100% support en evolutie zijn het fundament voor een geautomatiseerd magazijn
(Advertorial) Zowel logistiek managers als specialisten in de magazijn automatisering zullen over het volgende wel eens zijn: het opzetten van een compleet nieuw geautomatiseerd warehouse is een fantastische uitdaging. Het proces staat bol van de uitdagingen en na de realisatie is iedereen zo trots als een pauw.
Toch is het minstens zo belangrijk wat er in de jaren na die oplevering wordt gepland en gerealiseerd. Bij Savoye vinden wij evoluerend werken en continu aanpassen cruciaal voor een blijvend performant magazijn. De case van klant Fnac Darty illustreert dit uitgangspunt heel fraai. Zo werkt Savoye al vanaf 2009 samen met deze Europese retailer in culturele en vrijetijdsgoederen, technische producten, huishoudelijke apparaten en diensten. Destijds werd een complete installatie gerealiseerd voor het orderpicken en verpakken van bestellingen, inclusief een dozenopzetter, 44 orderverzamelstations en 10 speciale stations voor bewerkingen. Later volgden onder meer de bouw van tussenverdiepingen, een uitbreiding van 4 werkstations in een beschermde zone en 16 extra orderverzamelstations op één van de tussenverdiepingen. Ook kwam er een nieuw WCS voor een soepelere aansturing van het hele pickproces.
Simpel gesteld, werden in de volgende 15 jaar deelgebieden voortdurend aangepakt om de logistiek steeds een stapje verder te krijgen. Khallef Chekroune, manager industrieel onderhoud voor de magazijnen van Fnac Darty, legt uit:” Waar mogelijk werken we samen aan de nodige innovatieve aanpassingen. Belangrijk voor ons is het gevoel dat Savoye elke dag voor ons klaar staat. We vertrouwen op hun onderhoudsdienst, after-sales service en de altijd bereikbare hotline”. Momenteel worden in Moussy-le-Neuf alle doosvorm- en afsluitmachines aangepast met modernere PLC controllers. “Deze relatief simpele ingrepen zijn wel typerend voor onze samenwerking, waarbij we in stapjes steeds verder evolueren.” aldus Khallef. De ingrepen van vandaag bieden ook weer aanknopingspunten voor de toekomst. Op basis van de onderhoudswerkzaamheden en uitgebreide data-analyse kan Fnac Darty weer winst boeken op deelgebieden zoals energie-efficiëntie, duurzaamheid en een verdere optimalisatie van de logistieke processen.
Deze customer service is op dezelfde wijze gestructureerd in elk land waar Savoye opereert. Op het Savoye kantoor van de Benelux in Breda werken technisch ervaren engineers aan de ondersteuning van klanten in deze regio. Zij weten zich daarbij gesteund door product experts op het hoofdkantoor, indien nodig. Verder kan de klant bouwen op de 24/7 beschikbare hotline voor eventuele storingen, zodat er altijd snel kan worden ingegrepen. Bepaalde software gerelateerde zaken kunnen zelfs remote worden verholpen.
Voor de nodige on-site support biedt Savoye in de Benelux een uitgebreide technische ondersteuning met haar serviceteams en een netwerk van gecertificeerde partners. Naast incidentele reparaties of correcties, ontzorgen wij de klant met preventief onderhoud, van periodiek onderhoud tot kleine ingrepen. Via begeleiding en opvolging op maat zorgen wij voor een maximale systeembeschikbaarheid.
SAVOYE ontwikkelt en integreert complete geautomatiseerde intralogistieke systemen en softwareoplossingen voor de supply chain. Zie meer op www.savoye.com.
Meer over onze service diensten, ga naar: https://www.savoye.com/nl/company-3/onze-diensten/