3rd Party logistics
Weg van geografische clustering
Aveve zoekt balans tussen optimale operaties en wensen van de klant
De meesten onder ons zullen Aveve, onderdeel van Arvesta, kennen van zijn agrarische groothandels en winkels. Om de producten naar zijn tweehonderd winkels te verdelen, vertrouwt het bedrijf van oudsher op geografische clustering, maar met de gestage groei van de organisatie werkte die manier van distribueren steeds minder goed. Daarom zette Arvesta samen met Groenewout Consulting een optimaliseringstraject in. Tekst en uitleg bij dit project kregen we van Evert Armirotto, transport coördinator bij Arvesta Retail.
Recente artikelen
White Paper e-fullfilment
Ongetwijfeld is e-commerce een van de meest stresserende trends voor onze supply chains. Toch kunnen we er maar beter aan wennen, want steeds minder bedrijven kunnen rond e-commerce heen. In b2c-markten is een uitgekiende e-commerce- of omnichannelstrategie stilaan een sine qua non geworden om de consument te leveren waar, hoe en wanneer hij dat wil.
“Als logistiek je omzet drijft”
De transportsector is een bikkelharde business. Willen we het verschil maken, dan kunnen we maar beter zo efficiënt mogelijk werken. Dat is meteen ook de insteek van NaviTrans. Met dit pakket halen logistieke dienstverleners een oplossing in huis die erop afgestemd is transport- en warehousingactiviteiten binnen hun sector te beheren.
Transport op maat van online meubelshop
Net als veel online winkels startte ook Emob bescheiden, met de focus op kindermeubelen. Negen jaar later biedt de internetshop – met Beveren-Leie als uitvalsbasis – een allround meubelassortiment en artikelen om zowel je interieur als je tuin op te fleuren.
Groepsaankopen voor transporteurs
Het Antwerps Transportforum (AT) wordt steeds ambitieuzer in zijn strategie om dankzij groepsaankopen reële kostenreducties naar zijn leden te brengen. Het initiatief is klein begonnen met eenvoudige producten en diensten, maar weldra zullen transporteurs uit de Antwerpse regio bij een drietal leveranciers diesel aan een dagprijs kunnen kopen via de website van het platform.
Geen modal shift, maar een mental shift
Toen Jan Goderis en Jan D’Haeyer in 2003 Shipit oprichtten, wilden ze de kaarten van de transportwereld grondig herschudden. Ze introduceerden innovatieve, multimodale vervoersconcepten in de logistieke wereld. Veertien jaar later is het bedrijf actief in de traditionele binnenvaart, het palletvervoer langs binnenwateren en de containerbinnenvaart, ontwikkelde het terminalactiviteiten en baat het een multimodaal platform aan het Deurganckdok uit.
Geen vliegende start
De kans dat in ons land binnenkort pakjes per drone worden geleverd of een drone voorraden in je magazijn telt, is bijzonder klein. Zo blijkt uit een onderzoeksproject dat het Vlaams Instituut voor de logistiek (VIL) uitvoerde in nauwe samenwerking met de KU Leuven.
Recente video's
Recente nieuwsberichten
Wegvervoer start-up Trucksters opent eerste vestiging in België
De jonge Spaanse wegvervoerder Trucksters heeft zijn eerste Belgische vestiging geopend in Brussel. De Madrileense start-up noemt België een belangrijke regio met veel bedrijven die kunnen profiteren van zijn express-wegtransportdiensten. Als directeur van de nieuwe vestiging is Grégory Truijens aangesteld.
H.Essers neemt bouwtransportactiviteiten Alders Bulk Logistics over
Met zijn segment Infra biedt H.Essers al jaren logistieke oplossingen voor de bouwsector. De logistiek dienstverlener verstevigt nu zijn positie in het marktsegment door de bouwtransportactiviteiten van Alders Bulk Logistics – tot voor kort Alders Transport – over te nemen.
UPS Healthcare breidt wereldwijd netwerk voor koudeketenlogistiek uit
Marken, de logistieke divisie voor klinische testen van UPS Healthcare, heeft zijn wereldwijde netwerk uitgebreid om tegemoet te komen aan de toegenomen vraag naar diensten voor de toeleveringsketen van klinische geneesmiddelen, vooral voor klinische cel- en gentesten.
Supply Chain Innovations 2021
Bekijk het volledige programma Op 7 oktober organiseert Value Chain HET event voor de supply chain managers: Supply Chain Innovations 2021. Met 60 partners die hun innovaties tonen op het netwerkplatform en 40 uiteenzettingen over diverse aspecten van het supply chain management, is dit het belangrijkste event van het jaar.
Renault Trucks breidt gamma elektrische vrachtwagens voor stadsdistributie uit
Renault Trucks, onderdeel van de Volvo Group, breidt zijn volledig elektrische range verder uit om tegemoet te kunnen komen aan de uiteenlopende wensen van de stadsdistributie. De fabrikant start met de serieproductie van een 19-tons Renault Trucks D Wide Z.E.
Lucardi krijgt meer grip op supply chain met Yellowstar
Met ongeveer 125 eigen winkels en een webshop is Lucardi een van de grootste juweliersketens van Nederland. Kenmerkend voor de winkels zijn het open winkelfront en de presentatie in glazen vitrines, waar klanten uit het aanbod aan sieraden en horloges kunnen kiezen.
PAC2000A Conad verhoogt transport visibility met Tesisquare en Shippeo
Tesisquare, een technologiepartner die zich toelegt op het ontwerp en de implementatie van collaboratieve digitale ecosystemen, en Shippeo, gespecialiseerd in realtime transport visibility, zijn door PAC2000A Conad geselecteerd als projectpartners om de realtime transport visibility te verbeteren.
Manuport Logistics neemt het Turkse Mira Transport over
Manuport Logistics (MPL) heeft de acquisitie aangekondigd van Mira Transport Services. Mira is een expediteur met kantoren in Turkije (Istanbul (hoofdkantoor), Gemlik, Mersin en Izmir) en de VS (New York). Het bedrijf, dat in 2000 door de Roxcel Group werd opgericht, heeft meer dan 100 medewerkers en beschikt over een eigen magazijn van 15.000m² in Istanbul.
Agrifirm kiest voor binnenvaart
Binnen de Royal Agrifirm Group zet Nuscience Belgium een volgende belangrijke stap richting duurzaam transport. De nieuwe exportfabriek voor concentraten in Grobbendonk zal een groot deel van zijn export in containers via de vlakbij gelegen DLCT-terminal per binnenschip naar de Antwerpse haven vervoeren.
VIL test met succes intern transport op waterstof
Waterstof is geen verre droom meer. Dat is de conclusie van VIL, dat met het project Hydrolog gedurende zes weken een waterstof aangedreven terminaltractor en een vorkheftruck testte op twee terminals in de Antwerpse haven. De demonstraties tonen aan dat waterstof als zero-emissie brandstof op een veilige en performante wijze kan worden ingezet voor de aandrijving van zwaar logistiek equipment.