UPS Healthcare breidt dienstverlening voor koudeketenlogistiek uit

Volgens UPS zal de toekomst van de gezondheidszorg en de gespecialiseerde farmaceutische industrie steeds meer afhangen van robuuste koudeketennetwerken om temperatuurgecontroleerde geneesmiddelen en therapieën veilig bij klanten af te leveren. Daarom breidt UPS zijn aanbod voor gespecialiseerde farmaceutische producten uit. Het bedrijf richt daarvoor UPS Cold Chain Solutions op, een aanbod aan diensten dat bestaat uit een reeks van koudeketentechnologieën, gespecialiseerde vakkennis en nieuwe en uitgebreide faciliteiten wereldwijd die een volledige, end-to-end temperatuurgecontroleerde logistiek bieden.

UPS Cold Chain Solutions is speciaal ontworpen om farmaceutische bedrijven, zorgverleners en laboratoria een end-to-end aanbod van koudeketendiensten te bieden, inclusief opslag en distributie, transport, zichtbaarheid en kwaliteitsborging, om te voldoen aan hun complexe behoeften aan essentiële producten over de hele wereld.
De uitbreiding van UPS Healthcare in temperatuurgecontroleerde producten en diensten moet volgens de onderneming gezien worden als onderdeel van een continue strategie om gesofisticeerde capaciteiten in de logistiek van de koudeketen op te bouwen. Deze bestaan uit:

  • GMP-opslagcapaciteiten voor de koudeketen – 36.232,19m² koelers en vriezers geïnstalleerd in UPS-faciliteiten om de opslag van biologische producten te ondersteunen van 2 graden Celsius tot min -80 graden Celsius;
  • Aangepaste verpakking – aanbevelingen voor specifieke temperatuurgecontroleerde verpakkingsopties om de totale kosten te minimaliseren en tegelijk een veilig en efficiënt transport van producten te garanderen;
  • Uitbreiding van het Europese grondnetwerk van UPS voor de koudeketen – meer grondtransportvloten, betere verbindingen tussen gateways en teams van experts om aanpasbare oplossingen te creëren die aan de behoeften van de klanten voldoen;
  • Efficiënt transport – vier flexibele, temperatuurgeregelde serviceopties via lucht- of zeevracht die kunnen worden geconfigureerd om te voldoen aan de eisen van een farmaceutische verpakking en om de kosten voor de klant laag te houden;
  • Nauwkeurige monitoring met ‘UPS Premier’-technologie – protocollen om nauwkeurig zicht te bieden op overdekte pallets, dozen, trailers en pakketten binnen een straal van 3 meter van hun locatie, overal in het UPS-netwerk;
  • Uitbreiding en retrofitting van distributiecentra – bouw van twee nieuwe GDP-conforme distributiefaciliteiten met healthcare-licentie in Italië en Australië, alsook uitbreidingen en koudeketen retrofit projecten in faciliteiten in Nederland, Tsjechië, Polen, Hongarije en de VS.
Foto: Sam Moqadam, Unsplash

Recente nieuwsberichten

Urban Outfitters neemt TGW in de arm voor automatisering in het VK

Urban Outfitters heeft TGW aangewezen voor het ontwerp en de implementatie van een automatiseringsoplossing voor zijn nieuwe distributiecentrum in Peterborough in het Verenigd Koninkrijk. Het project zou in 2021 live moeten gaan. Urban Outfitters biedt lifestyleproducten en -diensten onder de consumentenmerken Anthropologie, BHLDN, Free People, Terrain, Urban Outfitters en Nuuly.

Bijna de helft van de Europese vervoerders verwacht dalende transportprijzen

Ook dit jaar hield Transporeon zijn Europese vervoerdersenquête bij meer dan 1200 wegvervoerders in 33 landen. De resultaten van de enquête wijzen op een dringende behoefte aan digitale investeringen tegen de sombere achtergrond van de pandemie.

Dematic lanceert automatiseringsoplossing voor de proteïnemarkt

Dematic lanceert een nieuwe versie van haar Order Fulfillment Solution. Die oplossing is speciaal ontwikkeld voor de proteïnemarkt (vis, pluimvee en vlees) en automatiseert de vaak arbeidsintensieve orderverzameling, distributie en verzending.

Covid-19 maakt nieuwe businessmodellen noodzakelijk

Naarmate de pandemie voortwoekert, moeten business leaders zorgen voor een nieuwe strategie waarin een grotere weerbaarheid is ingebouwd. Gartner stelt dat het cruciaal is voor organisaties om strategische beslissingen te maken die hen door het nieuwe normaal kunnen loodsen.

Vanderlande introduceert Homepick voor efficiënt online grocery fulfilment

Deze oplossing maakt deel uit van Vanderlandes nieuwe generatie schaalbare oplossingen (evolutions). Homepick moet het proces van online boodschappen in het magazijn versnellen en efficiënter maken. De oplossing speelt in op het feit dat sinds de coronacrisis boodschappen veel vaker online worden besteld.

Aviko innoveert magazijnbeheer met SAP EWM

De aardappelverwerker beheert voortaan zijn magazijnen met SAP Extended Warehouse Management (EWM). Aviko zet zo de stap richting één softwaresysteem voor het beheer van alle goederenbewegingen en voorraden in zijn magazijnen. Op die manier wil Aviko de kosten voor het magazijnbeheer indijken.

Zetes pakt uit met Full Pallet Inventory module

De nieuwe module moet logistieke bedrijven toelaten om hun magazijnen nog efficiënter te digitaliseren. Het toestel maakt gebruik van industriële visualisatietechnologie om voorraden op pallets sneller te tellen. De oplossing is volledig geïntegreerd met de magazijnsoftware ZetesMedea.

Exact brengt app voor voorraadtellingen op de markt

De nieuwe app voorkomt dat voorraadtellingen veel tijd en handmatige, foutgevoelige inspanning kosten. Handmatig worden de aantallen eerst geteld op papieren lijsten en later manueel ingevoerd in het systeem, waardoor verschillen kunnen ontstaan.

DHL Aviation standaardiseert elektronische communicatie voor luchtvrachtvervoer

DHL Aviation heeft softwareaanbieder Descartes in de arm genomen om de elektronische berichtgeving met haar wereldwijde klantenbestand te standaardiseren. De Global Air Messaging Gateway van Descartes biedt een eenduidig platform waarop DHL Aviation kan communiceren met grote expediteurs, luchtvaartmaatschappijen, post- en koerierbedrijven en afhandelingsbedrijven.

Inotec vergroot RFID-labeldivisie met twee overnames

In het kader van haar strategische doelstelling om marktaandeel te winnen en het productportfolio uit te breiden heeft Inotec als producent van barcode- en RFID-labels de firma’s Identytag en Winckel overgenomen. Identytag is een belangrijke Europese producent van RFID-oplossingen voor uiteenlopende industrieën en toepassingen.

Nieuwsbrief

Wenst u op de hoogte te blijven van alles wat reilt en zeilt binnen de supply chain wereld? Registreer dan nu GRATIS op de Value Chain nieuwsbrieven.

Registreer NU

Magazines

U wenst zich te abonneren op de Value Chain Management magazines (print en online) en wenst toegang tot alle gepubliceerde content op onze website? Abonneer NU!

Abonneer NU

Supply Chain Innovations

Hét jaarlijkse netwerkevent voor elke supply chain professional!

Lees meer
Cookies accepteren

Wij houden rekening met uw privacy

We gebruiken cookies om uw surfervaring te verbeteren, gepersonaliseerde advertenties of inhoud weer te geven en verkeer te analyseren. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met ons gebruik van cookies.