Digital Business

ERP: veel tinten van verandering

Zeven succesfactoren bij ERP change management

Geen enkele CXO zal ontkennen dat het succes van een grote ERP-transformatie meer vraagt dan een implementatie die binnen budget, scope en timing live gaat. De adoptie van nieuwe technologie en nieuwe manieren van werken door de medewerkers is minstens even bepalend om de verwachte voordelen te realiseren. Enter change management. Tot daar is iedereen het eens. Maar change management, hoe doe je dat in een ERP-project? Is dat niet ‘fluffy people stuff’? Wat werkt en wat werkt niet? Lees vooral verder en ontdek zeven concrete do’s en don’ts.

Recente artikelen

Geen vliegende start

De kans dat in ons land binnenkort pakjes per drone worden geleverd of een drone voorraden in je magazijn telt, is bijzonder klein. Zo blijkt uit een onderzoeksproject dat het Vlaams Instituut voor de logistiek (VIL) uitvoerde in nauwe samenwerking met de KU Leuven.

Rapport met reële cijfers

Een verregaande vernieuwing van alle transactionele systemen bij Tosoh bracht veel ongerustheid. Om snel zicht te krijgen op de situatie, besliste het bedrijf voor de rapportering Qlikview te implementeren. De expliciete doelstelling bestond erin de eigen medewerkers nieuwe dashboards en rapporten te laten opstellen op basis van de transactionele gegevens in SAP, zonder dat de leverancier daarvoor telkens te hulp moet snellen.

Manufacturing Execution System omsluit aardappelstroom

Als je denkt dat aardappelen van het veld rechtstreeks het netje in gaan, dan ben je zeker nog niet bij Warnez langs geweest. Aan elke verpakking gaat immers een grondig reinigings- en selectieproces vooraf. Om de volumineuze aardappelstroom efficiënter te laten lopen, implementeerde Warnez vorig jaar op de uitgebreide site een automatisch magazijn van Intrion, met daaraan gekoppeld MEScontrol van BrightEye.

Wie stapt mee in de blockchain?

Ongetwijfeld hebt u het voorbije jaar wel eens het woord blockchain horen vallen. Maar hebt u zich ook al afgevraagd welke rol deze technologie om data te delen voor uw organisatie zou kunnen spelen? Of wat het überhaupt inhoudt? Om bedrijven op de mogelijke opportuniteiten te wijzen, organiseerde CSCMP Benelux een informatiesessie rond het thema.

Wordt Liège Airport nieuwe hotspot voor e-commerce?

Het afgelopen jaar heeft de luchthaven van Luik zijn positie versterkt op het gebied van vrachtvervoer in Europa. Zo blijft de luchthaven in België de grootste op dit vlak. Concreet werd 660.604 ton vracht afgehandeld, een groei van 1,7% ten opzichte van 2015.

Hoe helpt IoT de uitdagingen aan te gaan?

Het Internet der Dingen (Internet of Things – IoT) is een technologische revolutie die als doel heeft fysieke objecten te connecteren, gaande van dagelijkse gebruiksobjecten zoals huishoudtoestellen en auto’s naar meer industriële toepassingen zoals machines, gebouwen en robots.

Recente video's

Recente nieuwsberichten

FedEx Express biedt kmo’s in de EU snellere transittijden

FedEx Express heeft een nieuwe mijlpaal bereikt in de integratie met TNT. Het expresvervoerbedrijf zal voortaan gebruikmaken van het Europese netwerk van TNT om de transittijden van FedEx Intra-Europe Economy zendingen te optimaliseren.

Manhattan Associates voorspelt top 5 retailtrends voor 2019

Retailers komen steeds meer onder druk te staan om aan de groeiende eisen van consumenten te beantwoorden. Manhattan Associates heeft vijf belangrijke trends geïdentificeerd waarvan zij voorspellen dat ze de retail in 2019 zullen beheersen.

