Transportplatform Dashdoc voortaan ook actief in België

Dashdoc, ontwikkelaar van digitale tools voor transporteurs en vrachtwagenchauffeurs, is voortaan ook actief in België. Het van oorsprong Franse bedrijf opent een kantoor in Antwerpen en wil transportbedrijven helpen hun administratie te digitaliseren m.b.v. het Dashdoc-platform.

Via het Dashdoc-platform kunnen zowel planners, chauffeurs als klanten het volledige transportproces opvolgen. Het platform combineert twee elementen in één softwareoplossing. Enerzijds dient het als TMS (transport management system) dat het beheer van transportplanning tot facturering mogelijk maakt. Anderzijds genereert Dashdoc digitale versies van vrachtdocumenten (e-CMR).
Omdat de transportsector tegen 2025 elektronische vrachtdocumenten als standaard wil hanteren, heeft Dashdoc de ambitie tegen dan met 600% te groeien.
 
​Het Dashdoc-platform is een SaaS-oplossing die eenvoudig vanop afstand via een computer of smartphone kan worden geraadpleegd. Via het platform kunnen planners transporten inplannen, de beschikbaarheid van chauffeurs raadplegen en vrachtdocumenten opstellen. Vervolgens wordt het hele transportproces continu geüpdatet, waarbij eindklanten foto’s, documenten en verzendstatus kunnen raadplegen via een weblink. Na levering kan het e-CMR meteen gehandtekend worden in het platform en kan ook de betaling worden afgerond.
 
Chauffeurs kunnen het Dashdoc-platform integreren met bestaande tools en software zoals GPS-systemen en kunnen de bijbehorende app raadplegen in dertien talen waaronder Pools, Roemeens, Bulgaars en Portugees. Eindklanten kunnen op hun beurt het hele traject volgen en krijgen bij de levering ook een berekening van de CO2-uitstoot, wat transporteurs moet aanmoedigen voor duurzame transportopties te kiezen.
 
​Dashdoc werd in 2018 gelanceerd als eerste Franse e-CMR-oplossing. Het platform is toegankelijk via een jaarlijks abonnement dat ook updates en nieuwe toepassingen omvat. Nu zet het bedrijf ook zijn eerste stappen in België, gevolgd door Nederland en Luxemburg. Daarvoor werd Sami Dandache (foto) aangesteld als general manager Benelux. Hij heeft jarenlange ervaring in de transportsector bij onder meer DHL en leidt het team vanuit het recent in gebruik genomen kantoor in Antwerpen.

Foto: Dashdoc

Recente nieuwsberichten

Raskone Oy verhoogt productiviteit van medewerkers met Panasonic Toughbook

Raskone Oy is het grootste commerciële voertuigreparatiebedrijf van Finland. Net als tal van andere bedrijven die volop softwareoplossingen inzetten om het magazijnbeheer vlotter en meer foutloos te laten verlopen, had de onderneming nood aan de geschikte ondersteunende hardware.

Pipelife tilt Supply Chain Management naar een hoger niveau met Optimact

Een solide basis creëren voor een correcte voorspelling. Daarom heeft Pipelife Nederland(onderdeel van de Wienerberger Groep) Optimact geselecteerd. Nu het softwarepakket Optimact zijn waarde heeft bewezen in Nederland, ontdekken ook andere landen van Pipelife International de software.

Bierbrouwer Staropramen voert efficiëntie en veiligheid op met ZetesMedea

Pivovary Staropramen s.r.o. (onderdeel van Molson Coors Brewing Company) is de op één na grootste bierbrouwer in Tsjechië. De brouwer beschikt over een groot magazijn waar twintig tot veertig medewerkers tegelijkertijd op de werkvloer actief zijn.

