TGW Benelux start divisie ‘Life Time Services’

De leverancier van material handling-oplossingen breidt zijn aanbod in de Benelux uit met ‘Life Time Services’ (LTS). Het nieuwe aanbod moet een dienstverlening betekenen die volledig op de behoeften en de wensen van de klant is afgestemd.

Omdat klanten op elk moment de beste prestaties van hun material handling-systeem wensen, moet hun systeem permanent beschikbaar zijn. Daarom heeft TGW 24/7 een serviceteam van engineers en technici beschikbaar om via een hotline-service of lokale interventie, de nodige support te bieden. De service-engineers van LTS maken o.a. gebruik van smart glasses om real-time met de backoffice en hotline teams te communiceren. Op die manier worden processen vereenvoudigd en versneld, en kan de uitval tot een minimum worden beperkt.
 
Om de nieuwe dienst in de Benelux uit te bouwen, trok TGW Sylvester Bussing aan als LTS account manager. “Momenteel zijn er in de regio een vijftigtal sites waar TGW-equipment aanwezig is. Voor elk van die systemen willen wij de klant een serviceaanbod op maat aanbieden. We kiezen daarbij niet voor een standaardaanpak op vaste momenten, maar voor een dynamische planning met minimale downtime”, aldus Bussing.
De service kan ofwel volledig worden uitbesteed aan een LTS residential team van TGW of indien de klant dat wenst, kan hij gebruik maken van het Mobile LTS Team.
Naast de 24/7 hotline en mobile maintenance biedt TGW met zijn Life Time Service nog een spares & repairs service, workshops en trainingen en technical cleaning aan.

Recente nieuwsberichten

Werkgevers in transport en logistiek verwachten banenverlies

Volgens de ManpowerGroup Barometer voor de Tewerkstellingsvooruitzichten die op 8 september 2020 is gepubliceerd, zijn werkgevers in de sector transport en logistiek pessimistisch over de evolutie van de werkgelegenheid in hun bedrijf tegen eind 2020.

Supply Chain Profs en Xeleos Consulting werpen bedrijven reddingsboei toe

Het Nederlandse consultancybedrijf Supply Chain Profs en het Belgische Xeleos Consulting slaan de handen in elkaar om bedrijven succesvol door de economische crisis heen te helpen en zelfs te laten accelereren. Beide partijen zullen klanten begeleiden in een gezamenlijk ontwikkelde methodiek die gericht is op inzicht, actie en versnelling.

Logistieke partijen ontwikkelen samen oplossing voor resource- en routeplanning

De logistieke bedrijven Cornelissen Groep, Peter Appel Transport en Simon Loos hebben samen met softwareleverancier Conundra een samenwerkingscontract ondertekend. De vier partijen zullen de komende twee jaar gezamenlijk werken aan een innovatieve software die een volledig geautomatiseerde planning van resources en routes mogelijk maakt.

Chep pallets voortaan uit 100% gecertificeerde houtbronnen

Chep bereikt opnieuw een van zijn klimaatdoelen door niet langer bij te dragen aan ontbossing. Voortaan komt elke houten Chep-pallet wereldwijd van duurzaam beheerde bossen. De keuze voor 100% gecertificeerde houtbronnen is een logisch gevolg van het circulaire businessmodel van Chep, waarbij ladingdragers worden gedeeld en hergebruikt.

BigMile beschikbaar voor Europese gebruikers

Stichting Connekt (een onafhankelijk netwerk voor duurzame bereikbaarheid in mobiliteit en logistiek) en Districon Solutions (ontwikkelaar van supply chain-strategieën en -oplossingen) zijn een samenwerking aangegaan om vanuit BigMile BV de SaaS-oplossing BigMile als dienst commercieel te leveren, om te beginnen in Europa.

IPP breidt uit naar Polen

Na Spanje en Duitsland breidt IPP, aanbieder van pallet pooling-diensten voor de FMCG- en retailsector, zijn activiteiten nu ook uit naar Polen. Met de uitbreiding wil IPP zijn internationaal opererende klanten ook in Polen kunnen ondersteunen en nieuwe, Poolse klanten een full service palletpooling oplossing bieden.

DB Schenker biedt klanten van concurrent Damco ‘stability package’

Logistiek dienstverlener DB Schenker heeft een ‘stability package’ samengesteld voor klanten van zijn concurrent Damco. Het pakket voorziet die klanten in een aanbod om kortlopende contracten met een looptijd van maximaal twee maanden direct over te nemen tegen dezelfde voorwaarden als overeengekomen met Damco.

Colruyt Group maakt aanlevering van groenten en fruit groener

Sinds midden augustus vervangt Colruyt Group de blauwe kratten in de versmarkt van zijn winkels door groene klapkratten. De nieuwe kratten zijn ook figuurlijk groen. Door de nieuwe kratten na gebruik in te klappen, nemen ze vier keer minder plaats in dan de vorige kratten.

IFacto Group, Infront en Qubix voortaan samen onder één dak

IFacto Group, Infront en Qubix – alle Microsoft Gold Partner – bundelen hun krachten en vormen voortaan een groep van 130 medewerkers actief in Microsoft Dynamics 365 ERP, E-Commerce, CRM en Modern Workplace met 550 klanten en een omzet van 18 miljoen euro.

Automatiseringsproject van Inther bij Uniphar zit op schema

Uniphar, een van de grootste spelers op de farmaceutische markt, belevert vanuit het 4.400m² grote DC in het Ierse Annacotty de ziekenhuizen en apotheken van Ierland. Het distributiecentrum wordt door Inther Group voorzien van een volledig geautomatiseerd logistiek systeem dat tot 4.500 orderregels per uur kan verwerken.

Nieuwsbrief

Wenst u op de hoogte te blijven van alles wat reilt en zeilt binnen de supply chain wereld? Registreer dan nu GRATIS op de Value Chain nieuwsbrieven.

Registreer NU

Magazines

U wenst zich te abonneren op de Value Chain Management magazines (print en online) en wenst toegang tot alle gepubliceerde content op onze website? Abonneer NU!

Abonneer NU

Supply Chain Innovations

Hét jaarlijkse netwerkevent voor elke supply chain professional!

Lees meer
Cookies accepteren

Wij houden rekening met uw privacy

We gebruiken cookies om uw surfervaring te verbeteren, gepersonaliseerde advertenties of inhoud weer te geven en verkeer te analyseren. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met ons gebruik van cookies.