TomTom Telematics heet nu officieel Webfleet Solutions

Zoals eerder aangekondigd, opereert TomTom Telematics vanaf vandaag – 1 oktober 2019 – onder de nieuwe naam Webfleet Solutions. Het bedrijf zal dezelfde producten en diensten blijven aanbieden waar TomTom Telematics om bekend stond.

Hoewel Webfleet Solutions sinds de overname door Bridgestone Europe in april 2019 niet langer deel uitmaakt van de TomTom-groep, blijft het bedrijf een belangrijke partner van TomTom en blijven de file- en kaartoplossingen onderdeel van het dienstenpakket.

Recente nieuwsberichten

Telenet kiest Avanade voor de ondersteuning van Microsoft Dynamics AX

Telenet maakt sinds augustus 2012 gebruik van Dynamics AX in zijn 34 Telenet winkels. De komende twee jaar garandeert Avanade de operationele werking van de winkelpunten met Dynamics AX. De samenwerking omvat enerzijds de overname van de huidige omgeving door Avanade, waarbij een kennisoverdracht gebeurt tussen de bestaande partner en Avanade.

Conundra biedt gratis proefversie van route-optimaliseringstool OptiFlow

Conundra biedt een proefversie aan van OptiFlow voor een periode van dertig dagen. De software wordt gratis beschikbaar gesteld zodat transportplanners en dispatchers kunnen ervaren hoe de routeplanningstool werkt en wat de potentiële besparingen zijn voor hun organisatie.

Nog bij Unit 4 wordt Jeremy Roche Chief Product Officer

Jeremy Roche (51) is de voormalige CEO en oprichter van cloud ERP-aanbieder FinancialForce, dat in 2009 tot stand kwam door investeringen van Unit4 en Salesforce. Als CPO van Unit4 volgt hij Ivo Totev op en wordt hij verantwoordelijk voor het verder ontwikkelen en aanbieden van het end-to-end product en de klantervaring rondom de cloud.

Verrassende meerderheid Generatie Z blijft in fysieke winkel kopen

Tegen de verwachtingen in blijkt de eerste generatie die volledig digitaal is opgegroeid, ‘Generatie Z’, de voorkeur te geven aan fysieke winkels voor hun aankopen. Dat blijkt uit een nieuw onderzoeksrapport, ‘Uniquely Gen Z’, dat IBM en de National Retail Federation hebben gepubliceerd.

Mainfreight beheert verlichting online met light management van Nedap

In een van de warehouses van logistiek dienstverlener Mainfreight, een hal van twaalf meter hoog, worden assemblagewerkzaamheden verricht. Aangezien een dergelijk hoge hal niet meteen voor die werkzaamheden geschikt is, was er behoefte de hoeveelheid licht op een bepaalde locatie beter te kunnen sturen.

A2B-online Container verstevigt shortsea activiteit in Moerdijk

Gezien de groeiende vraag naar containerdiensten vanuit Moerdijk naar het Verenigd Koninkrijk heeft A2B-online een derde containerschip aangekocht. Dit containerschip, een Sietas 151 type, was al bij A2B-online in charter. Twee zusterschepen, de MS A2B- Future en de MS A2B-Energy, werden eerder al overgenomen en nu komt daar dus A2B-Comfort bij.

STEF versterkt aanwezigheid in Duitstalig Zwitserland

Onlangs werd de eerste steen van de nieuwe bitemperatuur logistieke site van STEF in Kölliken gelegd. Met deze site wil STEF zijn Zwitserse en Europese klanten opslag- en distributiediensten aanbieden voor gekoelde en diepgevroren voedingsproducten.

En ook overslag Antwerpse haven bereikt recordhoogte

De haven van Antwerpen sluit 2016 af met een overslagrecord van ruim 214 miljoen ton behandelde goederen. De overslag in containers haalt voor het eerst in de geschiedenis de kaap van 10 miljoen behandelde maritieme TEU’s. Ook vloeibare bulk laat jaar na jaar groeicijfers optekenen en is met een geschatte jaaroverslag van net geen 70 miljoen ton de tweede pijler waarop de trafiekgroei van Antwerpen gebaseerd is.

Haven van Gent boekt beste jaar ooit

De haven van Gent noteerde 2016 als het beste jaar ooit. De overslag via zeevaart kende een record met 29,1 miljoen ton. Bovendien boekte Gent opnieuw een record inzake de overslag van conventioneel stukgoed en registreerde het een ongezien volume vloeibare bulk.

UPS neemt Freightex over

UPS heeft bekendgemaakt Freightex, een Britse vermogensefficiënte aanbieder van volledige en gedeelde laadruimte, gespecialiseerde en gekoelde transportservices, over te nemen. De acquisitie zorgt voor een directe aanwezigheid van UPS in de Britse en Europese third party logistics wegtransportbemiddelingsmarkt en lanceert een nieuw wereldwijd en regionaal UPS-groeiplatform vanuit een bestaand klanten- en vervoerdersbestand.

Nieuwsbrief

Wenst u op de hoogte te blijven van alles wat reilt en zeilt binnen de supply chain wereld? Registreer dan nu GRATIS op de Value Chain nieuwsbrieven.

Registreer NU

Magazines

U wenst zich te abonneren op de Value Chain Management magazines (print en online) en wenst toegang tot alle gepubliceerde content op onze website? Abonneer NU!

Abonneer NU

Supply Chain Innovations

Hét jaarlijkse netwerkevent voor elke supply chain professional!

Lees meer
Cookies accepteren

Wij houden rekening met uw privacy

We gebruiken cookies om uw surfervaring te verbeteren, gepersonaliseerde advertenties of inhoud weer te geven en verkeer te analyseren. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met ons gebruik van cookies.