3rd Party logistics
Weg van geografische clustering
Aveve zoekt balans tussen optimale operaties en wensen van de klant
De meesten onder ons zullen Aveve, onderdeel van Arvesta, kennen van zijn agrarische groothandels en winkels. Om de producten naar zijn tweehonderd winkels te verdelen, vertrouwt het bedrijf van oudsher op geografische clustering, maar met de gestage groei van de organisatie werkte die manier van distribueren steeds minder goed. Daarom zette Arvesta samen met Groenewout Consulting een optimaliseringstraject in. Tekst en uitleg bij dit project kregen we van Evert Armirotto, transport coördinator bij Arvesta Retail.
Recente artikelen
ID Logistics optimaliseert de inventarisatie met Full Pallet Inventory-oplossing van Zetes
ID Logistics, een Europees marktleider in contractlogistiek, zet een nieuwe stap in de digitalisering van zijn magazijnen met Full Pallet Inventory, een door Zetes ontwikkelde technologie. Dit systeem, onderdeel van ZetesMedea Logistics Execution, gebruikt vision-technologie om voorraden op pallets snel te inventariseren.
Swinkels Family Brewers
Dankzij drie eeuwen vakmanschap en een gezonde ondernemersgeest is Swinkels Family Brewers, een onafhankelijke familie van brouwers en mouters, gekomen waar het nu staat. De implementatie van een vernieuwde EDI-oplossing vindt Swinkels Family Brewers belangrijk omdat het bedrijf wil blijven ontwikkelen in slimmer en duurzamer ondernemen. Met deze EDI-update is Swinkels Family Brewers klaar voor de toekomst.
Streamliner whitepaper
The supply chain landscape has undergone a profound digital transformation in recent years, yet hidden costs persist in the process starting from the moment goods are ordered until they arrive at the warehouse, affecting the financial performance of organizations.
The missing link in modern supply chain management
Today, if you google for the biggest trends in supply chain, you’ll find‘horizontal collaboration’ to be one of them. But even though we have seen afew interesting pilot projects, they were never scalable.
Meer dan een lockdowngril
De coronacrisis gaf e-commerce wereldwijd een ongeziene boost. Zogenaamde ‘brick and mortar’ winkels hadden het moeilijk om hun activiteiten online te vertalen, terwijl klassieke e-commerce – business-to-consumer (B2C) – volop profiteerde en een recordverkoop liet optekenen. In de slipstream daarvan zagen we de boom van een niche binnen de e-commerce: die van consumer-to-consumer (C2C) e-commerce.
Recente video's
Recente nieuwsberichten
Coolblue start eigen bezorgservice per fiets in Brussel, Zaventem en Vilvoorde
Voortaan brengt Coolblue pakjes met de fiets rond in Brussel, Zaventem en Vilvoorde. Zo is Coolblue het eerste grote e-commercebedrijf in Europa dat ervoor kiest om kleine pakjes zelf met de fiets te leveren. Het e-commercebedrijf deed dit al in Antwerpen en Gent.
Pierre van Diesen nieuwe VP Landtransport bij DB Schenker in Benelux
Pierre van Diesen werd op 1 april 2019 aangesteld als Vice President BU Land Transport BeNeLux. Hij neemt hiermee de verantwoordelijkheden over van John Scherpenborg die binnen DB Schenker de functie Head of Business Development & Revenue Management Land Transport BeNeLux op zich neemt.
Logistyx Technologies centraliseert in Zaandam
Logistyx Technologies, gespecialiseerd in transport managementoplossingen voor pakketten, heeft zijn intrek genomen in een nieuw internationaal hoofdkantoor in het Nederlandse Zaandam. De verhuizing komt er als reactie op de snelle groei van de onderneming, die sinds haar oprichting in mei 2017 haar personeelsbestand zag verdubbelen, o.a.
Katoen Natie investeert fors in Nederland
Katoen Natie maakt 80 miljoen euro vrij om zijn value added logistics aanbod uit te breiden op de Chemelot site in Nederlands Limburg. Sinds 2013 bezit Katoen Natie al een aantal logistieke terminals in de regio. De sites van de logistieke groep in Nuth, Born, Geleen, Elsloo, Tüddern en Maasmechelen stellen momenteel 250 mensen tewerk.
Shippeo breidt supply chain visibility platform uit met Ocean & Parcel Tracking
Aanbieder van oplossingen voor supply chain visibility Shippeo voegt nieuwe Ocean- en Parcel-trackingmogelijkheden toe aan zijn platform. Daarmee kunnen bedrijven elke stap van hun leveringen volgen, vanaf de leverancier tot en met de levering aan de eindklant.
Fusie DSV en Panalpina weldra een feit
De Zwitserse logistieke groep Panalpina is overstag gegaan voor het verhoogde overnamebod van in totaal 4,6 miljard Zwitserse frank (zo’n 4,1 miljard euro) van zijn Deense concurrent DSV. Daarmee komt een einde aan een overnamestrijd van ruim twee maanden tussen beide partijen.
Eerste autonoom varend schip op de Noordzee
Enkele zeemijl voor de kust van het Nederlandse Den Helder zijn voor het eerst proeven gehouden met een autonoom varend schip op de Noordzee. Daartoe werd de SeaZip 3, een schip van SeaZip Offshore Services, uitgerust met intelligente aansturing waarmee aanvaringen moeten worden voorkomen.
Drie jaar Belgische kilometerheffing, geen feest volgens UPTR
Sinds 1 april 2016 kent België drie gewestelijke tolgebieden voor vrachtvervoer van meer dan 3,5 ton. Daarbij moeten alle vrachtwagens met een maximaal toegelaten massa van meer dan 3,5 ton een constant ingeschakelde On Board Unit (OBU) aan boord hebben wanneer ze op de openbare weg rijden.
UPS vervoert medische stalen met onbemande drones
Als nieuwe logistieke dienst gaat UPS medische stalen transporteren met drones. Daarvoor gaat het een samenwerking aan met Matternet, actief in autonome dronetechnologie. Het droneproject gaat van start bij het ziekenhuis WakeMed gelegen op de campus in de stad Raleigh (North Carolina, VS).
Haven van Zeebrugge gewapend voor alle Brexit-scenario’s
Wat de uitkomst van de Brexit-onderhandelingen ook mag zijn, dat die een forse impact zullen hebben op de Haven van Zeebrugge staat buiten kijf. Gedelegeerd bestuurder Joachim Coens benadrukte tijdens Supply Chain Innovations 2019 in Antwerpen dat de haven klaar is om elk scenario op te vangen.