UPS Healthcare breidt dienstverlening voor koudeketenlogistiek uit

Volgens UPS zal de toekomst van de gezondheidszorg en de gespecialiseerde farmaceutische industrie steeds meer afhangen van robuuste koudeketennetwerken om temperatuurgecontroleerde geneesmiddelen en therapieën veilig bij klanten af te leveren. Daarom breidt UPS zijn aanbod voor gespecialiseerde farmaceutische producten uit. Het bedrijf richt daarvoor UPS Cold Chain Solutions op, een aanbod aan diensten dat bestaat uit een reeks van koudeketentechnologieën, gespecialiseerde vakkennis en nieuwe en uitgebreide faciliteiten wereldwijd die een volledige, end-to-end temperatuurgecontroleerde logistiek bieden.

UPS Cold Chain Solutions is speciaal ontworpen om farmaceutische bedrijven, zorgverleners en laboratoria een end-to-end aanbod van koudeketendiensten te bieden, inclusief opslag en distributie, transport, zichtbaarheid en kwaliteitsborging, om te voldoen aan hun complexe behoeften aan essentiële producten over de hele wereld.
De uitbreiding van UPS Healthcare in temperatuurgecontroleerde producten en diensten moet volgens de onderneming gezien worden als onderdeel van een continue strategie om gesofisticeerde capaciteiten in de logistiek van de koudeketen op te bouwen. Deze bestaan uit:

  • GMP-opslagcapaciteiten voor de koudeketen – 36.232,19m² koelers en vriezers geïnstalleerd in UPS-faciliteiten om de opslag van biologische producten te ondersteunen van 2 graden Celsius tot min -80 graden Celsius;
  • Aangepaste verpakking – aanbevelingen voor specifieke temperatuurgecontroleerde verpakkingsopties om de totale kosten te minimaliseren en tegelijk een veilig en efficiënt transport van producten te garanderen;
  • Uitbreiding van het Europese grondnetwerk van UPS voor de koudeketen – meer grondtransportvloten, betere verbindingen tussen gateways en teams van experts om aanpasbare oplossingen te creëren die aan de behoeften van de klanten voldoen;
  • Efficiënt transport – vier flexibele, temperatuurgeregelde serviceopties via lucht- of zeevracht die kunnen worden geconfigureerd om te voldoen aan de eisen van een farmaceutische verpakking en om de kosten voor de klant laag te houden;
  • Nauwkeurige monitoring met ‘UPS Premier’-technologie – protocollen om nauwkeurig zicht te bieden op overdekte pallets, dozen, trailers en pakketten binnen een straal van 3 meter van hun locatie, overal in het UPS-netwerk;
  • Uitbreiding en retrofitting van distributiecentra – bouw van twee nieuwe GDP-conforme distributiefaciliteiten met healthcare-licentie in Italië en Australië, alsook uitbreidingen en koudeketen retrofit projecten in faciliteiten in Nederland, Tsjechië, Polen, Hongarije en de VS.
Foto: Sam Moqadam, Unsplash

Recente nieuwsberichten

Coronacrisis jaagt tekort aan (logistiek) talent de hoogte in

Volgens de nieuwste ManpowerGroup Barometer zijn werkgevers in de transport- en logistieke sector van plan het tempo van aanwervingen in het derde kwartaal van 2021 te versnellen.

DFDS en Volvo Trucks werken samen aan elektrische transporten

Transport- en logistiekbedrijf DFDS en Volvo Trucks bundelen hun krachten om elektrisch rijden met zware transporten mogelijk te maken. Als eerste stap zet DFDS een volledig elektrische truck in om onderdelen te leveren aan de Volvo Trucks-fabriek in de buurt van Göteborg.

Vlaanderen investeert 42 miljoen euro in Port of Limburg

Vlaanderen investeert 42 miljoen euro in de infrastructuurwerken voor de ontsluiting van het trimodale bedrijventerrein Port of Limburg op de voormalige Ford-terreinen in Genk. De werken worden uitgevoerd in opdracht van De Vlaamse Waterweg nv.

