Digital Business

ERP: veel tinten van verandering

Zeven succesfactoren bij ERP change management

Geen enkele CXO zal ontkennen dat het succes van een grote ERP-transformatie meer vraagt dan een implementatie die binnen budget, scope en timing live gaat. De adoptie van nieuwe technologie en nieuwe manieren van werken door de medewerkers is minstens even bepalend om de verwachte voordelen te realiseren. Enter change management. Tot daar is iedereen het eens. Maar change management, hoe doe je dat in een ERP-project? Is dat niet ‘fluffy people stuff’? Wat werkt en wat werkt niet? Lees vooral verder en ontdek zeven concrete do’s en don’ts.

Recente artikelen

Praktische voordelen doen consument voor fysieke winkel kiezen

Wie aan shoppen in de winkelstraat denkt, linkt dat misschien aan een gezellig dagje uit. Maar dat blijkt niet de belangrijkste reden voor consumenten om een fysieke winkel te verkiezen boven de webshop. Belgische consumenten blijken vooral in de fysieke winkel te shoppen vanwege praktische voordelen als snelle levering en zekerheid.

‘Closing the loop’ is de kunst

Een van de krachtigste technologieën binnen Industrie 4.0 is ongetwijfeld het Internet of Things. In productieomgevingen wordt IoT al twintig jaar ingezet. Naarmate de technologie betrouwbaarder en toegankelijker wordt, onderzoeken ook steeds meer logistieke organisaties wat de technologie voor hen kan betekenen.

Verregaande automatisering voor groeiende e-commercespeler

Heel wat bedrijven vragen zich af hoe ze hun stijgende e-commercevolumes kunnen blijven opvangen. Het Duitse ATP, online retailer in auto-onderdelen, was er snel uit dat een sterke automatisering ‘the way to go’ is. Samen met material handling leverancier Witron implementeerde de organisatie een modulaire e-commerceoplossing in haar nieuwe distributiecentrum in Beieren.

Muziek in omnichannellogistiek

Snelle leveringen en een hoogstaande service. Daarmee heeft Bax Music de laatste jaren zijn sporen in de muziekwereld verdiend. Naast zijn webshop telt Bax Music vier winkels om zijn klanten zoveel mogelijk op maat te kunnen bedienen. Tijdens het e-fulfilment congres van Value Chain schetste Dominic Maas, warehouse/site manager van Bax Music , de evolutie en uitdagingen van een omnichannelbedrijf in volle expansie.

IT-voorspellingen voor 2017

De explosie van data in de huidige digitale economie heeft geleid tot een fundamentele verschuiving: van het gebruiken van gegevens om het bedrijf te runnen naar het erkennen van het feit dat data de (core) business is. Dat data zo waardevol is voor succes, heeft ervoor gezorgd dat het de nieuwe valuta van het digitale tijdperk is.

Meer statistiek bij Colruyt

Vanuit het Supply Chain Programma van de Colruyt Group werd beslist om verkoopsprognoses een centrale rol te laten spelen. Dat houdt in dat meer producten en meerdere businessmodellen naast elkaar komen te bestaan. Daarvoor krijgen de planners ondersteuning van data scientists die de forecasts zoveel mogelijk willen automatiseren met behulp van nieuwe software van SAS.

Recente video's

Recente nieuwsberichten

FedEx Express biedt kmo’s in de EU snellere transittijden

FedEx Express heeft een nieuwe mijlpaal bereikt in de integratie met TNT. Het expresvervoerbedrijf zal voortaan gebruikmaken van het Europese netwerk van TNT om de transittijden van FedEx Intra-Europe Economy zendingen te optimaliseren.

Manhattan Associates voorspelt top 5 retailtrends voor 2019

Retailers komen steeds meer onder druk te staan om aan de groeiende eisen van consumenten te beantwoorden. Manhattan Associates heeft vijf belangrijke trends geïdentificeerd waarvan zij voorspellen dat ze de retail in 2019 zullen beheersen.

