebedrijven speelt digitalisering een steeds belangrijkere rol. Ook logistieke organisaties hebben er alle belang bij om op de digitale trein te springen, willen ze competitief blijven. Het is dan ook een goede zaak dat in het Belgische ecosysteem tal van logistieke start-ups opduiken die digitalisering hoog in het vaandel dragen.
Klanten verwachten meer van een smart store
Retailers investeren in smart stores. Technologie op de winkelvloer verschaft veel inzicht in het gedrag van klanten. Maar die klanten verwachten ook informatie terug. Aan retailers de taak om hun medewerkers in staat te stellen om klanten de service en de informatie te bieden die ze vragen.
Houdt u de regie bij het ontwikkelen van nieuw logistiek vastgoed?
Hotel Nassau Breda was op 11 december het aansprekende decor voor de Groenewout-inspiratiesessie ‘logistiek nieuwbouwproject’. De vijftig aanwezigen konden kiezen uit drie break-outsessies: houd zelf de regie, WELL-certificering en het financiële plaatje van nieuwbouw.
Need for speed? Adidas inspireert.
Toen Adidas in 2015 een fabriek in Duitsland oprichtte, trokken velen hun wenkbrauwen op. Immers, in de jaren negentig had de sportgigant zijn productie resoluut naar Aziatische lagelonenlanden overgeheveld. Met de zogenaamde Speed Factory wil Adidas in de eerste plaats een oplossing bieden voor een fractie van de orders die zeer snel de markt in moet.
Recente video's
Recente nieuwsberichten
Blockchain technologie met succes ingezet in logistiek
Een pilootproject door het logistieke technologiebedrijf Marine Transport International (MTI) verbindt de verschillende spelers in de supply chain (leverancier, verlader, laadpunt, douane en terminal) op een gedeelde blockchain ledger. Samen met Agility Sciences publiceerde MTI een white paper waarin staat beschreven hoe hun ‘Container Streams’ systeem werd ingezet in een supply chain omgeving.
Digitalisering: wie het juiste netwerk heeft, is een stap voor
Omgaan met digitalisering en de juiste keuzes maken, inspelen op nieuwe opportuniteiten, zoeken naar nieuwe verdienmodellen, … Er schuilen vele valkuilen in de digitale transformatie waar onze economie voor staat. Maar er is ook positief nieuws: nooit eerder was het makkelijker om partners, leveranciers of klanten te vinden dankzij digitale businessnetwerken.