UniCarriers biedt nieuwe pallettrucks voor veilig en ergonomisch laden en lossen

UniCarriers – in 2011 ontstaan ​​na de fusie van Nissan Forklift en Atlet en sinds 2017 onderdeel van de Mitsubishi Logisnext Group – introduceert drie nieuwe pallettrucks met speciale aandacht voor ergonomie en diverse aanpassingsmogelijkheden. De fabrikant van industriële trucks biedt zijn PLF-, PLR- en PLS-modellen nu aan in drie verschillende lengtes en met twee verschillende hefcapaciteiten.

De inklapbare beschermbeugels van het PLF-model en het bestuurdersbeschermende platform van de PLR en PLS (foto) moeten de veiligheid van de nieuwe pallettrucks garanderen, zelfs wanneer aan hogere snelheden wordt gereden. De pallettrucks bereiken maximumsnelheden van 10 tot 12,5km/uur, afhankelijk van het gekozen stuurtype. De modellen zijn verkrijgbaar met een laadvermogen tussen de 2.000 en 2.500kg en in de chassislengtes ‘Mini’, ‘Junior’ of ‘Senior’. Gebruikers kunnen kiezen tussen lithium-ion- of loodzuurbatterijen.  Als alternatief op de standaard gefixeerde batterijen kan optioneel voor batterijrollen worden gekozen om het wisselen van de batterijen in ploegendienst te versnellen.
 
Met diverse ergonomische kenmerken zoals een lage instap en ergonomisch gevormde disselkoppen heeft UniCarriers aandacht besteed aan comfort en bedieningsgemak. Verder moeten het opklapbare platform van het PLF-model en het bestuurdersbeschermende platform van de PLR en PLS zorgen voor een hoge mate van demping, die ook individueel kan worden ingesteld voor meer rijcomfort.
 
Het gepatenteerde (in aanvraag) TDS-concept van UniCarriers moet ervoor zorgen dat de modellen ook bij temperaturen onder het vriespunt en in andere uitdagende omstandigheden hoge prestaties blijven neerzetten. Het doel van het TDS-concept is maximale tractie, demping en stabiliteit. Zelfs op natte en ongelijke ondergrond blijft de remweg kort en zijn hoge rijsnelheden mogelijk zonder dat de wielen doorslippen, hoe zwaar de pallettruck ook beladen is. Speciaal ontwikkelde zwenkwielen in combinatie met de dempende werking van het aandrijfwiel moeten trillingen minimaliseren. Door de asymmetrische positionering van de zwenkwielen wordt de demping verbeterd aangezien bij een oneffenheid niet alle wielen tegelijk worden geraakt. Tegelijkertijd combineert het ontwerp van de zwenkwielen demping met een goede zijdelingse stabiliteit. Dat moet ervoor zorgen dat zwaarbeladen pallettrucks hun prestaties behouden, zelf in bochten.
De fabrikant besluit dat dankzij het servicevriendelijke ontwerp en de lange onderhoudsintervallen de nieuwe pallettrucks maximaal inzetbaar zijn, tegen lage totale bedrijfskosten.

Foto: UniCarriers

Recente nieuwsberichten

PwC Scale Sustainable Manufacturing Executive Event - 15 December 2022

(Advertorial) Tijdens het event laat PwC je kennismaken met negen snelgroeiende europese startups die hun innovatieve business modellen en oplossingen op het gebied van Sustainable Manufacturing presenteren. Lees meer en registreer hier.

Ikea België voert logistieke automatisering op met drones

Sinds enkele maanden voert Ikea België, in samenwerking met het Zwitserse bedrijf Verity, een pilootproject uit met autonome drones in het zelfbedieningsmagazijn van de vestiging in Gent. De voorgeprogrammeerde drones helpen de medewerkers van Ikea Gent bij de uitvoering van tijdrovende en vaak fysiek belastende taken zoals de controle van voorraden, de tracering van opgevraagde producten en de opmaak van inventarissen.