Birst biedt nieuwe inzichten met Smart Analytics

Birst, een Infor-bedrijf actief in Cloud Business Intelligence en Analytics, introduceert zijn Smart Analytics-oplossingen die mogelijk worden gemaakt door het artificial intelligence (AI) platform, Infor Coleman. Birst Smart Analytics bestaat uit een nieuwe reeks AI-functies die machine learning algoritmen gebruikt om zakelijke gebruikers nieuwe intelligente inzichten te bieden.

DPDgroup peilt naar wensen van online shopper

Voor het derde jaar op rij geeft DPDgroup met zijn ‘E-shopper barometer’ inzicht in de huidige trends op het vlak van e-commerce. Verder geeft het rapport informatie over de gewoontes en verwachtingen van de hedendaagse e-shopper, bijvoorbeeld op het vlak van veiligheid van betaling en bescherming van gegevens, of het retourproces.

Manhattan Associates stimuleert betere winkelervaring

Manhattan Associates breidt zijn Customer Engagement aanbod uit met een nieuwe ‘instore’ functionaliteit, die deel uitmaakt van de Manhattan Active Omni-oplossingen. De functionaliteit moet het omnichannel serviceniveau verbeteren door winkelmedewerkers de tools en informatie te geven die ze nodig hebben om klantbetrokkenheid te vergroten.

DHL Express levert pakjes duurzaam in Gent

DHL Express is in Gent begonnen met de distributie van pakjes met een nieuw type cargofiets, de cubicycle. Dit duurzame voertuig, dat sinds medio 2017 ook al in Antwerpen wordt ingezet, is een elektrische cargofiets met vier wielen die uitgerust is met een speciale container.

Gebrek aan digivaardigheid houdt vooruitgang tegen

Nederlandse managers beschouwen minder digivaardige collega’s als een belemmering voor de digitale vooruitgang van de eigen organisatie. Bijna een kwart van de managers geeft aan zich om die reden te ergeren aan een gebrek aan digivaardigheid op de werkvloer.

Cegeka creëert gratis blockchain starterskit voor bedrijven

Technologische dienstverlener Cegeka ondervindt dat bedrijven sterk geïnteresseerd zijn in de mogelijkheden van blockchain, maar dat de drempel vaak nog te hoog ligt om erin te investeren. Daarom stelt Cegeka op zijn website een gratis DIY-blockchain starterskit ter beschikking die de technologie toegankelijker moet maken voor bedrijven.

Driekwart van de Nederlanders wantrouwt leveringsbelofte van retailers

Onderzoek van Manhattan Associates toont aan dat 74,4% van de Nederlanders niet vertrouwt op de leveringsbelofte van retailers rondom de feestdagen. Om teleurstellingen tijdens de feestdagen te voorkomen bestelt meer dan de helft van de Nederlanders (55,6%) daarom zijn decemberaankopen ruim van tevoren.

Infor neemt Alfa-Beta Solutions over

Adviesbureau Alfa-Beta Solutions is een Gold Infor Channel Partner, gespecialiseerd in Infor M3 en BI. Alfa-Beta concentreert zich op de food & beverage-markt in de Benelux en Duitsland en focust met name op de microverticals zuivel, agrofood en klant-en-klare-levensmiddelen.

Nieuwsbrief

Wenst u op de hoogte te blijven van alles wat reilt en zeilt binnen de supply chain wereld? Registreer dan nu GRATIS op de Value Chain nieuwsbrieven.

Registreer NU

Magazines

U wenst zich te abonneren op de Value Chain Management magazines (print en online) en wenst toegang tot alle gepubliceerde content op onze website? Abonneer NU!

Abonneer NU

Supply Chain Innovations

Hét jaarlijkse netwerkevent voor elke supply chain professional!

Lees meer
Cookies accepteren

Wij houden rekening met uw privacy

We gebruiken cookies om uw surfervaring te verbeteren, gepersonaliseerde advertenties of inhoud weer te geven en verkeer te analyseren. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met ons gebruik van cookies.