Wiferion presenteert compact oplaadsysteem, ook voor kleine robots

In de markt van mobiele robots zijn goederen-naar-persoon-robots een van de snelst groeiende segmenten. Met het nieuwe inductieve etaLINK 1000 laadsysteem maakt Wiferion zijn draadloze laadtechnologie voor het eerst beschikbaar voor kleine robots. Het nieuwe lid van de etaLINK-serie heeft volgens het technologiebedrijf het ideale formaat voor het compacte ontwerp van fulfilment bots en draagt contactloos energie over met een capaciteit van 1kW.

De vraag naar kleine goederen-naar-persoonsrobots voor sorteer-, shuttle- of commissioneringstoepassingen is enorm. De energievoorziening van autonome mobiele robots (AMR) en automatisch geleide voertuigen (AGV) is volgens Wiferion echter niet geschikt voor snelle uitbreiding van vloten. “De huidige energieoplossingen zijn vaak complex, energie-inefficiënt of onbetrouwbaar, wat leidt tot onproductieve laadtijden, stilstand en dure onderhoudswerkzaamheden”, klinkt het. Inductief laden wordt daarom beschouwd als de nieuwe laadnorm voor mobiele robots. “Vanwege het compacte ontwerp van de kleinere AMR’s was er tot nu toe echter geen betrouwbare draadloze laadoplossing op de markt”, aldus nog de leverancier. Daarom wil Wiferion dat gat nu opvullen met zijn etaLINK 1000 systeem. De etaLINK 1000 zou klanten helpen hun robots betrouwbaar en efficiënt op te laden en een productiviteitsverhoging tot 32% te realiseren.
 
De nieuwe mobiele laadeenheid die in de robot is geïntegreerd, meet slechts 160mm en is daarmee 36% kleiner dan de etaLINK 3000. Een andere innovatie is dat de mobiele elektronica niet extern gemonteerd hoeft te worden, maar in het laadpad geïntegreerd is. Verder zorgt een koelsysteem ervoor dat overmatige warmteontwikkeling wordt voorkomen. Volgens Wiferion biedt de etaLINK 1000 alle voordelen van de grotere modellen, zoals een hoge positioneringstolerantie, onderhoudsvrije werking en een snelle start van de stroomoverdracht in ongeveer 1 seconde. “Robotfabrikanten zullen echter niet alleen profiteren van de prestatiegegevens van de draadloze laadoplossing, wij bieden onze klanten een compleet pakket bestaande uit het laadsysteem, perfect afgestemde batterijen en uitgebreid advies”, klinkt het. Op deze manier wil Wiferion OME’s ondersteunen bij het configureren en implementeren van de energiesystemen in hun robots en het ontwerpen van de juiste laadlay-out voor de eindgebruiker. Het onlangs gepresenteerde ‘etaHUB’ laadoptimaliseringsplatform wordt ook hier gebruikt.
 
Wiferion zegt al een groot aantal orders te hebben ontvangen. Het technologiebedrijf verwacht alleen al in het eerste jaar tot 3.000 toestellen te verkopen.
Foto: ©Wiferion

Recente nieuwsberichten

DPD lanceert DPD fresh voor levering van voeding

Pakketleverancier DPD heeft een nieuwe entiteit opgericht: DPD fresh. Het gaat om een express transportdienst (levering binnen 24u) voor het ophalen en afleveren van droge voeding, verse voeding en diepvriesproducten bij professionals en particulieren.

Sensolus haalt 3,5 miljoen euro op om zichtbaarheid in supply chains te vergroten

Sensolus, aanbieder van asset tracking oplossingen op basis van het Internet of Things uit Gent, heeft een financieringsronde van 3,5 miljoen euro afgesloten. De Belgische start-up helpt bedrijven om niet-aangedreven activa in supply chains en industriële productie te traceren.