TGW breidt assortiment uit met nieuwe mobiele robots

Aanbieder van intralogistieke oplossingen TGW Logistics Group breidt zijn aanbod robotica-oplossingen uit met Quba, een nieuw assortiment mobiele robots voor het autonoom transporteren van bakken, dozen en pallets. De Quba-familie (zie foto) bestaat uit AMR’s (Autonomous Mobile Robots) en AGV’s (Automated Guided Vehicles) die voor uiteenlopende taken kunnen worden ingezet, waaronder het bevoorraden van de inpak- of retourwerkstations en automatische palletiseer- en depalletiseerstations.

Dematra bouwt volautomatisch shuttlemagazijn voor 80.000 pallets

Dematra, gespecialiseerd in de opslag en distributie van food en non-food producten, bouwt op zijn site in Kruisem een mega volautomatisch palletmagazijn, goed voor 80.000 pallets en 12.000 in- en uitgaande palletbewegingen per dag. Het bedrijf uit het Oost-Vlaamse Nazareth beschikt in België al over vier magazijnen met een totale capaciteit van 80.000 pallets.

August Weckermann automatiseert opslag van kleine goederen met Jungheinrich

August Weckermann, een traditionele producent van gedraaide en gefreesde onderdelen en fijnmechanische componenten, breidt uit en bouwt een nieuwe productievestiging op de eigen site in Eisenbach, Baden-Württemberg (Duitsland). Het bedrijf wil met een modern energieconcept een beslissende stap zetten in de richting van de doelstelling ‘Green Factory’.

E-Logik schakelt opnieuw Boa Concept in voor nieuw magazijn

Met een uitgebreid netwerk van 26 e-commerce magazijnen, goed voor meer dan 150.000m² verspreid over Frankrijk en Zwitserland, levert e-Logik logistieke diensten aan o.a. e-retailers en start-ups. In 2014 nam e-Logik intralogistiek bedrijf Boa Concept in de arm voor de automatisering van zijn site in Toulouse.

DP World legt trein in tussen logistieke hubs van London Gateway en Southampton

DP World, beheerder van havens, terminals en logistieke bedrijven op zes continenten, heeft een nieuwe intermodale treindienst ingelegd tussen zijn containerterminals in London Gateway en Southampton: twee diepwaterhavens met toegang tot goederenspoorterminals en een snel groeiend logistiek park voor de deur van de Britse hoofdstad.

Krëfel verhoogt zijn productiviteit

(Video) 2020 was – met de opkomst van corona – een turning point voor veel bedrijven. Ook voor elektroketen Krëfel, welke een enorme boost in online bestellingen kreeg. Door slim en snel in te springen op deze ontwikkeling is het marktaandeel van Krëfel sinds 2019 forst gestegen.

Heftrucks met palletshuttles: een krachtige logistieke combinatie

Laten we wel wezen: de heftruck blijft tot nader order onmisbaar in het magazijn, hoe verregaand geautomatiseerd die logistieke omgeving intussen ook mag zijn. Toch kan het soms lonen om die vaste waarde in het logistieke transport aan te vullen met andere, meer of minder geautomatiseerde transport- en opslagsystemen.

Linde verwijdert stuurwiel uit heftrucks

(Advertorial) Wanneer u bij Motrac een nieuwe Linde heftruck bestelt, kunt u nu kiezen tussen het klassieke stuurwiel óf de Linde Steer Control. Deze laatste is niet enkel ergonomischer, hij zorgt tevens voor meer zicht en een hogere productiviteit.

Nieuwsbrief

Wenst u op de hoogte te blijven van alles wat reilt en zeilt binnen de supply chain wereld? Registreer dan nu GRATIS op de Value Chain nieuwsbrieven.

Registreer NU

Magazines

U wenst zich te abonneren op de Value Chain Management magazines (print en online) en wenst toegang tot alle gepubliceerde content op onze website? Abonneer NU!

Abonneer NU

Supply Chain Innovations

Hét jaarlijkse netwerkevent voor elke supply chain professional!

Lees meer
Cookies accepteren

Wij houden rekening met uw privacy

We gebruiken cookies om uw surfervaring te verbeteren, gepersonaliseerde advertenties of inhoud weer te geven en verkeer te analyseren. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met ons gebruik van cookies.