Zuivelproducent Amalthea verbetert processen met AI-oplossing van Infor

Amalthea, een Nederlandse leverancier van geitenkaas en biologische koeienkaas, gebruikt voortaan Infor Coleman AI, de geïntegreerde artificiële intelligentie-oplossing van Infor, om de kwaliteit en opbrengst van de kaas te verbeteren, klanten te binden en duurzaamheid te bevorderen.

Amalthea ontvangt geitenmelk van ongeveer 50 geitenhouders die lid zijn van de Amalthea Coöperatie van Geitenhouders. Een van de grootste uitdagingen voor de zuivelproducent is dat de melksamenstelling per boer en ook per seizoen verschilt. Daarom is er geen standaardrecept dat op alle melkpartijen kan worden toegepast om een consistente kwaliteit en opbrengst te bereiken. Het kaasproductieproces moet nauwlettend worden gevolgd en gestuurd om een consistente kaas te creëren, zodat klanten trouw blijven en Amalthea het opbrengstpotentieel kan maximaliseren. Infor Coleman AI helpt de zuivelproducent nu de kaasproductie zo stabiel en voorspelbaar mogelijk te maken, in termen van kwaliteit en opbrengst.
 
Voor elk procent extra opbrengst verwacht Amalthea een besparing van ongeveer 500.000 euro, die het bedrijf kan herinvesteren om verder te ontwikkelen. Zo verwacht de zuivelproducent de komende vijf jaar zijn productiecapaciteit aanzienlijk uit te breiden om tegemoet te komen aan de grote vraag naar meer kaassoorten en innovatieve oplossingen.
 
Amalthea maakte al gebruik van Infor CloudSuite Food & Beverage in de hele supply chain, van de ontvangst van melk tot het kaaspakhuis. De oplossing is gekoppeld aan productiesystemen in de fabriek, zoals weegtoestellen en verwerkingstanks, en helpt die te automatiseren. De Infor-technologie helpt Amalthea ook met snelheid en efficiëntie van het financiële afsluitingsproces. Met de inzet van Infor Coleman AI is Amalthea’s detectie en verklaring van opbrengstafwijkingen nu volledig geautomatiseerd, van gegevensverzameling en -verwerking tot presentatie. Het feit dat het bedrijf nu volledig in de cloud draait, moet voor een sterke basis voor toekomstige groei zorgen, aangezien ook in de zuivelproductie gegevensinzichten een steeds grotere rol spelen.
Foto: Amalthea / Infor

Recente nieuwsberichten

DHL Express België test elektrische bestelwagen StreetScooter

Bij wijze van proefproject zet de koerierdienst gedurende een maand de elektrische StreetScooter in voor een klant in de automobielsector, met de bedoeling dringende wisselstukken op een meer duurzame manier te vervoeren. De test, die kadert in het ‘GoGreen’-programma van DHL, moet uitwijzen of het haalbaar is om elektrische bestelwagens op niet stedelijke routes in te zetten.

Onderzoek wijst op grote kansen voor elektrische stadslogistiek

Omdat het aanbod van elektrische bestelwagens en vrachtwagens snel toeneemt, ligt voor ondernemers het elektrificeren van het goederenvervoer van en naar de stad voor de hand. Maar die stap roept ook allerlei vragen over de haalbaarheid op.

Montapacking kiest Lowpads van Eurotec voor al zijn magazijnen

Montapacking verzorgt de logistiek voor meer dan 600 webshops en is een van de snelst groeiende e-commercebedrijven in Nederland. In zijn zoektocht naar een oplossing om de logistieke processen in zijn magazijnen te automatiseren, viel de keuze op de Lowpad, een product ontwikkeld door Eurotec.

Corneel Geerts gaat hub in Beernem uitbreiden

Corneel Geerts Transportgroep wil zijn hub langs de E40 in Beernem, bij Brugge, verder uitbreiden. De hub werd in 2017 opgericht en wordt sinds vorig jaar bestuurd door lokale manager Philippe Mus, die zijn sporen verdiende bij H.Essers Zeebrugge.

Zalando test same day delivery voor adidas.fr

Adidas en Zalando testen momenteel in Parijs hoe ze hun logistieke capaciteiten gezamenlijk efficiënter kunnen inzetten. Tijdens de pilot fase verstuurt Zalando goederen vanuit het eigen logistieke centrum in Moissy-Cramayel en levert deze dezelfde dag of de volgende dag bij Adidas-klanten in Parijs.

DHL rust Europese vloot uit met telematicasysteem van idem telematics

Deutsche Post DHL gaat zijn Europese vloot trailers uitrusten met het telematicasysteem van het Duitse idem telematics. Deze leverancier maakt deel uit van de BPW Group en heeft vestigingen in München en Ulm. Een van de redenen voor DHL om te kiezen voor idem telematics was het open systeem.

Millennials versnellen wijzigingen in b2b-inkoop

De opkomst van millennials op de werkvloer stelt de traditionele regels binnen b2b-inkoop op de proef. Dat blijkt uit de derde editie van de Europe Industrial Buying Dynamics studie van UPS. Niet alleen wenst de jonge generatie technisch georiënteerde klanten snelle leveringen, ook vinden ze aanvullende diensten en ondersteuning achteraf steeds belangrijker.

Schweizerzug lanceert nieuwe rechtstreekse spoorverbinding naar Rotterdam

Schweizerzug, een onderdeel van de Zwitserse logistieke groep Swissterminal, heeft zijn service uitgebreid met een tweewekelijkse, rechtstreekse link naar de haven van Rotterdam. Met de nieuwe dienst verbindt Schweizerzug de faciliteiten in het door Swissterminal bediende Frenkendorf en Niederglatt met Maasvlakte II in Europa’s grootste containerhaven.

Prettige vakantie

Na een goedgevulde eerste jaarhelft gaat het Value Chain-team er even tussenuit. Dit is meteen de laatste nieuwsbrief voor onze zomerstop. Vanaf dinsdag 20 augustus mag u opnieuw onze nieuwsbrieven verwachten, telkens op dinsdag en donderdag.

Coyote Logistics voegt nieuwe functionaliteit toe aan online vrachtplatform

Logistieke dienstverlener Coyote Logistics versterkt zijn online vrachtplatform met functionaliteit die het bedrijven eenvoudiger moet maken om toegang te krijgen tot een grote en gevarieerde marktplaats. Zo betekent de nieuwe functie voor het online boeken van ladingen – die beschikbaar is voor de ruim 7.500 Europese vervoerders in het netwerk van Coyote – een grote stap voorwaarts.

Nieuwsbrief

Wenst u op de hoogte te blijven van alles wat reilt en zeilt binnen de supply chain wereld? Registreer dan nu GRATIS op de Value Chain nieuwsbrieven.

Registreer NU

Magazines

U wenst zich te abonneren op de Value Chain Management magazines (print en online) en wenst toegang tot alle gepubliceerde content op onze website? Abonneer NU!

Abonneer NU

Supply Chain Innovations

Hét jaarlijkse netwerkevent voor elke supply chain professional!

Lees meer
Cookies accepteren

Wij houden rekening met uw privacy

We gebruiken cookies om uw surfervaring te verbeteren, gepersonaliseerde advertenties of inhoud weer te geven en verkeer te analyseren. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met ons gebruik van cookies.