Digital Business
ERP: veel tinten van verandering
Zeven succesfactoren bij ERP change management
Geen enkele CXO zal ontkennen dat het succes van een grote ERP-transformatie meer vraagt dan een implementatie die binnen budget, scope en timing live gaat. De adoptie van nieuwe technologie en nieuwe manieren van werken door de medewerkers is minstens even bepalend om de verwachte voordelen te realiseren. Enter change management. Tot daar is iedereen het eens. Maar change management, hoe doe je dat in een ERP-project? Is dat niet ‘fluffy people stuff’? Wat werkt en wat werkt niet? Lees vooral verder en ontdek zeven concrete do’s en don’ts.
Recente artikelen
Nieuwe fundamenten voor future-proof organisatie
De wereld verandert snel en fundamenteel. Verschillende trends op economisch, ecologisch, technologisch en demografisch vlak versterken elkaar en hebben een gigantische impact op onze maatschappij en op de bedrijfswereld. Technologische evoluties zitten in het hart van die veranderingen.
Infor zet in op cloudnetwerk
Infor koos eind 2015 Parijs als locatie voor zijn jaarlijkse event Inforum Europe. De Europese hoofdstad van de romantische zielen was een passende keuze, want op en naast het podium werd meermaals de liefde bezegeld tussen Infor en GT Nexus, dat werd opgekocht door Infor.
QRM als schakel voor de toekomst
Producent in elektrisch schakelmateriaal Niko viert in 2019 zijn honderdjarig bestaan. Dat wil het bedrijf in stijl vieren met een enthousiast team dat doelgericht samenwerkt en met een omzet die de kaap van 200 miljoen euro overschrijdt. Niko ziet daarbij licht in de Quick Response Manufacturing (QRM) methodologie.
Leveranciersdata op één platform
GDSN, het Global Data Syncronisation Network van GS1, de organisatie die standaarden voor identificatie en gegevensuitwisseling ontwikkelt, heeft een trage start gekend in de Benelux. Nu Delhaize als eerste Belgische warenhuisketen aan zijn leveranciers heeft gevraagd om productdata via GDSN te versturen, komt daar verandering in.
De ultieme logistieke efficiëntie
Hoe kunnen logistieke netwerken verbeterd worden door dezelfde principes toe te passen die in het digitale internet van kracht zijn? Die vraag zette Benoit Montreuil, professor van het departement Operations & Decision Systems aan de Universiteit van Laval in Quebec, al in 2006 aan het denken.
Procedures en instructies in Industrie 4.0
Goed twee jaar na de start van Augnition heeft CEO Peter Verstraeten de strategische koers van het bedrijf grondig bijgestuurd. Augnition gaat nu verder als Proceedix en het eerder generieke dienstenverhaal van Augnition – met een sterke focus op smart glasses – wordt een productverhaal waarin het cloudplatform Proceedix centraal staat.
Recente video's
Recente nieuwsberichten
FedEx Express biedt kmo’s in de EU snellere transittijden
FedEx Express heeft een nieuwe mijlpaal bereikt in de integratie met TNT. Het expresvervoerbedrijf zal voortaan gebruikmaken van het Europese netwerk van TNT om de transittijden van FedEx Intra-Europe Economy zendingen te optimaliseren.
Manhattan Associates voorspelt top 5 retailtrends voor 2019
Retailers komen steeds meer onder druk te staan om aan de groeiende eisen van consumenten te beantwoorden. Manhattan Associates heeft vijf belangrijke trends geïdentificeerd waarvan zij voorspellen dat ze de retail in 2019 zullen beheersen.
Birst biedt nieuwe inzichten met Smart Analytics
Birst, een Infor-bedrijf actief in Cloud Business Intelligence en Analytics, introduceert zijn Smart Analytics-oplossingen die mogelijk worden gemaakt door het artificial intelligence (AI) platform, Infor Coleman. Birst Smart Analytics bestaat uit een nieuwe reeks AI-functies die machine learning algoritmen gebruikt om zakelijke gebruikers nieuwe intelligente inzichten te bieden.
DPDgroup peilt naar wensen van online shopper
Voor het derde jaar op rij geeft DPDgroup met zijn ‘E-shopper barometer’ inzicht in de huidige trends op het vlak van e-commerce. Verder geeft het rapport informatie over de gewoontes en verwachtingen van de hedendaagse e-shopper, bijvoorbeeld op het vlak van veiligheid van betaling en bescherming van gegevens, of het retourproces.
Manhattan Associates stimuleert betere winkelervaring
Manhattan Associates breidt zijn Customer Engagement aanbod uit met een nieuwe ‘instore’ functionaliteit, die deel uitmaakt van de Manhattan Active Omni-oplossingen. De functionaliteit moet het omnichannel serviceniveau verbeteren door winkelmedewerkers de tools en informatie te geven die ze nodig hebben om klantbetrokkenheid te vergroten.
DHL Express levert pakjes duurzaam in Gent
DHL Express is in Gent begonnen met de distributie van pakjes met een nieuw type cargofiets, de cubicycle. Dit duurzame voertuig, dat sinds medio 2017 ook al in Antwerpen wordt ingezet, is een elektrische cargofiets met vier wielen die uitgerust is met een speciale container.
Gebrek aan digivaardigheid houdt vooruitgang tegen
Nederlandse managers beschouwen minder digivaardige collega’s als een belemmering voor de digitale vooruitgang van de eigen organisatie. Bijna een kwart van de managers geeft aan zich om die reden te ergeren aan een gebrek aan digivaardigheid op de werkvloer.
Cegeka creëert gratis blockchain starterskit voor bedrijven
Technologische dienstverlener Cegeka ondervindt dat bedrijven sterk geïnteresseerd zijn in de mogelijkheden van blockchain, maar dat de drempel vaak nog te hoog ligt om erin te investeren. Daarom stelt Cegeka op zijn website een gratis DIY-blockchain starterskit ter beschikking die de technologie toegankelijker moet maken voor bedrijven.
Driekwart van de Nederlanders wantrouwt leveringsbelofte van retailers
Onderzoek van Manhattan Associates toont aan dat 74,4% van de Nederlanders niet vertrouwt op de leveringsbelofte van retailers rondom de feestdagen. Om teleurstellingen tijdens de feestdagen te voorkomen bestelt meer dan de helft van de Nederlanders (55,6%) daarom zijn decemberaankopen ruim van tevoren.
Infor neemt Alfa-Beta Solutions over
Adviesbureau Alfa-Beta Solutions is een Gold Infor Channel Partner, gespecialiseerd in Infor M3 en BI. Alfa-Beta concentreert zich op de food & beverage-markt in de Benelux en Duitsland en focust met name op de microverticals zuivel, agrofood en klant-en-klare-levensmiddelen.