Supply Chain Management
Innovation in agriculture and food processing
(Advertorial) With our global population expected to reach 10 billion by 2050, experts estimate we’ll need to increase food yields by 50% compared to 2013 levels. Additionally, agriculture and food supply chains will need to be transformed to handle climate change and reduce consumption of natural resources. Innovation and technology will be part of the solution with corporations and startups exploring new opportunities and collaborations to drive a more sustainable and productive food supply chain.
Recente artikelen
Iedereen mee met S&OP
Om de end-to-end-transparantie binnen zijn wereldwijde organisatie te vergroten, besloot de Deense groep Danfoss in te zetten op gestroomlijnde S&OP-processen. Voor het welslagen van die transformatie waren niet enkel de juiste systemen en processen belangrijk.
Verstoring in de supply chain vandaag
Een opeenstapeling van verschillende gebeurtenissen heeft de laatste jaren en maanden de meeste ketens zwaar onder druk gezet. Een opslingereffect (bullwhip) viel ons te beurt en daar krijgen we vandaag nog steeds mee af te rekenen. Sommigen zagen al het einde van de globale supply chains in zicht komen na covid, Evergreen, Brexit, de oorlog in Oekraïne en de torenhoge container- en energieprijzen.
Software-integraties zorgen voor end-to-end visibiliteit en efficiëntie
Het Limburgse bedrijf Decomecc is gespecialiseerd in de verwerking van aluminium, stalen en roestvast stalen ‘coils’. Om de complexe opdrachten van klanten op een gestructureerde manier te ontvangen en productiestatussen transparant te delen, investeerde Decomecc in verschillende applicaties en software-integraties.
Maakbedrijven halen productie terug naar huis
Nobi is een producent van slimme, op AI gebaseerde lampen voor valpreventie en -detectie. Het bedrijf heeft internationale ambities, maar kondigde eerder dit jaar aan zijn volledige assemblage toch lokaal, in Aartselaar, uit te voeren. Daar heeft Nobi goede redenen voor, ook al voorzag het initiële businessplan de assemblage in China.
Partnerinformatie: Zo wordt de supply chain efficiënter door technologie
De toeleveringsketen staat sinds 2020 buitensporig onder druk door de reactie op de pandemie en wordt nu verder belast door de crisis in Oekraïne en Europa. Ondertussen blijft de publieke vraag naar goederen stijgen. Supply chain-technologie helpt bij het aanpakken van veel van de problemen achter de supply chain-crisis.
Interconnectie met duurzaamheid en het sociale aspect
De supply chain driehoek – opgebouwd rond service, cost en cash – is uitgegroeid tot een vaste waarde om de mechanismen van de supply chain in kaart te brengen. Bedenker Bram Desmet voegde er onlangs de ecologische en sociale dimensies vanuit het aspect duurzaamheid aan toe.
Recente video's
Recente nieuwsberichten
Supply Chain Innovations 2020 gaat door
Value Chain laat weten dat Supply Chain Innovations 2020 op de geplande datum, donderdag 19 maart a.s., doorgaat. Supply Chain Innovations is een kleinschalig event met bezoekers uit België en Nederland, tot dusver geen noemenswaardig risicogebied.
Savoye stelt Peter de Henau aan als managing director Benelux
Met ruim 25 jaar ervaring in de (intra)logistiek, trad Peter de Henau op 1 februari jl. als managing director Benelux bij Savoye in dienst. De recente aanpassing van de strategie van Savoye overtuigde Peter de Henau om over te stappen naar de Franse integrator van logistieke systemen en ontwikkelaar van software voor de supply chain.
Logflow benoemt Wim Clappaert tot CEO
Logflow heeft Wim Clappaert (52) aangesteld als nieuwe CEO. Wim Clappaert studeerde af als burgerlijk ingenieur elektromechanica, operations management. Hij heeft meer dan 25 jaar ervaring in verschillende managementfuncties in industriële ondernemingen.
Ronde tafeldisccussies voor S&OP specialisten op Supply Chain Innovations 2020
Naast de vele interessante uiteenzettingen over alle aspecten van supply chain management ontplooien we op Supply Chain Innovations 2020 een nieuw initiatief dat voor sommigen onder u een extra dimensie aan uw bezoek kan geven. Tijdens de middagpauze voorzien we niet enkel de middag-keynote en de MTO Conference.
Toyota Material Handling Europe benoemt Ernesto Domínguez tot nieuwe president en CEO
Op 1 april 2020 begint Ernesto Domínguez in zijn nieuwe functie van president en CEO van Toyota Material Handling Europe. Ernesto Domínguez, geboren in 1966 in het Spaanse Tarragona, trad in 2000 als managing director bij Toyota Material Handling Spanje (voorheen BT España) in dienst.
Meer dan 30 uiteenzettingen op Supply Chain Innovations
Meer dan 30 high level, niet commerciële uiteenzettingen met onder meer praktijkcases van Johnson & Johnson, Albert Heijn, Van Oirschot, Duvel Moortgat, Dynagroep, … en nog veel meer mag u niet ontbreken op Supply Chain Innovations 2020! Bekijk het volledige programma online en registreer nu voor Supply Chain Innovations 2020!
Hessel Visser over de ‘Impact op warehouse activiteiten door trends in supply chain van producent’ op Supply Chain Innovations.
Supply Chain Innovations dat doorgaat op donderdag 19 03 2020 in Antwerp Expo biedt een uitgebreid programma met een dertigtal parallelle sessies. Eén van de plenaire keynotes wordt gegeven door Hessel Visser, mede-auteur van de bestseller ‘Werken met Logistiek’.
Deeleconomie vindt geen bijval bij transporteurs
Het principe van de deeleconomie kan voorlopig op weinig enthousiasme rekenen bij de transportsector. Dat blijkt uit de resultaten van het VIL-project Cambion. Toch zouden transportbedrijven er volgens VIL bij gebaat zijn hun rollend materieel te delen.
Supply Chain Innovations 2020 - programma
Het volledige programma van Supply Chain Innovations is zeer uitgebreid. Daarom hebben we het u gemakkelijk gemaakt en werden de parallelle sessies naast elkaar geplaatst in een meer schematische voorstelling. De volledige uitleg kunt u lezen online.
9 op de 10 werkgevers in transport en logistiek vinden geen medewerkers
Zoals elk jaar heeft ManpowerGroup een top 10 van de moeilijkst in te vullen banen opgesteld. Daaruit blijkt dat logistieke profielen (vrachtwagenchauffeurs, leveringen, bouwmachines, vorkheftrucks of openbaar vervoer) de vierde plaats innemen op Belgisch niveau, de tweede plaats in Vlaanderen en de zevende plaats in Wallonië.