Urban Outfitters neemt TGW in de arm voor automatisering in het VK

Urban Outfitters heeft TGW aangewezen voor het ontwerp en de implementatie van een automatiseringsoplossing voor zijn nieuwe distributiecentrum in Peterborough in het Verenigd Koninkrijk. Het project zou in 2021 live moeten gaan. Urban Outfitters biedt lifestyleproducten en -diensten onder de consumentenmerken Anthropologie, BHLDN, Free People, Terrain, Urban Outfitters en Nuuly. Daarnaast heeft het ook een Food and Beverage-divisie.

Het nieuwe DC in Peterborough zal in hoge mate geautomatiseerd zijn, robotica bevatten en de capaciteit bieden die nodig is om het snelgroeiende Urban Outfitters te ondersteunen. Het hart van de modulaire oplossing is een FlashPick-systeem. Bij ontvangst van de goederen worden de dozen in de bakken geplaatst en getransporteerd naar het mini-load-magazijn, aangestuurd door de Stingray-shuttle. De containers worden vervolgens naar de vijftien goods-to-person-werkstations getransporteerd, waar de artikelen in de verpakkingsdozen of -containers worden verzameld.
De verschillende zones zijn verbonden door een energie-efficiënt KingDrive-conveyorsysteem. Het TGW warehouse-controlesysteem is gekoppeld aan een WMS van Manhattan. Daarnaast wordt ook een Rovolution, de slimme pickrobot van TGW, in het warehouse van Urban Outfitters geïnstalleerd.
Foto: TGW Limited

Recente nieuwsberichten

IJspaleis gaat aan de slag met Objective MES en WMS

IJspaleis, een Nederlandse producent van consumptie-ijs, maakt niet alleen ijs voor de eigen merken, zoals IJspaleis, Boerderijs, Pâtissier en Playa Ice Cream, maar is ook een belangrijke leverancier van private label ijs. Inmiddels kan IJspaleis alle Nederlandse retailers en groothandels, alsook heel wat buitenlandse, onder zijn klanten rekenen.

Bijna de helft van de Europese vervoerders verwacht dalende transportprijzen

Ook dit jaar hield Transporeon zijn Europese vervoerdersenquête bij meer dan 1200 wegvervoerders in 33 landen. De resultaten van de enquête wijzen op een dringende behoefte aan digitale investeringen tegen de sombere achtergrond van de pandemie.

Dematic lanceert automatiseringsoplossing voor de proteïnemarkt

Dematic lanceert een nieuwe versie van haar Order Fulfillment Solution. Die oplossing is speciaal ontwikkeld voor de proteïnemarkt (vis, pluimvee en vlees) en automatiseert de vaak arbeidsintensieve orderverzameling, distributie en verzending.

Covid-19 maakt nieuwe businessmodellen noodzakelijk

Naarmate de pandemie voortwoekert, moeten business leaders zorgen voor een nieuwe strategie waarin een grotere weerbaarheid is ingebouwd. Gartner stelt dat het cruciaal is voor organisaties om strategische beslissingen te maken die hen door het nieuwe normaal kunnen loodsen.

Vanderlande introduceert Homepick voor efficiënt online grocery fulfilment

Deze oplossing maakt deel uit van Vanderlandes nieuwe generatie schaalbare oplossingen (evolutions). Homepick moet het proces van online boodschappen in het magazijn versnellen en efficiënter maken. De oplossing speelt in op het feit dat sinds de coronacrisis boodschappen veel vaker online worden besteld.

Aviko innoveert magazijnbeheer met SAP EWM

De aardappelverwerker beheert voortaan zijn magazijnen met SAP Extended Warehouse Management (EWM). Aviko zet zo de stap richting één softwaresysteem voor het beheer van alle goederenbewegingen en voorraden in zijn magazijnen. Op die manier wil Aviko de kosten voor het magazijnbeheer indijken.

Zetes pakt uit met Full Pallet Inventory module

De nieuwe module moet logistieke bedrijven toelaten om hun magazijnen nog efficiënter te digitaliseren. Het toestel maakt gebruik van industriële visualisatietechnologie om voorraden op pallets sneller te tellen. De oplossing is volledig geïntegreerd met de magazijnsoftware ZetesMedea.

Exact brengt app voor voorraadtellingen op de markt

De nieuwe app voorkomt dat voorraadtellingen veel tijd en handmatige, foutgevoelige inspanning kosten. Handmatig worden de aantallen eerst geteld op papieren lijsten en later manueel ingevoerd in het systeem, waardoor verschillen kunnen ontstaan.

DHL Aviation standaardiseert elektronische communicatie voor luchtvrachtvervoer

DHL Aviation heeft softwareaanbieder Descartes in de arm genomen om de elektronische berichtgeving met haar wereldwijde klantenbestand te standaardiseren. De Global Air Messaging Gateway van Descartes biedt een eenduidig platform waarop DHL Aviation kan communiceren met grote expediteurs, luchtvaartmaatschappijen, post- en koerierbedrijven en afhandelingsbedrijven.

Inotec vergroot RFID-labeldivisie met twee overnames

In het kader van haar strategische doelstelling om marktaandeel te winnen en het productportfolio uit te breiden heeft Inotec als producent van barcode- en RFID-labels de firma’s Identytag en Winckel overgenomen. Identytag is een belangrijke Europese producent van RFID-oplossingen voor uiteenlopende industrieën en toepassingen.

Nieuwsbrief

Wenst u op de hoogte te blijven van alles wat reilt en zeilt binnen de supply chain wereld? Registreer dan nu GRATIS op de Value Chain nieuwsbrieven.

Registreer NU

Magazines

U wenst zich te abonneren op de Value Chain Management magazines (print en online) en wenst toegang tot alle gepubliceerde content op onze website? Abonneer NU!

Abonneer NU

Supply Chain Innovations

Hét jaarlijkse netwerkevent voor elke supply chain professional!

Lees meer
Cookies accepteren

Wij houden rekening met uw privacy

We gebruiken cookies om uw surfervaring te verbeteren, gepersonaliseerde advertenties of inhoud weer te geven en verkeer te analyseren. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met ons gebruik van cookies.