Digital Business
ERP: veel tinten van verandering
Zeven succesfactoren bij ERP change management
Geen enkele CXO zal ontkennen dat het succes van een grote ERP-transformatie meer vraagt dan een implementatie die binnen budget, scope en timing live gaat. De adoptie van nieuwe technologie en nieuwe manieren van werken door de medewerkers is minstens even bepalend om de verwachte voordelen te realiseren. Enter change management. Tot daar is iedereen het eens. Maar change management, hoe doe je dat in een ERP-project? Is dat niet ‘fluffy people stuff’? Wat werkt en wat werkt niet? Lees vooral verder en ontdek zeven concrete do’s en don’ts.
Recente artikelen
AB Inbev
AB InBev is the largest brewery worldwide, headquartered in Belgium. Known for brewing beer and building beer brands like Budweiser, Corona and Jupiler. In total, they have more than five hundred diverse beer brands in their portfolio. To spread their love for beer even more efficiently, AB InBev partnered up with Sensolus to improve capacity management and subcontractor compliance.
Avanos
Avanos Medical, Inc., a leading medical devices company, started using OMP’s Unison PlanningTM with SAP S/4HANA as of October 2020.
Avery Dennison
Avery Dennison Smartrac has successfully implemented OMP’s Unison Planning™ to streamline its forecasting, demand management, and sales and operations planning across the company’s global supply chain and manufacturing network.
Kraft Heinz
OMP is assisting Kraft Heinz China in implementing its integrated Unison Planning™ solution, to significantly improve inventory management and respond more rapidly to market volatility. OMP was called in to support this digital planning transformation to ensure end-to-end supply chain visibility and streamline planning activities.
AGV’s zetten digitaal sneeuwbaleffect in gang
Een toekomstbestendige fabriek creëren, daar maakt Danone Rotselaar dagelijks werk van. Die inspanningen hebben de site intussen al de titel van ‘Fabriek van de Toekomst’ opgeleverd. In de inboundzone zorgde met name de introductie van AGV’s (autonoom geleide voertuigen) voor een digitale stroomversnelling.
‘Factory of the future’ met honderd jaar ervaring
Sinds enkele maanden mag ZF Wind Power zich een ‘Factory of the future’ noemen. Agoria kende het bedrijf uit Lommel die titel om verschillende redenen toe. Met de productie van tandwielkasten voor windturbines levert ZF Wind Power niet alleen essentiële onderdelen voor een industrie die concreet meewerkt aan de energietransitie, het bedrijf doet dat met een visie die ook zelf op een duurzame toekomst is gericht.
Recente video's
Recente nieuwsberichten
Transics stelt update FMS-functionaliteit voor
Met de recentste update van de TX-Sky-boordcomputer brengt Transics een aantal nieuwe functies voor vlottere loonberekening, polygoon-GeoFencing en verbeterde samenwerking met onderaannemers. Met het nieuwe polygoon-GeoFencing-systeem kunnen dispatchers de activiteiten van chauffeurs in realtime monitoren op specifieke locaties.
Bpost neemt Amerikaanse pakjesdienst Radial over
Met de overname van Radial, met hoofdzetel in Pennsylvania, wil bpost vooral de ontwikkeling van zijn logistieke oplossingen voor e-commerce versnellen en zijn klanten in Europa en Noord-Amerika een grensoverschrijdende dienstverlening aanbieden die moet gelden als voorbeeld voor de sector.
Bol.com haalt retouren bij je thuis op
Een partnership van bol.com met PostNL maakt mogelijk dat de internetretailer voortaan retourzendingen bij de klant thuis kan ophalen. De dienst ‘Local Express’ is aanvankelijk enkel van toepassing op de zogenaamde Select-artikelen van bol.com, ruim 300.000 producten.
IFS groeit in servicemanagement met overname WorkWave
Het Amerikaanse WorkWave LLC is een leverancier van schaalbare Software-as-a-Service-cloudoplossingen voor field service- en last mile delivery-bedrijven en voor de logistieke branche. WorkWave bedient met name kleine en middelgrote servicebedrijven en focust in het bijzonder op bedrijven actief in ongediertebestrijding, tuinen en beplanting, schoonmaak, verwarming, installatie en koeling, loodgieterswerk, elektrische installaties en transport.
Nieuws van op Oracle OpenWorld 2017
Tijdens Oracle OpenWorld 2017 in San Francisco presenteerde Thomas Kurian, Oracle’s president Product Development, nieuwe diensten en verbeteringen op het Oracle Cloud Platform. Zo biedt Oracle naar eigen zeggen als enige een compleet cloudportfolio op het vlak van IaaS (Infrastructure-as-a-Service), PaaS (Platform-as-a-Service), SaaS (Software-as-a-Service) en DaaS (Data-as-a-Service).
Broekman Logistics live met Yellowstar webportal gekoppeld aan BluJay WMS
Broekman Logistics is live gegaan met de webportal van Yellowstar Solutions. Die portal is op verzoek van Broekman Logistics gekoppeld aan diens warehouse management systeem, een WMS van BluJay (voorheen Kewill). De webportal verschaft zowel Broekman als zijn klanten real-time voorraadinformatie, wat het keteninzicht vergroot.
Onderzoek Progress duidt op sterke opmars van SaaS, databeveiliging, open analytics en datastandaarden
Progress heeft de resultaten bekendgemaakt van zijn 2017 Data Connectivity Outlook-onderzoek. Voor dat onderzoek peilde Progress bij 1200 informatici binnen diverse rollen en variërende industrieën wereldwijd naar hun kijk op adoptietrends, prioriteiten en uitdagingen op het gebied van big data en analytics.
Transporeon Group wil team in Frankrijk met 40% uitbreiden
Voor eind 2017 wil Transporeon Frankrijk vijf nieuwe medewerkers aanwerven in commerciële en administratieve functies. Dat betekent een groei van 40% voor het personeelsbestand. Tegelijk verhuist de groep, actief in intelligente logistiek, zijn Franse kantoren naar La Défense, ten noordwesten van Parijs.
SAP lanceert digitaal innovatieplatform Leonardo
De naam Leonardo bestond al en bevatte toen een resem van Internet of Things (IoT)-toepassingen die via een gemeenschappelijke interface met de SAP-systemen konden worden verbonden. Nu heeft SAP beslist nog veel meer onder de noemer Leonardo te stoppen.
Jumbo richt Tech Campus op voor leidersrol in e-commerce
De Nederlandse supermarktketen Jumbo zag zijn omzetcijfers voor online verkoop het afgelopen jaar verdubbelen en koestert op e-commercevlak grote ambities. Zo wil Jumbo over vijf jaar marktleider Albert Heijn op het terrein van online boodschappen van de troon stoten.