Digital Business
ERP: veel tinten van verandering
Zeven succesfactoren bij ERP change management
Geen enkele CXO zal ontkennen dat het succes van een grote ERP-transformatie meer vraagt dan een implementatie die binnen budget, scope en timing live gaat. De adoptie van nieuwe technologie en nieuwe manieren van werken door de medewerkers is minstens even bepalend om de verwachte voordelen te realiseren. Enter change management. Tot daar is iedereen het eens. Maar change management, hoe doe je dat in een ERP-project? Is dat niet ‘fluffy people stuff’? Wat werkt en wat werkt niet? Lees vooral verder en ontdek zeven concrete do’s en don’ts.
Recente artikelen
Bedrijven zoeken concrete toepassingen voor Industry 4.0
Industry 4.0, Industrial IoT en 5G zijn nieuwe ontwikkelingen die allemaal met elkaar in verbinding staan. De verwachting is dat een golf nieuwe toepassingen op basis van die technologieën de supply chain de komende jaren sterk zal veranderen.
Eerst het businessmodel, dan de technologiekeuze
De technologische ontwikkelingen in de supply chain volgen elkaar razendsnel op. Volgens professor Paul Grefen van de Technische Universiteit Eindhoven blijft het potentieel ervan echter vaak onderbenut. “Veel organisaties wenden artificiële intelligentie, IoT of cloud logistics enkel aan voor om bestaande samenwerkingsvormen te verbeteren, terwijl disruptieve tools net uitnodigen om op een andere manier naar de supply chain te kijken”, luidt het.
Digitalisering, het antwoord op stijgende klantverwachtingen
De wereld van handel- en productiebedrijven verandert snel. De verwachtingen van de markt zijn de laatste jaren, maanden en zelfs weken sterk geëvolueerd. Als ondernemer wordt u verplicht om zich steeds aan te passen. Digitalisering speelt hierin een cruciale rol.
Hoe kan u dropshipping voor e-commerce optimaliseren?
Het is duidelijk dat bedrijven vandaag niet langer gefocust zijn op hun fysieke winkels. E-commerce stootte brick-and-mortar winkels duidelijk van de troon. In het huidige klimaat van wereldwijde economische crisis wordt deze verschuiving steeds duidelijker zichtbaar.
beMatrix bouwt op Microsoft Dynamics NAV: van sales over productie naar boekhouding
beMatrix is een producent van modulaire oplossingen voor standenbouw, events en displays. Het bedrijf biedt het volledig assortiment aan voor de modulaire standenbouwer. Dus niet enkel aluminium structuren maar ook panelen, textiel, velcro, meubels, vloersysteem, verlichting, legbanken, flatscreenbeugels, enz.
Gamificatie van het warehouse
Met een combinatie van verstoringen, zoals pandemieën en grillige arbeidsmarkten, met verandererende verwachtingen over de snelheid en het volume van fulfilment, moeten organisaties hun personeel beter begrijpen en betrokken houden om zich te onderscheiden en uit te munten.
Recente video's
Recente nieuwsberichten
PwC Scale Sustainable Manufacturing Executive Event - 15 December 2022
(Advertorial) Tijdens het event laat PwC je kennismaken met negen snelgroeiende europese startups die hun innovatieve business modellen en oplossingen op het gebied van Sustainable Manufacturing presenteren. Lees meer en registreer hier.
Avercon ontwikkelt machine voor verpakkingen op maat met Siemens’ Digital Twin
Machinebouwer Avercon uit het Oost-Vlaamse Eeklo heeft met behulp van de Digital Twin-technologie van Siemens een nieuwe verpakkingsmachine ontwikkeld voor de e-commercemarkt. De X7 is in staat volautomatisch kartonnen verpakkingen te maken op maat van elk te verzenden product.
ELCEE verbetert communicatie met productiepartners in Azië met Tradecloud One supply chain platform
ELCEE is aanbieder van componenten en assemblages, zoals gietstukken, smeedstukken, glijlagers en laswerk. De ELCEE groep telt 300 medewerkers op 17 locaties wereldwijd, waarvan een derde zich in Azië bevindt. Zo zijn er werkplaatsen voor bewerking en assemblage in onder andere China, Polen, Turkije, Oekraïne en Vietnam.
Dachser en Fraunhofer IML vergroten transparantie in groupagezendingen met digitale tweeling
In samenwerking met Fraunhofer IML heeft logistiek dienstverlener Dachser een innovatie in groupagelogistiek ontwikkeld en in de praktijk gebracht. In de zogenaamde @ILO-terminal wordt volledig automatisch en in real time een compleet digitaal beeld gecreëerd van alle pallets, activa en processen van een overslagloods; een ‘digitale tweeling’.
Arvato neemt Italiaanse logistiek dienstverlener Quickly over
Arvato Supply Chain Solutions heeft in Italië de logistiek dienstverlener Quickly overgenomen. Als onderdeel van de transactie nam Arvato ook de ongeveer 14.000 vierkante meter grote vestiging in Anagni (bij Rome) en alle 102 medewerkers over.
Automatisering van receptieproces winstgevend volgens onderzoek VIL
Bij veel bedrijven is het ontvangen van externen een manueel en tijdsintensief proces. Vrachtwagenchauffeurs, pakjesbezorgers en bezoekers worden persoonlijk ontvangen en/of doorverwezen. De daarmee gepaard gaande fouten en vertragingen leiden tot een overbodige kostenstijging.
Hybride klanten vragen om nieuwe retailstrategie volgens onderzoek van Manhattan Associates
De grens tussen fysieke en online winkels vervaagt steeds meer. Maar liefst 83% van de retailers ziet een duidelijke wisselwerking tussen hun online en hun fysieke winkels: wat niet in de winkel aanwezig is, bestellen consumenten online en omgekeerd.
Veelzijdig Betrouwbaar Rendabel
(Advertorial) Daifuku’s intralogistieke concepten kunnen ook uw logistieke processen optimaliseren. Als wereldleider in zijn domein, begeleidt Daifuku ondernemingen bij het automatiseren van goederenstromen binnen productie en distributie.
Vijf tips ter voorbereiding van Black Friday
(Advertorial) Hoe nShift strategische groei mogelijk maakt door bedrijven te helpen op te schalen en te profiteren van toegenomen seizoensgebonden vraag. Enkele jaren geleden was het nog een shoppingevenement dat beperkt bleef tot Noord-Amerika.
DHL Supply Chain en Monta boosten gezamenlijk internationale groeiambities voor e-commerce
DHL Supply Chain, onderdeel van de Deutsche Post DHL Group, heeft een meerderheidsbelang genomen in het Nederlandse Monta, een dienstverlener op het gebied van e-commerce en e-fulfilment. Met het partnership willen beide bedrijven kleine en middelgrote webshops op het gebied van e-fulfilment en online verkoop ondersteunen.