Smart Transport (Network) Operations; Creating Visibility, Affordability, Resilience & Sustainability (VARS)

Tijdens ‘Smart Solutions for Transport Operations 2021 - The Online Summit about solutions for Cost Effective Transport’, dat plaatsvindt op donderdag 10 juni, gaat Robert Wieggers in op de keuzes die een onderneming moet maken om haar transportoperaties te optimaliseren vanuit zichtbaarheid en controle (Visibility), kostenoogpunt (Affordability), veerkracht en aanpassingsvermogen (Resilience) en duurzaamheid (Sustainability).

Versluys Logistics, luchthaven Oostende-Brugge en haven van Zeebrugge richten gezamenlijk logistiek zee- en luchtvrachtplatform op

In navolging van de exclusieve samenwerkingsovereenkomst die Versluys Logistics vorig jaar sloot met de luchthaven Oostende-Brugge voor de ontwikkeling van ‘Cargo Village’ met logistiek vastgoed op bepaalde delen van de luchthaven, werd nu een intentieverklaring getekend tussen Versluys Logistics en de haven van Zeebrugge.

Brady neemt Nordic ID over

Brady Corporation, met hoofdzetel in Milwaukee, Wisconsin, vervaardigt en levert totaaloplossingen voor de identificatie en beveiliging van mensen, producten en plaatsen. Met de overname van Nordic ID wil het bedrijf zijn positie als wereldwijde full-service leverancier van RFID- en Industrie 4.0-oplossingen versterken.

JooS Consulting lanceert supply chain spin-off Supply Change

Met ‘Supply Change’ lanceert het Belgische JooS Consulting op 1 juni een nieuwe spin-off. Het nieuwe bedrijf zal zich specifiek richten op het detacheren van consultants met logistieke expertise en kwam er door de groeiende vraag naar supply chain en logistieke profielen om processen te ondersteunen en te optimaliseren.

Extra geluiden op elektrische Volvo trucks voor meer veiligheid

Vanaf 1 juli 2021 moeten alle nieuwe elektrische voertuigen in de EU een bepaald geluidsniveau produceren bij snelheden onder en tot en met 20 km/u. Het vereiste geluidsniveau is afhankelijk van de snelheid en wordt hoger naarmate de snelheid toeneemt.

Bezorgkosten blijken belangrijkste factor bij keuze van webshop

Onderzoek van Seven Senders heeft de belangrijkste behoeften van online shoppers in kaart gebracht. In samenwerking met onderzoeksbureau YouGov werden begin dit jaar 8.602 online shoppers in negen Europese landen bevraagd: in België, Nederland, Duitsland, Frankrijk, Groot-Brittannië, Italië, Oostenrijk, Spanje en Zwitserland.

Nieuwe releases bij Manhattan Associates

Tijdens zijn jaarlijkse (online) klantenconferentie Momentum Connect kondigde Manhattan Associates verschillende nieuwigheden aan. Zo werd de nieuwe Manhattan Active Transportation Management-oplossing gepresenteerd. Daarvoor heeft Manhattan Associates zijn Transportation Management Solution volledig opnieuw ontworpen en opgebouwd om transportplanners een intuïtieve ervaring te bieden voor het visualiseren en optimaliseren van hun gehele netwerk.

Nieuwsbrief

Wenst u op de hoogte te blijven van alles wat reilt en zeilt binnen de supply chain wereld? Registreer dan nu GRATIS op de Value Chain nieuwsbrieven.

Registreer NU

Magazines

U wenst zich te abonneren op de Value Chain Management magazines (print en online) en wenst toegang tot alle gepubliceerde content op onze website? Abonneer NU!

Abonneer NU

Supply Chain Innovations

Hét jaarlijkse netwerkevent voor elke supply chain professional!

Lees meer
Cookies accepteren

Wij houden rekening met uw privacy

We gebruiken cookies om uw surfervaring te verbeteren, gepersonaliseerde advertenties of inhoud weer te geven en verkeer te analyseren. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met ons gebruik van cookies.