3rd Party logistics
Weg van geografische clustering
Aveve zoekt balans tussen optimale operaties en wensen van de klant
De meesten onder ons zullen Aveve, onderdeel van Arvesta, kennen van zijn agrarische groothandels en winkels. Om de producten naar zijn tweehonderd winkels te verdelen, vertrouwt het bedrijf van oudsher op geografische clustering, maar met de gestage groei van de organisatie werkte die manier van distribueren steeds minder goed. Daarom zette Arvesta samen met Groenewout Consulting een optimaliseringstraject in. Tekst en uitleg bij dit project kregen we van Evert Armirotto, transport coördinator bij Arvesta Retail.
Recente artikelen
Aviko bespaart 889 ton CO2 met palletpooling
Uw business laten groeien betekent ook het efficiënter en duurzamer maken van verschillende processen. Een overschakeling van white wood naar palletpooling biedt bijvoorbeeld vele voordelen voor u en uw business. Soms kan dat namelijk veel tijd, moeite en geld kosten.
HANNOVER MESSE toont de positieve effecten van de industriële transformatie
Welke effecten hebben digitalisatie, individualisatie en klimaatbescherming op de huidige industrie? Het antwoord op deze vraag biedt HANNOVER MESSE. Haar begeleidend thema “Industrial Transformation” presenteert niet alleen de gevolgen maar ook de voordelen die gepaard gaan met de industriële transformatie.
Van Moer Logistics
Van Moer Logistics heeft een groeitraject waar veel bedrijven jaloers op zijn. Het bedrijf evolueerde op enkele jaren van een bescheiden KMO naar een bedrijf met 1200 medewerkers in 23 locaties. Meer dan 100 van die medewerkers werken met Dynamics NAV.
Innovatieve productie locatie voor Euroma
Na bijna 70 jaar verhuist Euroma terug naar daar waar het begon: Zwolle. Deze succesvolle kruidenleverancier ontwikkelt al meer dan 100 jaar producten gemaakt met specerijen vanuit de hele wereld. Vanwege de alsmaar groeiende productie ging Euroma op zoek naar een nieuwe productielocatie.
Innovatie, duurzaamheid en welzijn
Het succes van Snel Logistic Solutions is niet vanzelf gekomen. Hun groei is het resultaat van een doorgedreven inzet op het vlak van efficiëntie en innovatie, duurzaam ondernemen en het welzijn van de medewerkers. Met 140 trekkers, 270 medewerkers en een omzet van 30 miljoen euro is het een strategie die werkt.
4.500 maaltijden op tijd geleverd
De goederenstroom voor meer dan 60 klinieken, instituten en inrichtingen van het Universitair Medisch Centrum Mainz bestaat onder andere uit regelmatige leveringen en speciale transporten. Om deze processen te optimaliseren werden twee LiftRunner-routetreinen van STILL aangeschaft.
Recente video's
Recente nieuwsberichten
Nutreco sluit aan bij Transporeon-netwerk in streven naar duurzame logistiek
Nutreco is een wereldspeler in dierenvoeding en aquafeed. Het bedrijf is actief in 37 landen wereldwijd en beheert een complex systeem voor transport en logistiek om de dierenvoeding en aquafeed aan zijn klanten te leveren. Dat vormt een substantieel onderdeel van de milieu-impact van het bedrijf.
Werkgevers in transport & logistiek verwachten herstel in aanwervingen
Hoewel de vraag naar arbeidskrachten in de horeca en reissector zorgwekkend blijft, tonen werkgevers in de sector transport en logistiek wel optimisme in hun rekruteringsplannen. Dat blijkt uit de ManpowerGroup Barometer voor de Tewerkstellingsvooruitzichten die op 8 december 2020 is gepubliceerd.
DSV telt magazijnvoorraad met autonome drones
DSV rust momenteel enkele van zijn warehouses uit met autonome drones die de voorraad moeten helpen beheren. Daarvoor werkt de logistiek dienstverlener samen met technologiebedrijf Verity. Beide partners testten de oplossing eerst in het warehouse van DSV in Moerdijk.
WDP bouwt multimodaal dc van 150.000m² in North Sea Port
WDP breidt zijn multimodale locatie in North Sea Port (het WDPort of Ghent) uit met een multitenant distributiecentrum van circa 150.000m². Het dc zal voor lange termijn worden gehuurd door retailers X²O Badkamers, Overstock Home en Overstock Garden.
PostNL Pharma & Care is klaar voor transport coronavaccin
PostNL zegt klaar te zijn om het coronavaccin te vervoeren, zowel naar ziekenhuizen, zorginstellingen als naar particulieren in België. Daartoe investeerde Pharma & Care, het netwerk van PostNL dat geconditioneerd transport van gezondheidsmiddelen verzorgt, in extra overslagcapaciteit.
Leveringen bundelen bespaart duizenden kilometers vrachtwagenverkeer per week in de stad
Een nieuw scriptie-onderzoek aan de hogeschool UCLL (UC Leuven-Limburg) toont aan dat het bundelen van leveringen aan consumenten elke week duizenden kilometers aan vrachtwagenverkeer kan besparen. Dat heeft een grote impact op veiligheid, leefbaarheid en duurzaamheid van stadslogistiek.
Trimble en Simacan gaan samen voor betere last mile-navigatie
Trimble – leverancier van technologie op het vlak van positionering, modellering, connectiviteit en data-analyse – en Simacan – een open en leveranciersonafhankelijk cloudplatform voor digitale samenwerking in transport en logistiek – hebben hun transportoplossingen geïntegreerd.
Swissterminal lanceert nieuwe binnenvaartdienst naar Antwerpen en Rotterdam
De Zwitserse logistiek dienstverlener Swissterminal AG en zijn partner DP World starten vanaf 1 januari 2021 met een regelmatige binnenvaartdienst van Basel-Kleinhüningen en Basel-Birsfelden naar verschillende deepsea-terminals in de havens van Rotterdam en Antwerpen.
Descartes investeert 25 miljoen dollar in overname ShipTrack
Descartes, aanbieder van softwareoplossingen voor de supply chain en logistiek, neemt ShipTrack over, leverancier van final mile-oplossingen voor de e-commercesector. Het Canadese ShipTrack biedt cloudgebaseerd mobiel resource management aan, evenals oplossingen voor het tracken van verzendingen.
Hybride oplossing moet temperatuurgevoelige cargo beschermen
Met de introductie van ‘la Couverture’ komt er een hybride oplossing op de markt die speciaal werd ontwikkeld voor de afhandeling van temperatuurgevoelige luchthavencargo. De oplossing, die het midden houdt tussen een thermische dolly en een thermische hoes, beantwoordt aan de specifieke behoefte om temperatuurgevoelige goederen (+15°C tot +25°C) te beschermen van in het cargomagazijn van de luchthaven tot op de tarmac.