UPS laat handelaars retourzendingen beter beheren
Met ‘UPS Returns Manager’, een gratis online tool, wil UPS e-commerce handelaars de mogelijkheid bieden retourzendingen op hun maat af te stemmen en te beheren zonder dat ze daarvoor nieuwe technologie in hun eigen IT-systemen hoeven te integreren. De tool heeft als doel het retourproces te stroomlijnen en de verwerkingskosten omlaag te halen. Verschillende schattingen doen namelijk uitschijnen dat de kosten om retourzendingen te verwerken zo’n 10 tot 15% uitmaken van de kostprijs van de verkochte goederen.
E-commerce handelaars kunnen met de Returns Manager tool geautoriseerde retourzendingen beheren, hun gewenste serviceniveau bepalen, de reden van retourneren vragen en krijgen trackingrapporten te zien voor hun verzendingen, zowel outbound als retour. Klanten die van de service gebruik maken, kunnen voor hun retourzending een verzendlabel printen, rechtstreeks vanop de website van UPS.
UPS is naar eigen zeggen de eerste logistieke dienstverlener die de mogelijkheid biedt een retourzending te creëren via een tracking resultaatpagina.
UPS Returns Manager is in 44 landen beschikbaar, waaronder België en Nederland.