Digital Business

ERP: veel tinten van verandering

Zeven succesfactoren bij ERP change management

Geen enkele CXO zal ontkennen dat het succes van een grote ERP-transformatie meer vraagt dan een implementatie die binnen budget, scope en timing live gaat. De adoptie van nieuwe technologie en nieuwe manieren van werken door de medewerkers is minstens even bepalend om de verwachte voordelen te realiseren. Enter change management. Tot daar is iedereen het eens. Maar change management, hoe doe je dat in een ERP-project? Is dat niet ‘fluffy people stuff’? Wat werkt en wat werkt niet? Lees vooral verder en ontdek zeven concrete do’s en don’ts.

Recente artikelen

Duurzaamheid in e-commerce

Als het op het verduurzamen van e-commerce aankomt, gaat de meeste aandacht van de Belgische webshops en hun klanten vandaag naar verpakking en retouren. Duurzame oplossingen voor transport en logistiek zijn nog te weinig gekend of in volle ontwikkeling.

Digitale tweelingen als basis voor betere beslissingen

In de context van Industrie 4.0 duiken steeds vaker digitale tweelingen op. De hamvraag is in welke mate die ook voor onze organisatie interessant zijn. Expert ter zake is professor Frank T. Piller, co-directeur aan het Institute for Technology & Innovation Management (TIM) en professor of management aan de RWTH Aachen University.

Belgische industrie zet zwaar in op gedigitaliseerde productie

Meer dan zes op de tien Belgische producenten zijn van plan in de komende vijf jaar minstens vijf innovatieve tools, zoals digital twins of augmented reality, in te zetten. Verder verwachten zes op de tien bedrijven in ons land dat minstens tachtig procent van hun productieproces over tien jaar geautomatiseerd zal zijn.

Bol geeft retouren tweede leven in nieuw dedicated centrum

In 2021 nam bol.com haar nieuwe retouren centrum in Waalwijk in gebruik. Processen zijn deels gemechaniseerd en vergaand geoptimaliseerd. Voor de inrichting van het bol.com retouren centrum, kort BRC, schakelde het online platform de expertise in van Groenewout.

E-commerce doet retourlogistiek boomen

Sinds de coronacrisis is e-commerce populairder dan ooit. Volgens experts is er geen weg terug en zal de online verkoop alleen maar toenemen. Dat zal automatisch leiden tot een verdere explosie aan retourzendingen. Daarom is er nood aan een strategisch beleid dat de werkelijke kosten van retourneren in beeld brengt én oplossingen biedt om met de toename om te gaan.

Automatiseren om te concurreren

In een extreem competitieve omgeving als de distributiesector is het meer dan ooit een noodzaak om je te differentiëren. Maar hoe doe je dat vandaag? Door je business verder te automatiseren, bijvoorbeeld, zodat je sneller kunt schakelen dan je concurrenten.

Recente video's

Recente nieuwsberichten

Van Hessen implementeert Cloud BI en Analytics Services van Inergy

De Nederlandse onderneming Van Hessen is wereldwijd actief in het oogsten, verwerken en distribueren van natuurdarmen, vleesproducten en farmaceutische producten. Voor zijn activiteiten op het vlak van business intelligence (BI) en analytics heeft het bedrijf een samenwerkingsakkoord getekend met Inergy.

Belgen vinden prijs en bestelgemak het belangrijkst bij e-shoppen

Ruim driekwart van de Belgen vindt de verkoopprijs en de eenvoud waarmee online kan worden besteld de belangrijkste criteria bij online shoppen. Dat blijkt uit een onderzoek dat verpakkingsbedrijf DS Smith liet uitvoeren door Mintel bij in totaal 5.000 e-shoppers, verdeeld over negen landen.

Koninklijke Zeelandia Groep kiest Infor CloudSuite Food & Beverage

De Koninklijke Zeelandia Groep is een Nederlands familiebedrijf met vestigingen in 31 landen en circa 3.200 medewerkers. Al meer dan 100 jaar ontwikkelt, produceert, verkoopt en distribueert het brood- en banketingrediënten die in meer dan 100 landen worden geleverd.

DSV zet in op e-commerce met overname van S&H

DSV heeft honderd procent van de aandelen verworven van e-fulfilmentbedrijf S&H. Met die overname wil DSV zijn dienstverlening in e-commerce uitbreiden, met name op het vlak van business-to-business en direct-to-consumer multi-channel fulfilment.

Delaware neemt Aztalan over

IT-dienstverlener Delaware heeft een akkoord bereikt voor de overname van het Gentse Aztalan. Al vijf jaar legt Aztalan zich toe op consultancy, de implementatie en de ontwikkeling van business management oplossingen voor kmo’s, in het bijzonder voor professionele dienstverleners.

Getronics voltooit overname van Pomeroy

Getronics heeft Pomeroy overgenomen, een Amerikaanse marktleider op het vlak van digitale transformatie van de werkplek. Deze nieuwe onderneming, met een gezamenlijke omzet van ongeveer 1,3 miljard dollar, wordt zo een leidende wereldspeler op het vlak van Managed Digital Workspace, Applications, Industry Specific Software Solutions, Multi-Cloud Management en Unified Communications.

Mattex kiest Infor CloudSuite voor digitale transformatie

Aanbieder van cloudoplossingen Infor maakt bekend dat de Mattex Group de oplossingen Infor CloudSuite Fashion, Infor CloudSuite HCM en de business intelligence-oplossing Birst heeft gekozen als onderdeel van zijn digitale transformatie. Als die is voltooid, zal het nieuwe cloudplatform Mattex helpen zijn activiteiten op te opschalen voor toekomstige groei.

Avanade België krijgt nieuwe Country Manager

Avanade, IT-consultancybedrijf en dochteronderneming van Accenture en Microsoft, heeft Johann Corlemeijer aangeduid als nieuwe Country Manager van Avanade België. De huidige Head of Sales voor Avanade Nederland startte in 2005 bij Avanade.

Atos en OutSystems sluiten strategisch partnership

OutSystems, leverancier van het Low-Code-platform voor applicatieontwikkeling, heeft een strategische overeenkomst getekend met Atos in België. Laatstgenoemde zal als IT-dienstverlener het Low-Code platform van OutSystems inzetten bij klanten om cloud- en digitale transformatie-initiatieven te versnellen.

DPDgroup blijft CO2-uitstoot reduceren

Ondanks een stijging van het aantal verwerkte pakketten, slaagt DPDgroup erin het actieve CO2-reductieprogramma ook dit jaar te handhaven. Het koeriersbedrijf tekent een daling van de CO2-uitstoot met 1,6% op in vergelijking met 2016 en met 11,2% tegenover 2013.

Nieuwsbrief

Wenst u op de hoogte te blijven van alles wat reilt en zeilt binnen de supply chain wereld? Registreer dan nu GRATIS op de Value Chain nieuwsbrieven.

Registreer NU

Magazines

U wenst zich te abonneren op de Value Chain Management magazines (print en online) en wenst toegang tot alle gepubliceerde content op onze website? Abonneer NU!

Abonneer NU

Supply Chain Innovations

Hét jaarlijkse netwerkevent voor elke supply chain professional!

Lees meer
Cookies accepteren

Wij houden rekening met uw privacy

We gebruiken cookies om uw surfervaring te verbeteren, gepersonaliseerde advertenties of inhoud weer te geven en verkeer te analyseren. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met ons gebruik van cookies.