3rd Party logistics
Weg van geografische clustering
Aveve zoekt balans tussen optimale operaties en wensen van de klant
De meesten onder ons zullen Aveve, onderdeel van Arvesta, kennen van zijn agrarische groothandels en winkels. Om de producten naar zijn tweehonderd winkels te verdelen, vertrouwt het bedrijf van oudsher op geografische clustering, maar met de gestage groei van de organisatie werkte die manier van distribueren steeds minder goed. Daarom zette Arvesta samen met Groenewout Consulting een optimaliseringstraject in. Tekst en uitleg bij dit project kregen we van Evert Armirotto, transport coördinator bij Arvesta Retail.
Recente artikelen
Third party logistics providers stappen over op automatisering
Jarenlang leek het voor third party logistics providers onhaalbaar om hun logistieke operaties – al dan niet gedeeltelijk – te automatiseren. Als gevolg van onder andere de alsmaar korter wordende contracten en de krappe marges stond een investering in automatisering gelijk aan zelfmoord.
Onvoorziene piekperiodes? Drie tips om voorbereid te zijn
Seizoenspieken staan ongetwijfeld altijd al op de agenda van detailhandel en distributiecentra voor levensmiddelen en dranken. Maar wat kunnen magazijnen doen om voorbereid te zijn op de meer onverwachte pieken?
FMS - Communiceer eenvoudig met alle logistieke stakeholders
De wereld verandert steeds sneller, zaken worden voortdurend complexer en de vraag naar realtime-informatie blijft groeien. Dat maakt van groeien in de expeditiewereld een echte uitdaging. Het is onze missie bij Navitrans u te helpen uw uitdagingen te overwinnen.
TMS - Orders ingeven in een handomdraai
Er is steeds meer concurrentie, de marges staan onder druk, en het aantal trouwe klanten daalt. Overleven in de transportsector is verre van eenvoudig. Onze missie bij Navitrans is u te helpen uw uitdagingen te overwinnen. Navitrans Transport is een transport management software (TMS), ontwikkeld op maat van de sector en speciaal ontworpen voor logistieke dienstverleners die klaar willen zijn voor de toekomst van morgen.
De positieve druk van duurzame prikkels
Veel e-commercebedrijven gaan ervan uit dat klanten hun bestelling zo snel mogelijk willen krijgen. Toch blijkt dat velen best bereid zijn om toegevingen te doen in ruil voor een korting. Met de groeiende aandacht voor duurzaamheid, kunnen we ons afvragen of de klant laten kiezen voor een ‘groen’ tijdsslot een vergelijkbaar effect heeft.
E-fulfilment: decentraal wordt steeds meer de norm
Eind vorig jaar werd de wereld van de e-commerce opgeschrikt door ronduit alarmerend nieuws van online modegigant Zalando. Te veel klanten zouden gebruikmaken van de gratis retourdienst van de populaire e-tailer. Daardoor boekte Zalando voor het eerst in drie jaar een operationeel verlies.
Recente video's
Recente nieuwsberichten
Tailormade Logistics en Van Hove & Co gaan samenwerken
De Gentse transport- en logistiek dienstverleners Tailormade Logistics (TML) en Van Hove & Co hebben bekendgemaakt dat ze gaan samenwerken.
Lekkerland verhoogt capaciteit met volautomatische dozensluiters van Endoline
Lekkerland is gespecialiseerd in ‘on-the-go’ consumptie en profileert zich als full-service dienstverlener voor zijn klanten. De onderneming biedt retailoplossingen, logistieke diensten op maat en een breed en relevant assortiment in vier Europese landen.
Cabka lanceert duurzame en ergonomische orderpicking-pallet Retail E5.3
Cabka, gespecialiseerd in herbruikbare transportverpakkingen uit gerecycled plastic, heeft een nieuwe, nestbare orderpicking-pallet ontwikkeld. Met de Retail E5.3 pallet wil Cabka tegemoet komen aan gebruikers in de logistiek die naar een lagere CO2-uitstoot streven en invulling willen geven aan de vereisten van de kringloopeconomie.
Online retailer Wehkamp gaat retourkosten invoeren
De Nederlandse webwinkel Wehkamp is van plan op korte termijn retourkosten aan te rekenen voor pakketten die naar het magazijn in Zwolle worden teruggestuurd. De retourafdeling van Wehkamp ontvangt dagelijks 50.000 retourartikelen van klanten, liet CEO Graham Harris aan verschillende Nederlandse media weten.
Flexport breidt activiteiten uit naar België
Het platform voor wereldwijde logistiek Flexport breidt zijn activiteiten uit naar België. In februari 2022 haalde de digitale expediteur, met zijn Europese hoofdkantoor in Amsterdam, 935 miljoen dollar op in een Series E-investeringsronde om verdere productontwikkeling en groei in Europa te realiseren.
Jürgen Albersmann wordt CEO van Contargo
Vanaf maart 2023 wordt Jürgen Albersmann de nieuwe CEO van logistieke containervervoerder Contargo. Samen met de drie directieleden Marcel Hulsker, Thomas Löffler en Uwe Storch zal hij de Contargo Groep leiden. Jürgen Albersmann is bijna tien jaar werkzaam als managing director bij Contargo.
Action gaat voor duurzaam met e-trucks en zonnepanelen op trailers
In het kader van de verduurzaming van transport nam non-food discountretailer Action al meerdere initiatieven. Om het transport naar de winkels duurzamer te maken, zette Action eerder deze maand een eerste stap in de elektrificatie van zijn winkellogistiek.
Jacques Remy & Fils optimaliseert levering verse producten met Descartes
Jacques Remy & Fils, leverancier van verse groenten en fruit in België, Luxemburg en Noord-Frankrijk, heeft zijn transportmanagementsysteem volledig herzien om zijn kosten te verlagen en de opvolging van zijn leveringen te optimaliseren. Het bedrijf uit Marcinelle nam daarvoor Descartes Systems Group in de arm.
Tailormade Logistics huurt 22.000m² groot DC van Montea in Tongeren
Vastgoedgroep Montea verwelkomt met Tailormade Logistics een tweede huurder op zijn site in Tongeren. Het betreffende distributiecentrum van 22.000m² werd het afgelopen jaar ontwikkeld en maakt deel uit van een structurele langetermijnsamenwerking tussen Montea en bouwbedrijf Cordeel.
Studie BCI toont haalbaarheid van groenere end-to-end supply chains aan
De integratie van CO2-reductiedoelstellingen is in veel supply chains een realistisch doel, zonder dat het enorme kostenstijgingen of verlaging van de klantenserviceniveaus veroorzaakt. Een volledige end-to-end benadering van én inkomend transport van materialen en componenten én het magazijn zelf én uitgaand transport naar de klanten is nodig om de beste resultaten te behalen.