3rd Party logistics
Weg van geografische clustering
Aveve zoekt balans tussen optimale operaties en wensen van de klant
De meesten onder ons zullen Aveve, onderdeel van Arvesta, kennen van zijn agrarische groothandels en winkels. Om de producten naar zijn tweehonderd winkels te verdelen, vertrouwt het bedrijf van oudsher op geografische clustering, maar met de gestage groei van de organisatie werkte die manier van distribueren steeds minder goed. Daarom zette Arvesta samen met Groenewout Consulting een optimaliseringstraject in. Tekst en uitleg bij dit project kregen we van Evert Armirotto, transport coördinator bij Arvesta Retail.
Recente artikelen
Samenwerking in de haven
Uit een enquête van de Universiteit Antwerpen en VIL blijkt dat alle partijen die actief zijn in de havens zich zeer goed bewust zijn van de snelle evoluties in hun sector. Ze verwachten dan ook dat die havens mee evolueren. Maar wie daarbij de leidende rol op zich moet nemen, is minder duidelijk.
Bedrijfsbrede oplossing
Een van de oudste Belgische softwarebedrijven heeft een volledig geïntegreerde oplossing voor alle bedrijven die zich met logistiek bezighouden. Die jarenlange ervaring brengt vertrouwen met zich mee, maar tegelijk zorgt Organi ervoor dat het ook de nieuwste technologische vernieuwingen kan aanbieden: mobile en weboplossingen en cloud.
Controleer je transportbudget
Als verlader is het niet altijd makkelijk inzicht te verwerven in het kluwen van gegevens en prijzen die transporteurs hanteren. Om dat kluwen te ontwarren, werd PhiRater in het leven geroepen. De tool moet verladers helpen autonoom keuzes te maken op het vlak van transporteurs, modi en andere parameters.
Warehousemanagement met spreadsheets?
Het aantal Excel-gebruikers wereldwijd wordt geschat op 400 miljoen. Zo lang dit voor privégebruik is of voor een persoonlijk overzicht van kleine bedrijfsgegevens, is daar niets mis mee. Excel is immers een uitstekende tool voor het opmaken van eenvoudige plannen en scenario's.
Transport in eigen regie
Zeker grotere verladers kiezen er soms voor om zelf de touwtjes van hun transportstromen in handen te houden. Met zijn Logistics Management System L2 wil Informore hen toelaten om dat meteen ook op een efficiëntie manier te doen. Op welke vlakken deze oplossing precies zijn meerwaarde biedt, horen we van Maurits Jongens, manager operations bij Informore.
Transport in betere banen
Met liefst 38 jaar ervaring kan PTV Group bogen op een zeer ruime expertise. Intussen heeft de organisatie zich helemaal genesteld in de markt van mobiliteit en transport. Ludo Hendrix, directeur van de PTV België, vertelt wat we in het bijzonder van de logistieke oplossingen kunnen verwachten.
Recente video's
Recente nieuwsberichten
Webfleet lanceert compacte Driver Terminal PRO M voor navigatie en workflow management
Webfleet, de oplossing voor wagenparkbeheer van Bridgestone, lanceert zijn nieuwe compacte PRO Driver Terminal: de PRO M. De robuuste terminal voor professionele wagenparken is uitgerust met geavanceerde technologieën die bestuurders en wagenparkbeheerders moeten helpen de efficiëntie en productiviteit van hun werk te verhogen.
Vijf tips ter voorbereiding van Black Friday
(Advertorial) Hoe nShift strategische groei mogelijk maakt door bedrijven te helpen op te schalen en te profiteren van toegenomen seizoensgebonden vraag. Enkele jaren geleden was het nog een shoppingevenement dat beperkt bleef tot Noord-Amerika.
Nieuw HR-beleid nodig om tekort aan chauffeurs te beëindigen
Met het project Chauffeur 4.0 onderzochten VIL en UHasselt hoe de transportsector het nijpende tekort aan vrachtwagenchauffeurs een halt kan toeroepen. De resultaten tonen aan dat de sector nood heeft aan een nieuw personeelsbeleid, met de nadruk op het welzijn van de chauffeur.
DHL Supply Chain en Monta boosten gezamenlijk internationale groeiambities voor e-commerce
DHL Supply Chain, onderdeel van de Deutsche Post DHL Group, heeft een meerderheidsbelang genomen in het Nederlandse Monta, een dienstverlener op het gebied van e-commerce en e-fulfilment. Met het partnership willen beide bedrijven kleine en middelgrote webshops op het gebied van e-fulfilment en online verkoop ondersteunen.
Management buy-out bij BD Media en BD Logistics
BD Media en BD Logistics hebben een nieuwe eigenaar; het managementteam wordt meerderheidsaandeelhouder. Daarnaast stapt NPM Capital uit de groep en komt het team van SPX als nieuwe privé-investeerder aan boord. BD Media en BD Logistics worden voortaan gebundeld onder de Belgian Distribution Group, kortweg BD Group.
Webfleet brengt nieuwe modulaire oplossingen voor digitalisering in de transportsector
Webfleet, aanbieder van telematica voor vrachtwagens, kondigt een reeks nieuwe modulaire oplossingen aan die transportbedrijven moeten helpen bij het nemen van geïnformeerde, datagedreven beslissingen om brandstofkosten te besparen, de productiviteit te verbeteren en veiliger te zijn op de weg.
Volvo Trucks begint met serieproductie zware elektrische trucks
Volvo Trucks start met de serieproductie van de elektrische versies van zijn belangrijkste modellen: Volvo FH, Volvo FM en Volvo FMX. Deze trucks kunnen een totaalgewicht van 44 ton (GCW – gross combination weight) aan en de drie modellen vertegenwoordigen ongeveer twee derde van de verkoop.
Qargo TMS haalt investering van 6 miljoen euro binnen voor verdere ontplooiing
Qargo TMS, ontwikkelaar van het gelijknamige transportmanagementsysteem, heeft een kapitaalronde van 6 miljoen euro afgerond. Die investering moet de start-up helpen internationaal uit te breiden, het sales en customer experience team te vergroten en verder in te zetten op automatisering ondersteund door AI.
Brochure: consider your route-to-market approach
(Advertorial) Doing business in complex markets? Worried about cultural distance, being compliant with local regulations, importing| or exporting your goods without having your own legal entity or depending on a distributor? Benefit from Trade Facilitation services done by Ahlers and our deep expertise.
nShift – the global leader in delivery management
(Video) Why nShift? We enable our customers to deliver a better customer experience, improve customer satisfaction, provide a full range of delivery options, create new revenue opportunities, and develop sustainable delivery options. This empowers them to achieve scalable and strategic growth.