Urban Outfitters voorziet nieuw DC van digitale retail-fulfilmentoplossing van TGW
Als lifestylebedrijf exploiteert Urban Outfitters Inc. (URBN) een portfolio van wereldwijde consumentenmerken, bestaande uit Anthropologie, BHLDN, Free People, Terrain, Urban Outfitters, Nuuly en ook een food en beverage-divisie. De onderneming heeft TGW, leverancier van oplossingen voor material handling, aangesteld om een automatiseringsoplossing te ontwerpen en te implementeren voor het nieuwe fulfilmentcenter in Kansas City (VS). Het project moet in 2023 live gaan.
Het FlashPick-systeem van TGW vormt de kern van de oplossing. Het FlashPick-ontwerp bouwt verder op het URBN-pilootprogramma in het Verenigd Koninkrijk, waar met behulp van de slimme pickrobot Rovolution van TGW de orders volledig automatisch worden verzameld en waarbij ervoor wordt gezorgd dat de volgende fase van het picken wordt aangepakt. Het FlashPick-ontwerp omvat twee PickCenter Rovolution-werkstations in fase 1, samen met 46 PickCenter One-werkstations. Met FlashPick kan URBN de paardenkracht of ‘motor’ gebruiken om orders discreet te picken. Het motorvermogen wordt benut door de PickCenter One-werkstations van TGW. Het ontwerp van TGW omvat dezelfde werkstations en software als in het VK.
Bij de goederenontvangst worden de dozen in bakken geleegd en getransporteerd naar het opslagmagazijn, dat wordt gebruikt om het shuttlesysteem te voeden. De bakken worden vervolgens naar de 46 goods-to-person-werkstations getransporteerd, waar de artikelen in de targetbakken worden verzameld. De verschillende ruimtes zijn met elkaar verbonden door het KingDrive-conveyorsysteem. Het warehousebesturingssysteem van TGW is gekoppeld aan een Manhattan WMS.
De samenwerking tussen URBN en TGW in zowel de VS als in het VK betekent dat, ongeacht het kanaal (retail of digitaal), de operationele processen hetzelfde blijven en de operationele trainingen voor medewerkers en maintenance support wereldwijd wordt vereenvoudigd.
Foto: TGW Limited