Zweedse groothandel Hall Miba zet voice picking-systeem van Zetes in
Hall Miba is een toonaangevende groothandelaar in non-food producten voor tankstations en winkels in Zweden. In het kader van zijn digitaliseringstrategie was Hall Miba op zoek naar een schaalbare oplossing die de magazijnprocessen efficiënter en betrouwbaarder kon maken. De keuze viel op ZetesMedea Voice, een multimodaal voice picking-systeem van de volgende generatie.
Doordat ZetesMedea niet eerst ‘getraind’ hoeft te worden, kan snel en effectief een groot aantal extra magazijnkrachten worden ingezet, bijvoorbeeld tijdens het piekseizoen. Ook kunnen de magazijnmedewerkers van Hall Miba dankzij mobiele apparaten en headsets efficiënter ‘handsfree’ werken, terwijl het aantal menselijke fouten aanzienlijk wordt verminderd.
Alle picking-events worden in real-time in het ERP-systeem geregistreerd, zodat de voorraadgegevens altijd correct en actueel zijn. Dat helpt om mogelijke tekorten of onnodig grote voorraden tegen te gaan. Met de gedetailleerde informatie over het hele pickingproces heeft de onderneming ook meer inzicht in de productiviteit van haar medewerkers. Op die manier kan Hall Miba knelpunten herkennen, de medewerkers optimaal verdelen en de teams beter aansturen.
Het voice picking-systeem van Zetes zorgt niet alleen voor een hogere productiviteit in de magazijnen van Hall Miba, ook de servicekwaliteit wordt verbeterd. Zo krijgen de klanten, dankzij real-time controle en zichtbaarheid van het pickingproces, actuele en betrouwbare informatie over hun orderstatus.
De volgende stap in het digitaliseringsproces van Hall Miba is de verdere optimalisering van het voorraadproces met een transformatie naar een volledig papierloos systeem.
Foto: Zetes