3rd Party logistics
Weg van geografische clustering
Aveve zoekt balans tussen optimale operaties en wensen van de klant
De meesten onder ons zullen Aveve, onderdeel van Arvesta, kennen van zijn agrarische groothandels en winkels. Om de producten naar zijn tweehonderd winkels te verdelen, vertrouwt het bedrijf van oudsher op geografische clustering, maar met de gestage groei van de organisatie werkte die manier van distribueren steeds minder goed. Daarom zette Arvesta samen met Groenewout Consulting een optimaliseringstraject in. Tekst en uitleg bij dit project kregen we van Evert Armirotto, transport coördinator bij Arvesta Retail.
Recente artikelen
Aviko bespaart 889 ton CO2 met palletpooling
Uw business laten groeien betekent ook het efficiënter en duurzamer maken van verschillende processen. Een overschakeling van white wood naar palletpooling biedt bijvoorbeeld vele voordelen voor u en uw business. Soms kan dat namelijk veel tijd, moeite en geld kosten.
HANNOVER MESSE toont de positieve effecten van de industriële transformatie
Welke effecten hebben digitalisatie, individualisatie en klimaatbescherming op de huidige industrie? Het antwoord op deze vraag biedt HANNOVER MESSE. Haar begeleidend thema “Industrial Transformation” presenteert niet alleen de gevolgen maar ook de voordelen die gepaard gaan met de industriële transformatie.
Van Moer Logistics
Van Moer Logistics heeft een groeitraject waar veel bedrijven jaloers op zijn. Het bedrijf evolueerde op enkele jaren van een bescheiden KMO naar een bedrijf met 1200 medewerkers in 23 locaties. Meer dan 100 van die medewerkers werken met Dynamics NAV.
Innovatieve productie locatie voor Euroma
Na bijna 70 jaar verhuist Euroma terug naar daar waar het begon: Zwolle. Deze succesvolle kruidenleverancier ontwikkelt al meer dan 100 jaar producten gemaakt met specerijen vanuit de hele wereld. Vanwege de alsmaar groeiende productie ging Euroma op zoek naar een nieuwe productielocatie.
Innovatie, duurzaamheid en welzijn
Het succes van Snel Logistic Solutions is niet vanzelf gekomen. Hun groei is het resultaat van een doorgedreven inzet op het vlak van efficiëntie en innovatie, duurzaam ondernemen en het welzijn van de medewerkers. Met 140 trekkers, 270 medewerkers en een omzet van 30 miljoen euro is het een strategie die werkt.
4.500 maaltijden op tijd geleverd
De goederenstroom voor meer dan 60 klinieken, instituten en inrichtingen van het Universitair Medisch Centrum Mainz bestaat onder andere uit regelmatige leveringen en speciale transporten. Om deze processen te optimaliseren werden twee LiftRunner-routetreinen van STILL aangeschaft.
Recente video's
Recente nieuwsberichten
Webfleet lanceert compacte Driver Terminal PRO M voor navigatie en workflow management
Webfleet, de oplossing voor wagenparkbeheer van Bridgestone, lanceert zijn nieuwe compacte PRO Driver Terminal: de PRO M. De robuuste terminal voor professionele wagenparken is uitgerust met geavanceerde technologieën die bestuurders en wagenparkbeheerders moeten helpen de efficiëntie en productiviteit van hun werk te verhogen.
Vijf tips ter voorbereiding van Black Friday
(Advertorial) Hoe nShift strategische groei mogelijk maakt door bedrijven te helpen op te schalen en te profiteren van toegenomen seizoensgebonden vraag. Enkele jaren geleden was het nog een shoppingevenement dat beperkt bleef tot Noord-Amerika.
Nieuw HR-beleid nodig om tekort aan chauffeurs te beëindigen
Met het project Chauffeur 4.0 onderzochten VIL en UHasselt hoe de transportsector het nijpende tekort aan vrachtwagenchauffeurs een halt kan toeroepen. De resultaten tonen aan dat de sector nood heeft aan een nieuw personeelsbeleid, met de nadruk op het welzijn van de chauffeur.
DHL Supply Chain en Monta boosten gezamenlijk internationale groeiambities voor e-commerce
DHL Supply Chain, onderdeel van de Deutsche Post DHL Group, heeft een meerderheidsbelang genomen in het Nederlandse Monta, een dienstverlener op het gebied van e-commerce en e-fulfilment. Met het partnership willen beide bedrijven kleine en middelgrote webshops op het gebied van e-fulfilment en online verkoop ondersteunen.
Management buy-out bij BD Media en BD Logistics
BD Media en BD Logistics hebben een nieuwe eigenaar; het managementteam wordt meerderheidsaandeelhouder. Daarnaast stapt NPM Capital uit de groep en komt het team van SPX als nieuwe privé-investeerder aan boord. BD Media en BD Logistics worden voortaan gebundeld onder de Belgian Distribution Group, kortweg BD Group.
Webfleet brengt nieuwe modulaire oplossingen voor digitalisering in de transportsector
Webfleet, aanbieder van telematica voor vrachtwagens, kondigt een reeks nieuwe modulaire oplossingen aan die transportbedrijven moeten helpen bij het nemen van geïnformeerde, datagedreven beslissingen om brandstofkosten te besparen, de productiviteit te verbeteren en veiliger te zijn op de weg.
Volvo Trucks begint met serieproductie zware elektrische trucks
Volvo Trucks start met de serieproductie van de elektrische versies van zijn belangrijkste modellen: Volvo FH, Volvo FM en Volvo FMX. Deze trucks kunnen een totaalgewicht van 44 ton (GCW – gross combination weight) aan en de drie modellen vertegenwoordigen ongeveer twee derde van de verkoop.
Qargo TMS haalt investering van 6 miljoen euro binnen voor verdere ontplooiing
Qargo TMS, ontwikkelaar van het gelijknamige transportmanagementsysteem, heeft een kapitaalronde van 6 miljoen euro afgerond. Die investering moet de start-up helpen internationaal uit te breiden, het sales en customer experience team te vergroten en verder in te zetten op automatisering ondersteund door AI.
Brochure: consider your route-to-market approach
(Advertorial) Doing business in complex markets? Worried about cultural distance, being compliant with local regulations, importing| or exporting your goods without having your own legal entity or depending on a distributor? Benefit from Trade Facilitation services done by Ahlers and our deep expertise.
nShift – the global leader in delivery management
(Video) Why nShift? We enable our customers to deliver a better customer experience, improve customer satisfaction, provide a full range of delivery options, create new revenue opportunities, and develop sustainable delivery options. This empowers them to achieve scalable and strategic growth.