Britse bedrijven amper voorbereid op no-deal Brexit

Minder dan één op de vijf Britse (18%) bedrijven is voorbereid op een no-deal Brexit. Tegelijkertijd maakt meer dan de helft van de Nederlandse en Vlaamse logistieke dienstverleners zich zorgen over de Brexit en denkt 48% van hen dat de Brexit leidt tot wijzigingen in de supply chain.

De inspecteur van morgen praat vandaag al mee

White paper / Round table - Als toekomstgerichte inspecteur doe jij je keuringen misschien al digitaal. Een NEN 3140 of ATEX-inspectie schiet je moeiteloos realtime in de klantrapportage. Je gebruikt de laatste Zebra-hardware en je helpt met het optimaliseren van de software die voortdurend meegroeit met de ontwikkelingen in het veld.

Bouwhubs doen kosten van stedelijke werven met 42% dalen

Een logistieke bouwhub, die functioneert als ontkoppel- en verzamelpunt van goederenstromen naar bouwwerven, kan in een stedelijke omgeving zowel de totale logistieke kosten als het transport met meer dan 40% doen dalen. Dat blijkt uit de resultaten van het VIL-project Bouwhubs in samenwerking met het WTBC en zestien bedrijven.

Prologis opent circulair distributiecentrum Waalwijk DC3

Aanbieder van logistiek vastgoed Prologis heeft het eerste circulaire distributiecentrum geopend: Prologis Park Waalwijk DC3. Het gehele pand – deels gehuurd door Tarkett – is gebouwd op basis van circulariteit, wat betekent dat het eenvoudig te demonteren en te hergebruiken is, vastgelegd in een materiaalpaspoort en qua herkomst gebaseerd is op het begrip cradle-to-cradle (C2C).

Shippeo werkt samen met SAP voor meer visibiliteit tijdens transport

Shippeo, gespecialiseerd in realtime zichtbaarheid van transport voor verladers en logistieke dienstverleners, heeft een partnership gesloten met SAP met de bedoeling real-time zichtbaarheid van verzendingen over de weg in Europa te bieden.

Interroll levert langste conveyorplatform aan Duitse supermarkt

Interroll laat weten dat het een groot order heeft binnengehaald van een toonaangevende Duitse supermarktketen. De leverancier van material flow oplossingen zal 9 kilometer aan Interroll Modular Conveyor Platform (MCP) leveren, meteen het langste conveyorplatform dat Interroll ooit op één locatie binnen EMEA installeerde.

JLL start commercialisatie van 76.000m² groot logistiek platform in Zeebrugge

JLL, actief in logistiek en industrieel vastgoed, is co-exclusief aangeduid door de Chinese Lingang Group voor de commercialisatie van de eerste fase van het logistieke project dat wordt aangevat in de zuidelijke achterhaven van Zeebrugge.

Joint venture WDP en VIB breidt uit in Noordrijn-Westfalen

WVI, de joint venture tussen WDP en VIB, die vorig jaar werd opgericht met het oog op regionale uitbreiding van beide vennootschappen in de Duitse regio’s Noordrijn-Westfalen, Bremen en Hamburg, heeft een bestaande site verworven in Bottrop in Noordrijn-Westfalen.

Nieuwsbrief

Wenst u op de hoogte te blijven van alles wat reilt en zeilt binnen de supply chain wereld? Registreer dan nu GRATIS op de Value Chain nieuwsbrieven.

Registreer NU

Magazines

U wenst zich te abonneren op de Value Chain Management magazines (print en online) en wenst toegang tot alle gepubliceerde content op onze website? Abonneer NU!

Abonneer NU

Supply Chain Innovations

Hét jaarlijkse netwerkevent voor elke supply chain professional!

Lees meer
Cookies accepteren

Wij houden rekening met uw privacy

We gebruiken cookies om uw surfervaring te verbeteren, gepersonaliseerde advertenties of inhoud weer te geven en verkeer te analyseren. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met ons gebruik van cookies.