100% support en evolutie zijn het fundament voor een geautomatiseerd magazijn

(Advertorial) Zowel logistiek managers als specialisten in de magazijn automatisering zullen over het volgende wel eens zijn: het opzetten van een compleet nieuw geautomatiseerd warehouse is een fantastische uitdaging. Het proces staat bol van de uitdagingen en na de realisatie is iedereen zo trots als een pauw.

Toch is het minstens zo belangrijk wat er in de jaren na die oplevering wordt gepland en gerealiseerd. Bij Savoye vinden wij evoluerend werken en continu aanpassen cruciaal voor een blijvend performant magazijn. De case van klant Fnac Darty illustreert dit uitgangspunt  heel fraai. Zo werkt Savoye al vanaf 2009 samen met deze Europese retailer in culturele en vrijetijdsgoederen, technische producten, huishoudelijke apparaten en diensten. Destijds werd een complete installatie gerealiseerd voor het orderpicken en verpakken van bestellingen, inclusief een dozenopzetter, 44 orderverzamelstations en 10 speciale stations voor bewerkingen. Later volgden onder meer de bouw van tussenverdiepingen, een uitbreiding van 4 werkstations in een beschermde zone en 16 extra orderverzamelstations op één van de tussenverdiepingen. Ook kwam er een nieuw WCS voor een soepelere aansturing van het hele pickproces.
Simpel gesteld, werden in de volgende 15 jaar deelgebieden voortdurend aangepakt om de logistiek steeds een stapje verder te krijgen. Khallef Chekroune, manager industrieel onderhoud voor de magazijnen van Fnac Darty, legt uit:” Waar mogelijk werken we samen aan de nodige innovatieve aanpassingen. Belangrijk voor ons is het gevoel dat Savoye elke dag voor ons klaar staat. We vertrouwen op hun onderhoudsdienst, after-sales service en de altijd bereikbare hotline”. Momenteel worden in Moussy-le-Neuf alle doosvorm- en afsluitmachines aangepast met modernere PLC controllers. “Deze relatief simpele ingrepen zijn wel typerend voor onze samenwerking, waarbij we in stapjes steeds verder evolueren.” aldus Khallef. De ingrepen van vandaag bieden ook weer aanknopingspunten voor de toekomst. Op basis van de onderhoudswerkzaamheden en uitgebreide data-analyse kan Fnac Darty weer winst boeken op deelgebieden zoals energie-efficiëntie, duurzaamheid en een verdere optimalisatie van de logistieke processen.

SAVOYE-INTELIS X-PTS Hoofdafbeelding

Deze customer service is op dezelfde wijze gestructureerd in elk land waar Savoye opereert. Op het Savoye kantoor van de Benelux in Breda werken technisch ervaren engineers aan de ondersteuning van klanten in deze regio. Zij weten zich daarbij gesteund door product experts op het hoofdkantoor, indien nodig. Verder kan de klant bouwen op de 24/7 beschikbare hotline voor eventuele storingen, zodat er altijd snel kan worden ingegrepen. Bepaalde software gerelateerde zaken kunnen zelfs remote worden verholpen.

Voor de nodige on-site support biedt Savoye in de Benelux een uitgebreide technische ondersteuning met haar serviceteams en een netwerk van gecertificeerde partners. Naast incidentele reparaties of correcties, ontzorgen wij de klant met preventief onderhoud, van periodiek onderhoud tot kleine ingrepen. Via begeleiding en opvolging op maat zorgen wij voor een maximale systeembeschikbaarheid.

SAVOYE ontwikkelt en integreert complete geautomatiseerde intralogistieke systemen en softwareoplossingen voor de supply chain. Zie meer op www.savoye.com.
Meer over onze service diensten, ga naar: https://www.savoye.com/nl/company-3/onze-diensten/

Recente nieuwsberichten

Prologis publiceert eerste Supply Chain Outlook rapport

Prologis, wereldwijde speler in logistiek vastgoed, heeft zijn ‘2025 Supply Chain Outlook Report’ gepubliceerd. Het rapport, dat aan zijn eerste editie toe is, biedt inzichten uit een onderzoek dat in opdracht van Prologis werd uitgevoerd door The Harris Poll bij meer dan 1.000 leidinggevenden in de Verenigde Staten, het Verenigd Koninkrijk en Duitsland. Het rapport geeft weer hoe bedrijven zich voorbereiden op de toekomst van supply chains temidden van een toenemende druk door economische instabiliteit, een veranderende consumentenvraag en klimaatuitdagingen. De verzamelde inzichten moeten bedrijven een waardevolle benchmark bieden voor strategische planning, waardoor ze hun activiteiten kunnen afstemmen op de best practices en verwachtingen van topmanagers wereldwijd.

Verstoring van toelevering vormt grootste risico voor Procurement

Volgens recent onderzoek van Gartner vormt een verstoring van de toelevering de grootste bedreiging voor de inkoopactiviteiten in de toekomst.

Het onderzoek, dat van juni tot juli 2024 werd uitgevoerd bij 258 leiders op het gebied van sourcing en inkoop, was opgezet om chief procurement officers (CPO) inzicht te geven in de belangrijkste risico’s die een belemmering kunnen vormen voor de inkoopactiviteiten en deze te prioriteren. Samen met de inzichten geeft Gartner mee welke acties CPO’s kunnen ondernemen om die risico’s effectief te beheren.

