Supply Chain Management
Innovation in agriculture and food processing
(Advertorial) With our global population expected to reach 10 billion by 2050, experts estimate we’ll need to increase food yields by 50% compared to 2013 levels. Additionally, agriculture and food supply chains will need to be transformed to handle climate change and reduce consumption of natural resources. Innovation and technology will be part of the solution with corporations and startups exploring new opportunities and collaborations to drive a more sustainable and productive food supply chain.
Recente artikelen
Hoe gaan bedrijven om met de verstoringen in hun keten?
De wereldwijde disrupties van de voorbije jaren troffen ketens in de meest uiteenlopende sectoren. Intussen lijkt het erop dat we moeten leren leven met disrupties op gezette tijdstippen. Consultancybureau Moore ging na in welke mate bedrijven al initiatieven hebben genomen om hun supply chains schokbestendiger te maken.
Moeder, waarom forecasten wij?
Al sinds de oudheid zijn mensen nieuwsgierig naar wat de toekomst voor hen in petto heeft. Denken we maar aan het welbekende Orakel van Delphi. Business forecasting zoals we dat nu kennen is evenwel lang niet zo oud. In zijn boek ‘Histories of the Future’ belicht Jonathon P. Karelse de belangrijkste mijlpalen in 100 jaar business forecasting.
De supply chain manager in het digitale tijdperk
In onze snel veranderende wereld zijn supply chains mondiaal en complex geworden en worden ze geconfronteerd met ongekende niveaus van disruptie en volatiliteit. Tegelijkertijd creëert digitalisering nieuwe kansen die de manier waarop supply chains werken en interageren, fundamenteel veranderen.
De tien geboden van Lean Six Sigma
Lean Six Sigma is een krachtige methodologie die verspilling en variatie in organisaties tegengaat. Intussen heeft de methodologie zich wereldwijd bewezen. Toch slagen maar weinig bedrijven erin om Lean Six Sigma op een duurzame manier in hun organisatie in te bedden.
Kiezen voor een centrale of decentrale supply chain planningsstructuur?
Meer dan ooit vragen bedrijven zich af of ze wel goed zitten met hun supply chain planningsorganisatie. Daar hebben de vele verstoringen in de markt zeker mee te maken. Maar ook de implementatie van technologische tools en de druk om supply chains te optimaliseren doen de vraag rijzen of niet beter meer centraal of net decentraal wordt gewerkt.
Wisselwerking tussen duurzaamheid en innovatie
Kan innovatie een bedrijf verduurzamen of draagt duurzaamheid net bij tot het innovatieve karakter van een onderneming? Beide benaderingen blijken evenveel waarheid te bezitten. Tot die conclusie kwamen enkele ervaringsdeskundigen uit de beautyindustrie, de voedingsbranche en de academische wereld tijdens een panelgesprek.
Recente video's
Recente nieuwsberichten
Supply Chain Innovations 2020 gaat door
Value Chain laat weten dat Supply Chain Innovations 2020 op de geplande datum, donderdag 19 maart a.s., doorgaat. Supply Chain Innovations is een kleinschalig event met bezoekers uit België en Nederland, tot dusver geen noemenswaardig risicogebied.
Savoye stelt Peter de Henau aan als managing director Benelux
Met ruim 25 jaar ervaring in de (intra)logistiek, trad Peter de Henau op 1 februari jl. als managing director Benelux bij Savoye in dienst. De recente aanpassing van de strategie van Savoye overtuigde Peter de Henau om over te stappen naar de Franse integrator van logistieke systemen en ontwikkelaar van software voor de supply chain.
Logflow benoemt Wim Clappaert tot CEO
Logflow heeft Wim Clappaert (52) aangesteld als nieuwe CEO. Wim Clappaert studeerde af als burgerlijk ingenieur elektromechanica, operations management. Hij heeft meer dan 25 jaar ervaring in verschillende managementfuncties in industriële ondernemingen.
Ronde tafeldisccussies voor S&OP specialisten op Supply Chain Innovations 2020
Naast de vele interessante uiteenzettingen over alle aspecten van supply chain management ontplooien we op Supply Chain Innovations 2020 een nieuw initiatief dat voor sommigen onder u een extra dimensie aan uw bezoek kan geven. Tijdens de middagpauze voorzien we niet enkel de middag-keynote en de MTO Conference.
Toyota Material Handling Europe benoemt Ernesto Domínguez tot nieuwe president en CEO
Op 1 april 2020 begint Ernesto Domínguez in zijn nieuwe functie van president en CEO van Toyota Material Handling Europe. Ernesto Domínguez, geboren in 1966 in het Spaanse Tarragona, trad in 2000 als managing director bij Toyota Material Handling Spanje (voorheen BT España) in dienst.
Meer dan 30 uiteenzettingen op Supply Chain Innovations
Meer dan 30 high level, niet commerciële uiteenzettingen met onder meer praktijkcases van Johnson & Johnson, Albert Heijn, Van Oirschot, Duvel Moortgat, Dynagroep, … en nog veel meer mag u niet ontbreken op Supply Chain Innovations 2020! Bekijk het volledige programma online en registreer nu voor Supply Chain Innovations 2020!
Hessel Visser over de ‘Impact op warehouse activiteiten door trends in supply chain van producent’ op Supply Chain Innovations.
Supply Chain Innovations dat doorgaat op donderdag 19 03 2020 in Antwerp Expo biedt een uitgebreid programma met een dertigtal parallelle sessies. Eén van de plenaire keynotes wordt gegeven door Hessel Visser, mede-auteur van de bestseller ‘Werken met Logistiek’.
Deeleconomie vindt geen bijval bij transporteurs
Het principe van de deeleconomie kan voorlopig op weinig enthousiasme rekenen bij de transportsector. Dat blijkt uit de resultaten van het VIL-project Cambion. Toch zouden transportbedrijven er volgens VIL bij gebaat zijn hun rollend materieel te delen.
Supply Chain Innovations 2020 - programma
Het volledige programma van Supply Chain Innovations is zeer uitgebreid. Daarom hebben we het u gemakkelijk gemaakt en werden de parallelle sessies naast elkaar geplaatst in een meer schematische voorstelling. De volledige uitleg kunt u lezen online.
9 op de 10 werkgevers in transport en logistiek vinden geen medewerkers
Zoals elk jaar heeft ManpowerGroup een top 10 van de moeilijkst in te vullen banen opgesteld. Daaruit blijkt dat logistieke profielen (vrachtwagenchauffeurs, leveringen, bouwmachines, vorkheftrucks of openbaar vervoer) de vierde plaats innemen op Belgisch niveau, de tweede plaats in Vlaanderen en de zevende plaats in Wallonië.