Digital Business

ERP: veel tinten van verandering

Zeven succesfactoren bij ERP change management

Geen enkele CXO zal ontkennen dat het succes van een grote ERP-transformatie meer vraagt dan een implementatie die binnen budget, scope en timing live gaat. De adoptie van nieuwe technologie en nieuwe manieren van werken door de medewerkers is minstens even bepalend om de verwachte voordelen te realiseren. Enter change management. Tot daar is iedereen het eens. Maar change management, hoe doe je dat in een ERP-project? Is dat niet ‘fluffy people stuff’? Wat werkt en wat werkt niet? Lees vooral verder en ontdek zeven concrete do’s en don’ts.

Recente artikelen

Klaar voor het Internet of Things

De Zweedse leverancier van business software IFS mikt steeds meer op de allergrootste bedrijven. Die strategie wordt onderbouwd met nieuwe tools zoals een connector om het Internet of Things te verbinden met de bedrijfstoepassingen. Daarnaast moeten overnames zoals die van het Nederlandse VisionWaves een bijzondere stimulans bieden voor klanten die op zoek zijn naar Enterprise Operations Intelligence.

Noordvlees automatiseert rapportering

Noordvlees-Van Gool implementeerde Qlikview met het oog op een vernieuwing van de managementrapportering. Het slachthuis laat operationele gegevens nu naar de verantwoordelijken doorstromen zonder dat er enig manueel inputwerk aan te pas komt.

Is e-green haalbare kaart?

Tot vandaag stellen e-shoppers prijs en gebruikersgemak nog steeds ver boven duurzaamheid. Toch kunnen we ons de vraag stellen hoelang onze wegenstructuur de weinig duurzame voorkeuren van de klant nog kan slikken. Zeker services zoals thuisleveringen en ‘same day deliveries’ zorgen ervoor dat op één dag soms verschillende bestelbusjes dezelfde straat aandoen.

Het businessmodel van Ardo

Producent van diepvriesgroenten Ardo past zijn organisatiestructuur en beheersinstrumenten aan om tegemoet te komen aan de behoeften van zijn klanten. Die klanten vragen steeds meer unieke producten om zich ten opzichte van de concurrentie te kunnen diversifiëren.

Volle lading is geen topprioriteit

Als leverancier van onderdelen voor landbouwmachines heeft Kramp een Europees transportnetwerk opgezet met 120 vaste verbindingen die elke dag worden uitgevoerd. Kramp legt daarbij niet de focus op de beladingsgraad van de trucks, maar mikt in de eerste plaats op de optimalisering van de levertijd.

ERP, quo vadis?

Terwijl andere soorten IT-oplossingen momenteel snelle evoluties doormaken, lijkt de ERP-markt op veel rustiger vaarwater voort te kabbelen. Is dat werkelijk zo of gebeurt er meer in de markt dan we vermoeden? We vroegen het aan Rob Geilleit van IPL Advies uit Eindhoven, dat elk jaar een balans van de ERP-markt opmaakt.

Recente video's

Recente nieuwsberichten

FedEx Express biedt kmo’s in de EU snellere transittijden

FedEx Express heeft een nieuwe mijlpaal bereikt in de integratie met TNT. Het expresvervoerbedrijf zal voortaan gebruikmaken van het Europese netwerk van TNT om de transittijden van FedEx Intra-Europe Economy zendingen te optimaliseren.

Manhattan Associates voorspelt top 5 retailtrends voor 2019

Retailers komen steeds meer onder druk te staan om aan de groeiende eisen van consumenten te beantwoorden. Manhattan Associates heeft vijf belangrijke trends geïdentificeerd waarvan zij voorspellen dat ze de retail in 2019 zullen beheersen.

Birst biedt nieuwe inzichten met Smart Analytics

Birst, een Infor-bedrijf actief in Cloud Business Intelligence en Analytics, introduceert zijn Smart Analytics-oplossingen die mogelijk worden gemaakt door het artificial intelligence (AI) platform, Infor Coleman. Birst Smart Analytics bestaat uit een nieuwe reeks AI-functies die machine learning algoritmen gebruikt om zakelijke gebruikers nieuwe intelligente inzichten te bieden.

DPDgroup peilt naar wensen van online shopper

Voor het derde jaar op rij geeft DPDgroup met zijn ‘E-shopper barometer’ inzicht in de huidige trends op het vlak van e-commerce. Verder geeft het rapport informatie over de gewoontes en verwachtingen van de hedendaagse e-shopper, bijvoorbeeld op het vlak van veiligheid van betaling en bescherming van gegevens, of het retourproces.

Manhattan Associates stimuleert betere winkelervaring

Manhattan Associates breidt zijn Customer Engagement aanbod uit met een nieuwe ‘instore’ functionaliteit, die deel uitmaakt van de Manhattan Active Omni-oplossingen. De functionaliteit moet het omnichannel serviceniveau verbeteren door winkelmedewerkers de tools en informatie te geven die ze nodig hebben om klantbetrokkenheid te vergroten.

DHL Express levert pakjes duurzaam in Gent

DHL Express is in Gent begonnen met de distributie van pakjes met een nieuw type cargofiets, de cubicycle. Dit duurzame voertuig, dat sinds medio 2017 ook al in Antwerpen wordt ingezet, is een elektrische cargofiets met vier wielen die uitgerust is met een speciale container.

Gebrek aan digivaardigheid houdt vooruitgang tegen

Nederlandse managers beschouwen minder digivaardige collega’s als een belemmering voor de digitale vooruitgang van de eigen organisatie. Bijna een kwart van de managers geeft aan zich om die reden te ergeren aan een gebrek aan digivaardigheid op de werkvloer.

Cegeka creëert gratis blockchain starterskit voor bedrijven

Technologische dienstverlener Cegeka ondervindt dat bedrijven sterk geïnteresseerd zijn in de mogelijkheden van blockchain, maar dat de drempel vaak nog te hoog ligt om erin te investeren. Daarom stelt Cegeka op zijn website een gratis DIY-blockchain starterskit ter beschikking die de technologie toegankelijker moet maken voor bedrijven.

Driekwart van de Nederlanders wantrouwt leveringsbelofte van retailers

Onderzoek van Manhattan Associates toont aan dat 74,4% van de Nederlanders niet vertrouwt op de leveringsbelofte van retailers rondom de feestdagen. Om teleurstellingen tijdens de feestdagen te voorkomen bestelt meer dan de helft van de Nederlanders (55,6%) daarom zijn decemberaankopen ruim van tevoren.

Infor neemt Alfa-Beta Solutions over

Adviesbureau Alfa-Beta Solutions is een Gold Infor Channel Partner, gespecialiseerd in Infor M3 en BI. Alfa-Beta concentreert zich op de food & beverage-markt in de Benelux en Duitsland en focust met name op de microverticals zuivel, agrofood en klant-en-klare-levensmiddelen.

Nieuwsbrief

Wenst u op de hoogte te blijven van alles wat reilt en zeilt binnen de supply chain wereld? Registreer dan nu GRATIS op de Value Chain nieuwsbrieven.

Registreer NU

Magazines

U wenst zich te abonneren op de Value Chain Management magazines (print en online) en wenst toegang tot alle gepubliceerde content op onze website? Abonneer NU!

Abonneer NU

Supply Chain Innovations

Hét jaarlijkse netwerkevent voor elke supply chain professional!

Lees meer
Cookies accepteren

Wij houden rekening met uw privacy

We gebruiken cookies om uw surfervaring te verbeteren, gepersonaliseerde advertenties of inhoud weer te geven en verkeer te analyseren. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met ons gebruik van cookies.