Digital Business
ERP: veel tinten van verandering
Zeven succesfactoren bij ERP change management
Geen enkele CXO zal ontkennen dat het succes van een grote ERP-transformatie meer vraagt dan een implementatie die binnen budget, scope en timing live gaat. De adoptie van nieuwe technologie en nieuwe manieren van werken door de medewerkers is minstens even bepalend om de verwachte voordelen te realiseren. Enter change management. Tot daar is iedereen het eens. Maar change management, hoe doe je dat in een ERP-project? Is dat niet ‘fluffy people stuff’? Wat werkt en wat werkt niet? Lees vooral verder en ontdek zeven concrete do’s en don’ts.
Recente artikelen
Big data? Start small.
In de loop van de jaren genereert een bedrijf gegevens, veel gegevens. Over gegevens wordt vaak gezegd dat ze de nieuwe olie zijn, iets heel waardevols. En dus willen bedrijven uit hun gegevens waarde halen. Maar hoe beginnen we daaraan? Welke risico’s brengt het met zich mee?
IoT vraagt partnerships
De snelle evolutie van ‘Intelligent Things’ is een van Gartners Top 10 strategische technologietrends voor 2018. Geen wonder dat IoT ook voor technologiedistributeur Tech Data een strategische groeipool vormt. Tijdens een internationale IoT On Wheels Roadshow schetsten Patrick Steenssens en Jochen Bonne, respectievelijk country manager en advanced solutions director bij Tech Data Belux, de strategie en kregen we te zien welke IoT-applicaties Tech Data zoal aanbiedt.
Aandachtspunten bij uitstippelen omnichannelstrategie
Omnichannelretail biedt bedrijven nieuwe opportuniteiten maar brengt tegelijk ook grote uitdagingen met zich mee. Retailers moeten dan ook goed nadenken over de koers die ze op dat vlak willen varen. Daarnaast moeten ook logistieke dienstverleners zich wapenen om aan de nieuwe eisen te voldoen.
Digitalisering om concurrentieel te zijn
Bedrijven zoeken continu naar nieuwe concepten. De digitale mogelijkheden van vandaag bieden daarvoor opportuniteiten die soms verder reiken dan de fantasie. Maar een fantastisch product of dienst kan maar fantastisch zijn wanneer het ook bestaat.
Customer Experience Center prikkelt alle zintuigen
De digitale wereld verandert snel, daar is iedereen het over eens. En dat bedrijven voordeel halen uit digitalisering is ook bewezen. Maar hoe spring je nu op die kar van digitale transformatie? Sinds kort kun je in Brussel in het Customer Experience Center van SAP terecht om inspiratie op te doen en de mogelijkheden van nieuwe technologieën aan den lijve te ondervinden.
Kloof tussen digitale strategieën en digitale performance is groot
Zowat alle beslissingsbevoegden binnen bedrijven vinden dat de digitale performantie essentieel is voor de business performance. Nog eens 99% vindt inzicht in digitale ervaring cruciaal om die succesvol te beheren. Nog eens 98% is het eens met de stelling dat digitaal – waaronder het leveren van digitale diensten en applicaties – essentieel is voor de toekomst van hun bedrijf.
Recente video's
Recente nieuwsberichten
PwC Scale Sustainable Manufacturing Executive Event - 15 December 2022
(Advertorial) Tijdens het event laat PwC je kennismaken met negen snelgroeiende europese startups die hun innovatieve business modellen en oplossingen op het gebied van Sustainable Manufacturing presenteren. Lees meer en registreer hier.
Avercon ontwikkelt machine voor verpakkingen op maat met Siemens’ Digital Twin
Machinebouwer Avercon uit het Oost-Vlaamse Eeklo heeft met behulp van de Digital Twin-technologie van Siemens een nieuwe verpakkingsmachine ontwikkeld voor de e-commercemarkt. De X7 is in staat volautomatisch kartonnen verpakkingen te maken op maat van elk te verzenden product.
ELCEE verbetert communicatie met productiepartners in Azië met Tradecloud One supply chain platform
ELCEE is aanbieder van componenten en assemblages, zoals gietstukken, smeedstukken, glijlagers en laswerk. De ELCEE groep telt 300 medewerkers op 17 locaties wereldwijd, waarvan een derde zich in Azië bevindt. Zo zijn er werkplaatsen voor bewerking en assemblage in onder andere China, Polen, Turkije, Oekraïne en Vietnam.
Dachser en Fraunhofer IML vergroten transparantie in groupagezendingen met digitale tweeling
In samenwerking met Fraunhofer IML heeft logistiek dienstverlener Dachser een innovatie in groupagelogistiek ontwikkeld en in de praktijk gebracht. In de zogenaamde @ILO-terminal wordt volledig automatisch en in real time een compleet digitaal beeld gecreëerd van alle pallets, activa en processen van een overslagloods; een ‘digitale tweeling’.
Arvato neemt Italiaanse logistiek dienstverlener Quickly over
Arvato Supply Chain Solutions heeft in Italië de logistiek dienstverlener Quickly overgenomen. Als onderdeel van de transactie nam Arvato ook de ongeveer 14.000 vierkante meter grote vestiging in Anagni (bij Rome) en alle 102 medewerkers over.
Automatisering van receptieproces winstgevend volgens onderzoek VIL
Bij veel bedrijven is het ontvangen van externen een manueel en tijdsintensief proces. Vrachtwagenchauffeurs, pakjesbezorgers en bezoekers worden persoonlijk ontvangen en/of doorverwezen. De daarmee gepaard gaande fouten en vertragingen leiden tot een overbodige kostenstijging.
Hybride klanten vragen om nieuwe retailstrategie volgens onderzoek van Manhattan Associates
De grens tussen fysieke en online winkels vervaagt steeds meer. Maar liefst 83% van de retailers ziet een duidelijke wisselwerking tussen hun online en hun fysieke winkels: wat niet in de winkel aanwezig is, bestellen consumenten online en omgekeerd.
Veelzijdig Betrouwbaar Rendabel
(Advertorial) Daifuku’s intralogistieke concepten kunnen ook uw logistieke processen optimaliseren. Als wereldleider in zijn domein, begeleidt Daifuku ondernemingen bij het automatiseren van goederenstromen binnen productie en distributie.
Vijf tips ter voorbereiding van Black Friday
(Advertorial) Hoe nShift strategische groei mogelijk maakt door bedrijven te helpen op te schalen en te profiteren van toegenomen seizoensgebonden vraag. Enkele jaren geleden was het nog een shoppingevenement dat beperkt bleef tot Noord-Amerika.
DHL Supply Chain en Monta boosten gezamenlijk internationale groeiambities voor e-commerce
DHL Supply Chain, onderdeel van de Deutsche Post DHL Group, heeft een meerderheidsbelang genomen in het Nederlandse Monta, een dienstverlener op het gebied van e-commerce en e-fulfilment. Met het partnership willen beide bedrijven kleine en middelgrote webshops op het gebied van e-fulfilment en online verkoop ondersteunen.