Birst biedt nieuwe inzichten met Smart Analytics

Birst, een Infor-bedrijf actief in Cloud Business Intelligence en Analytics, introduceert zijn Smart Analytics-oplossingen die mogelijk worden gemaakt door het artificial intelligence (AI) platform, Infor Coleman. Birst Smart Analytics bestaat uit een nieuwe reeks AI-functies die machine learning algoritmen gebruikt om zakelijke gebruikers nieuwe intelligente inzichten te bieden.

DPDgroup peilt naar wensen van online shopper

Voor het derde jaar op rij geeft DPDgroup met zijn ‘E-shopper barometer’ inzicht in de huidige trends op het vlak van e-commerce. Verder geeft het rapport informatie over de gewoontes en verwachtingen van de hedendaagse e-shopper, bijvoorbeeld op het vlak van veiligheid van betaling en bescherming van gegevens, of het retourproces.

Manhattan Associates stimuleert betere winkelervaring

Manhattan Associates breidt zijn Customer Engagement aanbod uit met een nieuwe ‘instore’ functionaliteit, die deel uitmaakt van de Manhattan Active Omni-oplossingen. De functionaliteit moet het omnichannel serviceniveau verbeteren door winkelmedewerkers de tools en informatie te geven die ze nodig hebben om klantbetrokkenheid te vergroten.

DHL Express levert pakjes duurzaam in Gent

DHL Express is in Gent begonnen met de distributie van pakjes met een nieuw type cargofiets, de cubicycle. Dit duurzame voertuig, dat sinds medio 2017 ook al in Antwerpen wordt ingezet, is een elektrische cargofiets met vier wielen die uitgerust is met een speciale container.

Gebrek aan digivaardigheid houdt vooruitgang tegen

Nederlandse managers beschouwen minder digivaardige collega’s als een belemmering voor de digitale vooruitgang van de eigen organisatie. Bijna een kwart van de managers geeft aan zich om die reden te ergeren aan een gebrek aan digivaardigheid op de werkvloer.

Cegeka creëert gratis blockchain starterskit voor bedrijven

Technologische dienstverlener Cegeka ondervindt dat bedrijven sterk geïnteresseerd zijn in de mogelijkheden van blockchain, maar dat de drempel vaak nog te hoog ligt om erin te investeren. Daarom stelt Cegeka op zijn website een gratis DIY-blockchain starterskit ter beschikking die de technologie toegankelijker moet maken voor bedrijven.

Driekwart van de Nederlanders wantrouwt leveringsbelofte van retailers

Onderzoek van Manhattan Associates toont aan dat 74,4% van de Nederlanders niet vertrouwt op de leveringsbelofte van retailers rondom de feestdagen. Om teleurstellingen tijdens de feestdagen te voorkomen bestelt meer dan de helft van de Nederlanders (55,6%) daarom zijn decemberaankopen ruim van tevoren.

Infor neemt Alfa-Beta Solutions over

Adviesbureau Alfa-Beta Solutions is een Gold Infor Channel Partner, gespecialiseerd in Infor M3 en BI. Alfa-Beta concentreert zich op de food & beverage-markt in de Benelux en Duitsland en focust met name op de microverticals zuivel, agrofood en klant-en-klare-levensmiddelen.

Nieuwsbrief

Wenst u op de hoogte te blijven van alles wat reilt en zeilt binnen de supply chain wereld? Registreer dan nu GRATIS op de Value Chain nieuwsbrieven.

Registreer NU

Magazines

U wenst zich te abonneren op de Value Chain Management magazines (print en online) en wenst toegang tot alle gepubliceerde content op onze website? Abonneer NU!

Abonneer NU

Supply Chain Innovations

Hét jaarlijkse netwerkevent voor elke supply chain professional!

Lees meer
Cookies accepteren

Wij houden rekening met uw privacy

We gebruiken cookies om uw surfervaring te verbeteren, gepersonaliseerde advertenties of inhoud weer te geven en verkeer te analyseren. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met ons gebruik van cookies.