In België wordt elektronische facturering tussen bedrijven (B2B) verplicht vanaf 1 januari 2026

(Advertorial) In 2021 kondigde het Belgische Ministerie van Financiën aan dat het van plan was om B2B-elektronische facturering verplicht te stellen. “2023 had de datum moeten zijn waarop deze hervorming van kracht werd, maar intussen wilde de regering verplichte e-belastingaangiften opnemen,” legt Christophe Viry, Product Marketing Director bij Generix Group, uit. Het wordt dus uiteindelijk 1 januari 2026: Minister van Financiën Vincent Van Peteghem kondigde aan dat hij op 29 september 2023 overeenstemming had bereikt met de Ministerraad voor de verplichte invoering van elektronische facturering.

Risicoloos software moderniseren

(Advertorial) Codeless helpt bedrijven met unieke processen hun verouderde software te moderniseren via de Slim Software Nabouwen methode. We bouwen uw huidige functionaliteiten na zonder toegang tot de broncode en vernieuwen in vier fasen: uitlijnen, nabouwen, optimaliseren en innoveren. Het resultaat? Toekomstbestendige software, volledig aangepast aan uw behoeften, en dat tegen een vaste prijs.

Masterclass Inventory 27 Nov - 4 Dec

(Advertorial) Veel bedrijven hebben moeite om de optimale voorraadniveaus te bepalen, rekening houdend met de bedrijfsomgeving en -beperkingen. Daar zijn verschillende redenen voor, maar één belangrijke reden is het gebrek aan praktische kennis over voorraadbeheer. Daarom hebben Optimact en PICS Belgium een unieke en zeer praktische training ontwikkeld op basis van hun uitgebreide ervaring.

Dematic op Logistica Next - koop uw gratis ticket

(Advertorial) Intralogistieke bedrijfsprocessen worden steeds meer gedigitaliseerd en geautomatiseerd. Van 5-7 november toont Dematic in Jaarbeurs Utrecht de toekomst van intralogistiek, waaronder AMR's, AutoStore, Pouch Sorter en Multishuttle systemen op stand B065 in hal 7.

Osapiens breidt uit naar Benelux

Osapiens, leverancier van SaaS-oplossingen voor ESG-rapportages, opent een kantoor in Amsterdam om de Belgische en Nederlandse markt te bedienen. Naar schatting zullen zo’n 70.000 bedrijven in de Benelux te maken krijgen met de nieuwe Europese duurzaamheidsregelgeving. Om hen daarbij te ondersteunen biedt Osapiens een platform dat afgestemd is op de lokale markt.

DB Schenker bouwt warehouse voor halfgeleiders in Nederland

Logistiek dienstverlener DB Schenker is van plan een nieuw logistiek warehouse te openen in de omgeving van Amsterdam. De locatie, die zich zal richten op de halfgeleiderindustrie (microchips), zal in totaal 18.000 vierkante meter beslaan. De bouw van het magazijn is al gestart. Verwacht wordt dat het in het najaar van 2025 opengaat.

Still breidt Classic Line uit met RCE 15-20 elektrische heftruck

Still, leverancier van oplossingen voor intralogistiek, introduceerde begin 2023 al zijn Classic Line vorkheftrucks. Nu breidt de leverancier dat gamma uit met de nieuwe range RCE 15-20 elektrische heftrucks. Het betreft een reeks compacte heftrucks voor incidentele en middelzware interne transporttaken in de klasse van 1,5 tot 2,0 ton. Naast compacte afmetingen en een hoge wendbaarheid kennen de drie- en vierwielvorkheftrucks een robuust, onderhoudsarm ontwerp, een intuïtief bedieningsconcept en hoge veiligheids- en servicestandaards. Gestandaardiseerde componenten en vaste uitrustingspakketten moeten zorgen voor een snelle beschikbaarheid van de RCE-trucks, die ook online kunnen worden besteld.

Transuniverse opent vestiging voor Maghreb en Noord-Frankrijk in Moeskroen

Transportbedrijf Transuniverse Forwarding uit Wondelgem (Gent) heeft in Moeskroen een nieuwe vestiging geopend voor groepagezendingen van en naar de Maghreb. De locatie richt zich specifiek op klanten in België en Noord-Frankrijk die goederen naar Marokko en Tunesië verzenden of uit die landen ontvangen. Daarnaast zal de vestiging zich richten op de distributie in het Noorden van Frankrijk.

Nieuwsbrief

Wenst u op de hoogte te blijven van alles wat reilt en zeilt binnen de supply chain wereld? Registreer dan nu GRATIS op de Value Chain nieuwsbrieven.

Registreer NU

Magazines

U wenst zich te abonneren op de Value Chain Management magazines (print en online) en wenst toegang tot alle gepubliceerde content op onze website? Abonneer NU!

Abonneer NU

Supply Chain Innovations

Hét jaarlijkse netwerkevent voor elke supply chain professional!

Lees meer
Cookies accepteren

Wij houden rekening met uw privacy

We gebruiken cookies om uw surfervaring te verbeteren, gepersonaliseerde advertenties of inhoud weer te geven en verkeer te analyseren. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met ons gebruik van cookies.