Toyota Material Handling Nederland krijgt nieuwe algemeen directeur

Vanaf 1 april 2021 wordt Wim Vos (foto) de nieuwe algemeen directeur van Toyota Material Handling Nederland. Hij volgt dan Pank Hertsenberg op, die de pensioengerechtigde leeftijd heeft bereikt. Wim Vos is sinds 2005 werkzaam bij Toyota Material Handling Nederland (voorheen BT), waar hij diverse directiefuncties heeft bekleed in after sales, sales & marketing en advanced logistics.

9altitudes voegt Admiral Dynamics aan de groep toe

9altitudes kondigt opnieuw een uitbreiding aan. De groep rond IT-bedrijf Ad Ultima neemt Admiral Dynamics in de groep op. Het bedrijf, met hoofdzetel in Antwerpen, werd in 2009 door Marga Van Laere en Marc Crauwels opgericht en is ondertussen uitgegroeid tot een toonaangevende Microsoft Dynamics CRM implementatiepartner in België en Slovenië, gespecialiseerd in service excellence, digital marketing en customer obsession.

Reesink Logistic Solutions zet de stap naar Polen en Oostenrijk

Reesink Logistic Solutions (RLS), onderdeel van Royal Reesink, is een toonaangevende warehousing solutions integrator in Europa en behoort tot de top 3 AutoStore integrators wereldwijd. Na de lancering van de rebranding van de twee hoofdbedrijven in december vorig jaar, is RLS nu aan zijn Europese expansie begonnen.

Dachser Air & Sea Logistics reorganiseert regionaal management

Dachser Air & Sea Logistics (ASL) heeft het management van zijn business units in de regio’s Europa, Midden-Oosten en Afrika (EMEA) en Amerika gereorganiseerd. De positie van managing director ASL EMEA is overgenomen door dr. Tobias Burger, die als deputy director ASL al verantwoordelijk is voor de strategische ontwikkeling van de business unit Air & Sea Logistics.

Linde introduceert nieuwe bedieningsmethode en magazijnbescherming voor reachtrucks

Met de introductie van de ergonomische Multifunction Lever en de magazijnbeschermende Rack Protection Sensor, richt Linde Material Handling zich zowel op reachtruckbestuurders als op vlootverantwoordelijken. Zo moeten reachtruckbestuurders genieten van een verhoogd comfort en zich volop op de goederen concentreren, terwijl vlootverantwoordelijkheden vooral baat hebben bij de kostenbesparingen en de verhoogde productiviteit die daarmee gepaard gaan.

BT Tyro Stacker-familie verwelkomt nieuwe telg

Toyota Material Handling heeft zijn BT Tyro-gamma uitgebreid met de BT Tyro SHE 100. Deze robuuste stapelaar wordt gekenmerkt door stevige mastprofielen, steunpoten en vorken en heeft een 1,5 mm dikke stalen cover. De BT Tyro Stacker is geschikt voor het stapelen van pallets, het transport van lichte goederen en voor ergonomisch orderpicken.

Wereldhaven ‘Port of Antwerp-Bruges’ in de maak

De algemene pers berichtte enkele dagen geleden al dat de Stad Antwerpen en de Stad Brugge eindelijk tot een akkoord zijn gekomen om hun respectieve havens te laten versmelten. Dat langverwachte tweestedenakkoord betekent het officiële startschot voor een eenmakingstraject dat zowat een jaar in beslag zal nemen.

Nieuwsbrief

Wenst u op de hoogte te blijven van alles wat reilt en zeilt binnen de supply chain wereld? Registreer dan nu GRATIS op de Value Chain nieuwsbrieven.

Registreer NU

Magazines

U wenst zich te abonneren op de Value Chain Management magazines (print en online) en wenst toegang tot alle gepubliceerde content op onze website? Abonneer NU!

Abonneer NU

Supply Chain Innovations

Hét jaarlijkse netwerkevent voor elke supply chain professional!

Lees meer
Cookies accepteren

Wij houden rekening met uw privacy

We gebruiken cookies om uw surfervaring te verbeteren, gepersonaliseerde advertenties of inhoud weer te geven en verkeer te analyseren. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met ons gebruik van cookies.